Trans-porter Posted 10 april 2005 Report Share Posted 10 april 2005 We hebben ons "oude" bakkie omgeruild voor een Unison Research Unico. Na heel wat uren geluisterd te hebben kwam deze met kop en schouder boven de concurentie uit. Heeft iemand ervaring met de combinatie Unico en Rogers of een goede suggestie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 april 2005 Members Report Share Posted 10 april 2005 Neem aan dat de Unico definitief is , daar deze ''met kop en schouder boven de concurrentie uitsteekt'' , en dat je zelf met de Rogers speelt. Mag ook aannemen dat die uren luisteren op deze Rogers heeft plaatsgevonden. Bevallen ze niet of zoek je een ander soort weergever ,of wil je juist naar een combinatie met Rogers. Dit is niet geheel duidelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trans-porter Posted 10 april 2005 Author Report Share Posted 10 april 2005 Yes, de Unico is definitief. Het luisteren is inderdaad in combinatie met de Rogers gebeurt. Dit zijn echter ook geen nieuwen meer en ik was dus benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben of een voorstel voor een betere combinatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 april 2005 Members Report Share Posted 10 april 2005 Maakt het jou wat uit dat ze oud zijn dan ? Mijn weergevers zijn uit 1976 , en ik wil echt geen nieuwe... Maar dat de Unico het zo goed deed kan ook aan de combi met jouw Rogers liggen. Maar wat dacht je bv van Doumois , Zingali , Totem , Sonus Faber en ga zo maar door. Lijken me allemaal luidsprekers die goed zouden kunnen combineren , maar of ze de Rogers zomaar zullen verslaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 april 2005 Report Share Posted 10 april 2005 Leesvoer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 april 2005 Report Share Posted 10 april 2005 Leesvoer Beste , Inderdaad, helemaal mee eens maar........................... Een nieuwe Unico klinkt van huis uit al erg goed, daarom is mijn advies eerst inspelen en zodra je weet hoe het echt klinkt dan kun je gaan googelen met andere stuurbuisjes. Ofschoon als je direct geld gaat uitgeven aan upgrades ,waarom dan het geld niet besteden van de upgrade aan een Unison Research S2K daar zitten ook in het einversterker gedeelte buizen(KT 88) Bovendien heeft een Rogers geen versterker nodig met een hoge dempings factor ,ook zijn er verschillende andere luidsprekers die dezelfde parameters hebben. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 april 2005 Report Share Posted 10 april 2005 Leesvoer Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocco Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Ik heb een Unico P versterker en ik ben heel erg blij met mijn Opera Prima 1.5 speakers. Wel heb ik ervaren dat de Unico kritisch is met zaken als stroomtoevoer en bekabeling en dergelijke. Eerder klonk het allemaal niet zoals je zou willen maar na de nodige ingrepen en mijn recente verhuizing naar een woning met een veel betere akoestiek geniet ik volop van een prachtig buizen geluid. Ik begrijp eindelijk waarom ze het in Engelse audio tijdschriften wel eens hebben over 'glowing bottles'. Over de combinatie Unico / Opera Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Ook ik heb een Unico P, maar dan in combinatie met Klipsch RB5-II speakers. Hoe het klinkt? Ik kan niet anders zeggen dat het geheel erg muzikaal klinkt. Met name live-opnames klinken erg mooi. Slechte opnames vallen echter wel meteen door de mand, maar dat is iets waar ik mee heb leren leven. Ik ben nu op zoek naar een betere CD speler (ter vervanging van de NAD C541 die steeds meer kuren begint te vertonen) en ben erg nieuwsgierig wat voor "positief" effect dit teweeg kan brengen. Ik ga later deze week luisteren naar een Exposure 2010S, Cyrus 6 en Audio Analogue. Tusssen twee haakjes: een upgrade van het buisje is met de tijd wel aan te bevelen, maar zoals Haudio al aangaf klinkt de speler uit de doos al super en gaat deze met de tijd (door het inspelen van de buis) ook steeds beter klinken. Wat ook een verbetering was (en een eye-opener voor mij) is het vervangen van het standaard netsnoer. Ook dit zou je met de tijd (na inspelen) kunnen overwegen. Veel luistergenot met de Unico! Goet, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Hallo, Ik heb een unison research unico met mordaunt short speakers staan, vind het zelf zeer mooi klinken. Ben zelf ook nog aan het zoeken voor iets betere speakers, ik vind zelf de speakers van het merk MC zeer de moeite waard.. Matheus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Ik ben nu op zoek naar een betere CD speler (ter vervanging van de NAD C541 die steeds meer kuren begint te vertonen) en ben erg nieuwsgierig wat voor "positief" effect dit teweeg kan brengen. Ik ga later deze week luisteren naar een Exposure 2010S, Cyrus 6 en Audio Analogue. Hoi Gerald, Heb je de Unico CD niet in je lijstje staan voor update van je huidige cdspeler. Deze heb ik beluisterd samen met de Unico versterker op Diapason micra's. Klonk bijzonder goed moet ik zeggen !! Suc6 met het maken van je keuze. JKr Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Beste Jaapiekrekel, Dank voor de tip. Ik weet dat er binnenkort een nieuwe CD speler van Unison Research op de markt komt. De eigenaar van de zaak waar ik mijn spullen meestal haal kent mijn huidige set erg goed (weet dus wat goed matched) en kent ook mijn voorkeur voor een muzikale speler. De 3 spelers die ik opnoemde behoren hier zowieso aan toe en passen binnen mijn budget. Wellicht zou de speler van Unison Research ook aan het rijtje kunnen worden toegevoegd. Groet, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocco Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Hoi Gerald, hoe hoog is je budget? De nieuwe speler van Unison Research is de Unico P CD speler en gaat 1.200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Ha die Rocco, Mijn budget is ongeveer 1000 euro. De genoemde Audio Analogue (Paganini) is wel een stukje duurder (1350 euro), maar als deze nu echt een stuk beter klinkt dan ben ik bereid om dit wel uit te geven omdat het inderdaad een aanschaf voor lange termijn is. Hetzelfde geldt ook voor de Unison Research speler, alleen is deze nog niet op de markt. Er zijn natuurlijk nog veel meer spelers die goed zullen klinken en binnen mijn budget passen. Omdat mijn smaak goed bekend is bij mijn dealer heeft hij een voorselectie van de 3 bovengenoemde spelers gemaakt die goed matchen met de Unico icm de Klipsch speakers. Deze ga ik aanstaande donderdag luisteren. Ik weet dan ook precies waar ik heen wil qua geluid: liever muzikaal dan analytisch. De winnaar gaat mee naar huis, waar ik het definitieve oordeel kan fellen. Mocht ik toch nog twijfelen, dan zal ik ongetwijfeld de UR ook nog eens gaan beluisteren. Wat betreft je bekabeling door Kemp. Ik ben erg nieuwsgierig wat voor positief effect dit teweeg brengt. Als ik de nieuwe speler heb gekocht, moet de hand weer een tijd op de knip, dus heb ik voldoende gelegenheid om de speler goed in te spelen. Wellicht is zo'n Kemp bekabeling wel iets om in het achterhoofd te houden voor de toekomst. Groet, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Volgende week vrijdag komt trouwens Kemp Elektroniks bij mij een audio groep trekken! Ik ben dus in blijde verwachting! Was een electrici Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocco Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Volgende week vrijdag komt trouwens Kemp Elektroniks bij mij een audio groep trekken! Ik ben dus in blijde verwachting! Was een electrici Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trans-porter Posted 13 april 2005 Author Report Share Posted 13 april 2005 Ten eerste hartelijk dank voor alle bruikbare tips en informatie. Gerald, ik lees dat je in het bezit bent van een NAD CD speler, afgezien van het feit dat hij wat kuren vertoont, hoe is hij je bevallen? Ik ben ook zeer benieuwd hoe het beluisteren je af zal gaan en hoop natuurlijk je bevindingen te lezen. Het klopt inderdaad dat "slechte"opnames direct door de mand vallen. Als je dan ook nog eens het verschil hoort tussen een draaitafel en cd speler op dezelfde installatie gaat er een wereld voor je open. Ik zal tevens mijn oren en ogen eens de kost geven over het verhaal mbt het netsnoer, learning all the time......... Groet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Beste, Interlinks (verbindingskabels) zullen in elke goede installatie verbeteringen kunnen geven. Afgeschermde voedingskabels zullen instraling kunnen voorkomen en daardoor een rustiger geluidsbeeld kunnen cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Ten eerste hartelijk dank voor alle bruikbare tips en informatie. Gerald, ik lees dat je in het bezit bent van een NAD CD speler, afgezien van het feit dat hij wat kuren vertoont, hoe is hij je bevallen? Ik ben ook zeer benieuwd hoe het beluisteren je af zal gaan en hoop natuurlijk je bevindingen te lezen. Het klopt inderdaad dat "slechte"opnames direct door de mand vallen. Als je dan ook nog eens het verschil hoort tussen een draaitafel en cd speler op dezelfde installatie gaat er een wereld voor je open. Ik zal tevens mijn oren en ogen eens de kost geven over het verhaal mbt het netsnoer, learning all the time......... Groet. De NAD C541 is mij prima bevallen en ik zo'n 3 jaar met deze speler gespeeld. Het was mijn eerste serieuze CD-speler en ten opzichte van de alleseter die ik daarvoor had (Cyberhome) en daarmee een openbaring. De C541(i) zet een voortreffelijk geluidsbeeld neer, waarbij ook de positie van de afzonderlijke instrumenten goed waar te nemen is. Zeker met live-opnames heb ik echt het gevoel deel uit te maken van het publiek. In eerste instantie heb ik hem gecombineerd met een NAD C350 versterker, hetgeen op zich een mooie combinatie was. Echter had ik na 2 jaar het gevoel dat het toch beter kon en heb ik bij Audioselectief in Sneek de Unico P gekocht. Pas nu werd pas echt goed duidelijk dat de C541 zijn mannetje goed staat in het weergeven van emotie in de muziek. Ik heb later, vlak voor ik de C350 verkocht, deze nog een keer aangesloten op de C541 maar er was minder emotie en het geheel klonk een stuk vlakker. Mijn conclusie is dus dat de C541 voor zijn geld een meer dan prima speler is, maar met een goede versterker zijn meer van zijn capaciteiten te onthullen. Omdat de speler nu niet goed meer werkt en ik ook het gevoel heb dat het wellicht nog beter kan (dat gevoel zal altijd blijven en dat is de hobby zeg ik maar :-)), wil ik de speler toch gaan vervangen voor een speler die een klasse beter is. Je opmerking over het verschil tussen draaitafel en CD deel ik, maar ook hier geldt dat alles valt of staat met een goede opname. Zo kan ik enorm genieten van Pink Floyd of Supertramp op LP waarbij duidelijk meer emotie waarneembaar is dan op CD, maar ik heb ook platen die minder klinken dan de opname op CD. In mijn ogen hebben beide media hun voor- en nadelen en ik vind het leuk om af en toe eens te wisselen. Groet, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trans-porter Posted 14 april 2005 Author Report Share Posted 14 april 2005 Al die opmerkingen omtrent de interlinks heeft me tot denken gezet. Nu weet ik dat er verschillende soorten kabels zijn qua opbouw van de aders. Zo'n ader kan massief zijn of samengesteld uit meerdere dunne draadjes. Wat geeft nu het beste klankbeeld? En wat doet dit met het z.g. skineffect? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 Zo'n ader kan massief zijn of samengesteld uit meerdere dunne draadjes. Wat geeft nu het beste klankbeeld? En wat doet dit met het z.g. skineffect? Hoe dunner de draad hoe minder het skin effect. Belangrijk is ook dat de lengte`s tot op de mm gelijk zijn. Less is more . Leef je uit. Kost echt niet veel om eens uit te proberen. Zelf gaan luisteren op je eigen spulletjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 Mijn conclusie is dus dat de C541 voor zijn geld een meer dan prima speler is, maar met een goede versterker zijn meer van zijn capaciteiten te onthullen. Dan heb jij (gelukkig) veel betere ervaringen met zo'n ding dan ik. Ik had een C541i en ben zo blij dat ik die kwijt ben. Mijn oude Pioneer PDR-05 met stable platter klinkt heel veel vetter, dieper en ritmischer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 15 april 2005 Report Share Posted 15 april 2005 Mijn conclusie is dus dat de C541 voor zijn geld een meer dan prima speler is, maar met een goede versterker zijn meer van zijn capaciteiten te onthullen. Dan heb jij (gelukkig) veel betere ervaringen met zo'n ding dan ik. Ik had een C541i en ben zo blij dat ik die kwijt ben. Mijn oude Pioneer PDR-05 met stable platter klinkt heel veel vetter, dieper en ritmischer. Beste Gripen, Wat ik vergat te melden is dat de C541 die ik in mijn bezit heb gemodificeerd is met een betere klok en opamps. In de studeerkamer staat nog een C541i (standaard) en die klinkt wat scherper op de Unico dan de C541. Verder heb ik wat verschillen tussen verschillende interlinks kunnen waarnemen. Een van der Hul interlink accentueerde de scherpe klank nogal, maar de beroemde (beruchte) Henno Appel interlink gaf de speler een verrassend goede klank imo. Al met al was ik niet ontevreden met de C541(i). Het enige minpunt vind ik dat de C541 weigert om copy-protected CD's af te spelen. Hier heeft de (nieuwere) C541i weer geen last van. Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeertK Posted 15 april 2005 Report Share Posted 15 april 2005 We hebben ons "oude" bakkie omgeruild voor een Unison Research Unico. Na heel wat uren geluisterd te hebben kwam deze met kop en schouder boven de concurentie uit. Heeft iemand ervaring met de combinatie Unico en Rogers of een goede suggestie? Bij mij is de keuze voor de Unico meer toevallig tot stand gekomen. Mijn keuze voor ik de speakers, Tannoy TD 10, stond al vast en zocht er een goede versterker voor. Op advies van diegene die mij de Tannoys verkocht (iemand wiens menig in het verleden ook tot goede andere aankopen had geleid) had ik keuze uit Bryson of de Unico. Na uitgebreid luisteren is het dus de Unico geworden! Ik overweeg nu nog de Unico CD! Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts