carl Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Toch een triest bericht dat Wally Tax is overleden. Hij was voor mij toch een van NL's beste pop zangers. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Toch een triest bericht dat Wally Tax is overleden. Hij was voor mij toch een van NL's beste pop zangers. Carl zangers.. Hij was leuk,je kon echt met die gast lache (ik woonde ooit in de zelfde straat). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Ja, ik vond het nou niet een bericht om op het journaal te brengen. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Ja, ik vond het nou niet een bericht om op het journaal te brengen. Hubertinus Jij weet kennelijk niet wat de invloed van die man op de popmuziek is geweest (wereldwijd...).?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Hans, vertel eens? Moet ik me dat zo voorstellen als Jimi Hendrikx voor de elektrische gitaar heeft gehad? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Hans, vertel eens? Moet ik me dat zo voorstellen als Jimi Hendrikx voor de elektrische gitaar heeft gehad? Hubertinus Ik hoorde vandaag dat Wally Tax een van de meest gecoverde artiesten ter wereld is... Zoals jij weet wordt de muziek niet door platenbazen gemaakt maar door muzikanten. Stromingen ontstaan en gaan weer liggen. Invloeden blijven bestaan. Wally Tax heeft dus behoorlijk wat vernieuwing gebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Hans, vertel eens? Moet ik me dat zo voorstellen als Jimi Hendrikx voor de elektrische gitaar heeft gehad? Hubertinus Je kunt zn muziek wel of niet mooi vinden, toch heft de man in de jaren 60 een behoorlijke invloed gehad op de ontwikkeling van de popmuziek in Nederland. Zelf in Amerika was hij bekend. Jammer dat ie ten onder is gegaan aan drank en drugs, had geen cent meer over van al dat geld dat ie verdiend had jaren geleden maar dat hij een grote invloed heeft gehad op de popmuziek in Nederland is zeker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Oh! Nou Wally, rust in vrede. Ook al betwijfel ik die invloed... Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Moet ik me dat zo voorstellen als Jimi Hendrikx voor de elektrische gitaar heeft gehad? Juist niet. Meer als iemand die de "garage" in Amsterdam introduceerde. `n Beetje de tegenhanger van de Kjoe uit de hofstad. Als ze landelijk bekender worden en die vervelende hippiemuziek in opkomst is, proberen ze ook mooiere muziek te maken. Dat lukt niet best maar gelukkig hebben ze dan al wel `n paar klassiekers gemaakt zoals Monkey on your back, Touch en mijn favoriet That`s youre problem. Hun singeltjes schijnen in de VS `n vermogen op te brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Wally Tax is zo'n artiest die in het buitenland beroemder is dan in Nederland. Gelukkig maar zou ik zeggen want daar weten ze vaak beter mensen op hun verdiensten te waarderen dan in dit land. Nederbiet is een BEGRIP in het buitenland o.a. dankzij Wally. R.I.P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 april 2005 Author Report Share Posted 11 april 2005 Hij heeft natuurlijk veel pech in zijn leven gehad. Had hij eindelijk een hele leuke talentvolle vrouw ging ze dood. Ik heb een verzamel CD tje van hem en dat begint met met een live optreden "op bas .... , de outsiders" - echt geweldig ! Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Hebben jullie nog meer "talenten" in je hoofd zitten die uit Nederland komen? Ik vind zelf Arno erg sympathiek. Heb zijn 2 Charles &... cd's. Maar of Arno nou zo'n gigantisch talent is... Dat zijn namelijk 2 verschillende dingen. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Ik heb een collega met de achternaam "van der Wal", deze persoon had na vijf jaar leaseauto nog nooit belastingaangifte gedaan. Die noem ik sinds ik dat weet al Wally Tax. Dus Wally Tax leeft voort.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Hebben jullie nog meer "talenten" in je hoofd zitten die uit Nederland komen? Ik vind zelf Arno erg sympathiek. Heb zijn 2 Charles &... cd's. Maar of Arno nou zo'n gigantisch talent is... Dat zijn namelijk 2 verschillende dingen. Hubertinus Je bedoelt Arno Hintjens neem ik aan, van de vroegere T.C Matic ? dat is dus wel een Belg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Jazeker, die Arno. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Hebben jullie nog meer "talenten" in je hoofd zitten die uit Nederland komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Ja, ik vond het nou niet een bericht om op het journaal te brengen. Hubertinus nou ik dus wel. en ik vind jouw opmerking over een dode niet tof overkomen. wat is in jouw ogen dan wel een journaal waard,(als je oranje bent) Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Ook weer veels te jong gestorven helaas. Bekend van The Outsiders in 60 -jaren en meer gewaardeerd in buitenland dan in eigen land.Goede songwriter,ook al ging er veel over de zelfkant van het leven. Nu zullen de platenmaatschappijen weer oude cd's in een heruitgave gaan brengen en wie wordt er beter van ....juist de platenmaatschappij en dus niet Wally Tax. Moet je eerst dood gaan om erkenning te krijgen enz. Typisch nederland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts