buizenbart Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Ligt je plaat op de rand van de bak of op het zand? De plaat is kleiner dan de bak, dus rondom is er nog een randje van een halve cm. Anders zou het te weinig zin hebben. Zie ook: http://www.tnt-audio.com/clinica/sandblaster_e.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Ligt je plaat op de rand van de bak of op het zand? De plaat is kleiner dan de bak, dus rondom is er nog een randje van een halve cm. Anders zou het te weinig zin hebben. Zie ook: http://www.tnt-audio.com/clinica/sandblaster_e.html Ok. Er is nog een truuk (beetje extreem) plak met een harde lijm, om de paar cm, aluminium of stalen stiften van verschillende lengte onder je plaat en laat die in het zand zakken voor de maximale koppeling tussen zand en steen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 oktober 2005 Author Report Share Posted 11 oktober 2005 M'n rek is bijna klaar.... Het is dus vooral veel hout. Om de kosten te laten zakken tot aan het vrijwel nulpunt heb ik gebruik gemaakt van het hout van een zware salontafel. Ik zal binnenkort een foto plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 oktober 2005 Author Report Share Posted 12 oktober 2005 Mijn nieuwe "draaibank"..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Sjesus Hans, Je hebt niet bepaald gespaard met hout, he? Goed idee; van die draadeinden. Kun je de hoogte aanpassen aan eventuele afwijkende toekomstige aankopen. Maar wat zijn die grijze onderdelen Greetz, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 leg eens een een stuk vilt met steen erop op die SACD1000, niet koelingsgaatjes afdekken. gaat ie beter van klinken. en masterbase eronder vindt ie ook fijn. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 oktober 2005 Author Report Share Posted 12 oktober 2005 leg eens een een stuk vilt met steen erop op die SACD1000, niet koelingsgaatjes afdekken. gaat ie beter van klinken. en masterbase eronder vindt ie ook fijn. groet De SACD staat er gewoon voor de show... hij is n.l. dood op SACD.... Ik wacht nu al weer enkele weken op een antwoord van de winkel waar ik hem 7 juli vorig jaar nieuw kocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 oktober 2005 Author Report Share Posted 12 oktober 2005 Sjesus Hans, Je hebt niet bepaald gespaard met hout, he? Goed idee; van die draadeinden. Kun je de hoogte aanpassen aan eventuele afwijkende toekomstige aankopen. Maar wat zijn die grijze onderdelen Greetz, Erjee. Eigenlijk zijn het de onderdelen van een salontafel die ik in 1977 heb ontworpen en laten maken. Op deze foto zie je hem nog naast de bank staan. De grijze onderdelen klemmen de verschillende planken in het midden bij elkaar. Het middelste draadeind loopt helemaal door tot op de vloer en vormt hier de middensteun. Bijzonder is ook, dat het eigenlijk vier aparte rekken zijn. deze zijn alleen in het midden met de grijze onderdlen verbonden. Wanneer ik een andere hoogte wil, zal ik toch wat onderdelen moeten veranderen. De indeling is nu tamelijk "hard". Het leuke is dat ik er altijd nog weer die salontafel van kan maken.... Het toegepaste hout is tabaca (een tropische houtsoort). Nu zou dat waarschijnlijk niet meer mogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 oktober 2005 Author Report Share Posted 15 oktober 2005 Mijn nieuwe "draaibank"..... Ik ben nog een verhaaltje berteffende de titel van dit topic verschuldigd. Klinkt dit rek nou naar Hout, natuursteen en staal...???? Ik zal proberen mijn luisterervaringen te omschrijven... Mij valt op dat het geluid meer autoriteit heeft gekregen. Dit uit zich in een betere doortekendheid en kracht in de middenlage registers. Ook staan stemmen en instrumenten in het middengebied nog wat ruimelijker en vrij van andere instrumenten. Je kunt de stemmen en instrumenten in een goede opname nu prefect aanwijzen. het uitklinken van instumenten en het weergeven van de natuurlijke akoustiek is in mijn oren ook beter. Nu wil ik onder alle apparaten nog een natuurstenen tegel leggen (nu alleen onder de eindversterkers en draaitafel). Dit kan natuurlijk ook weer z'n invloed hebben. Voorlopig concludeer ik dat vooral de massa (gewicht) van het rek duidelijk voordeel heeft. Of dit het gevolg is van het materiaal weet ik niet. Wel kan ik zeggen dat het zeker niet blikkeriger of scherper is gaan klinken. Een andere groot voordeel van dit rek is trouwens dat de naald niet meer overspringt wanneer je er naar toe loopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 15 oktober 2005 Report Share Posted 15 oktober 2005 Voorlopig concludeer ik dat vooral de massa (gewicht) van het rek duidelijk voordeel heeft. Als ik je 'klankomschrijving' zo lees lijkt mij dat ook. Maar je hebt ook best wel veel hout gebruikt, dat zie ik er ook een beetje in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts