Jump to content

Opstellen apparatuur....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Stenen platen maken de muziek puntiger, hout warmer en dempers maken het softer....

Algemeen tenminste.

Of het nu gaat om speakers, CD-spelers, versterkers of draaitafels.... Ergens vindt je iets terug van bovengenoemd effect.

Een audiokennis zweert bij houten rekken, en houten spikes en onderlegschijven (Mpingo.. :rolleyes: )

Andere bij met zand gevulde houten platen, glazen platen of natuursteen.

Weer andere bij siliconen gevulde dempers of sorbothane demper.

Ikzelf heb eigenlijk een allegaartje aan opstellingen, maar denk een houten rek te gaan maken met natuurstenen platen op rubberplaten (volledig ondersteund).

Of zou het beter zijn voor elk apparaat een eigen opstelling te verzinnen. :confused:

Laat eens horen wat jullie ervaringen zijn.....

Stenen platen maken de muziek puntiger, hout warmer en demper meken het softer....

Algemeen tenminste.

Of het nu gaat om speakers, CD-spelers, versterkers of draaitafels.... Ergens vindt je iets terug van bovengenoemd effect.

Een audiokennis zweert bij houten rekken, en houten spikes en onderlegschijven (Mpingo.. :rolleyes: )

Andere bij met zand gevulde houten platen, glazen platen of natuursteen.

Weer andere bij siliconen gevulde dempers of sorbothane demper.

Ikzelf heb eigenlijk een allegaartje aan opstellingen, maar denk een houten rek te gaan maken met natuurstenen platen op rubberplaten (volledig ondersteund).

Of zou het beter zijn voor elk apparaat een eigen opstelling te verzinnen. :confused:

Laat eens horen wat jullie ervaringen zijn.....

Hans,

Je bent goed bezig :cool2::) !

Inderdaad is het zo, dat waar je je componenten op plaatst, invloed heeft op het uiteindelijke geluid. Dat bleek ook weer duidelijk bij C&YR.

Ik zal je de link besparen waar ik mijn grootste geluidswinst heb verkregen. Je weet 'm vast wel te vinden.

En voor degene die nieuw is in dit thema:

HOW TO USE A RACK?

Excuses, dat het Engelstalige links zijn :unsure: .

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Komt ie weer :P

pro.jpg

In elke situatie een verbetering :) geprobeerd onder de speakers bij KeesW(Sonus Faber Cremona), Berend(Monitor Audio 20SE), Depeter(Impulse94), Sander(Thiel 3.6) e.v.a.

Ikzelf heb ze bijna overal onder :blink:

Over twee weekjes effe bij Sodejuu proberen ;)

Beter is denk ik vrij relatief. Wat de een verbetering vindt zal de ander verafschuwen.

:)

Beter is denk ik vrij relatief. Wat de een verbetering vindt zal de ander verafschuwen.

Vreemd is dan wel dat ik ze bij iedereen achter mocht laten :P

Ik heb er nog niets negatiefs over gehoord ;)

Dat is natuurlijk heel goed mogelijk. Ik kijk meestal eerst wat ik wil bereiken (dynamiek, rust, plaatsing e.d.) en ga dan pas zoeken naar 'n oplossing. Soms verlies ik weer wat op 'n ander vlak. Dan dus maar weer wat anders proberen. Ik vertik het alleen om voor dergelijke experimenten veel geld uit te geven.

Ik ben denk ik teveel hobbyist voor deze hobby... :rolleyes:

Omdat je toevallig iets tegen het lijf loopt hoeft het n.l. niet de brengen wat je wil.

Meestal berust de werking van zo'n onderzetter op 'n heel eenvoudig principe. Door wat te experimenteren kom je zelf ook verder. Bovendien leer je er mee luisteren.

Hoi Hans,

Die dingen werken inderdaad allemaal op hetzelfde principe; het overdragen van trillingen.

Dit is een experiment dat ikzelf heb uitgevoerd. Om erachter te komen wat de verschillende onderzetters voor effect hebben.

Let op; ik ben nog steeds bij mijn volle verstand (voor zover dat ooit aanwezig is geweest :rolleyes: en ik gebruik geen hallusinerende producten :P )

Ik heb hiervoor een pan (nee, geen onzin!) genomen, omdat die als enige voorwerp in m

Vreemd is dan wel dat ik ze bij iedereen achter mocht laten :P

Ik heb er nog niets negatiefs over gehoord ;)

En dan ook tegen betaling van omgerekend zo'n

en wat zijn het dan wat kosten ze?

Webpage

Ha ha ha ha. B):confused:

Wie het laatst lacht...............

Ik lach jou niet uit, maar ik zal je wat vertellen. :)

Er zijn van die messing schijven te krijgen met aan bijde kanten dempingsmateriaal. ;)

Het zijn de zogenaamde energievernichter en komen uit Duitsland.

Kosten ongeveer

Ik lach jou niet uit, maar ik zal je wat vertellen. :)

Er zijn van die messing schijven te krijgen met aan bijde kanten dempingsmateriaal. ;)

Het zijn de zogenaamde energievernichter en komen uit Duitsland.

Kosten ongeveer

Ik quote mezelf even uit een topic van een paar dagen geleden.

Ik kan me nog van een behoorlijke tijd geleden alweer een ondwerp herinneren van, als ik het goed heb Henk&audio???, die vergelijkbare resultaten behaalde met die eeltblokjes bij de drogist vandaan. Kosten, een paar euro.

Ik ben al heel lang van plan dat ook eens uit te proberen, te meer daar mij set in een simpel alledaags meubelkastje staat. Ik vergeet het echter altijd weer als ik in de buurt van de drogist ben. Ik kom vaak bij de alhier bekende drogist en die hebben dat volgens mij niet

Edited by conqubite

stelletje gekken, :D:D:lol:

gaan hun hele rack tunen met allerlei onzin artikelen , en spelen vrolijk verder met hun resonerende waaibomenhouten haaifaaispeakertjes. :D

He, eindelijk een zinnige opmerking :lol:;)

Marcel

stelletje gekken, :D:D:lol:

gaan hun hele rack tunen met allerlei onzin artikelen , en spelen vrolijk verder met hun resonerende waaibomenhouten haaifaaispeakertjes. :D

Och Erik... wat je kwijt bent krijg je nooit meer terug, ook niet betonnen speakers.....