Jump to content

Ortofon Concorde Gold

M Pekel
 Share

Recommended Posts

Zoals jullie hebben kunnen lezenin mijn topic over het inspelen van een element, heeft een vriend van mij me gevraagd om een aantal Concorde Elementen van Ortofon te testen.

Ik heb de Pro, de Electro, de Broadcast en de Gold gekregen om te beoordelen, ik kende van Ortofon hoofdzakelijk de OM10 en de OM5E deze vond ik niet geweldig klinken en verwachte daarom van de Concordes ook niet veel.

OK 2 van de 4 vielen voor mij af de Pro en de Electro waaren niet echt lekker om naar te luisteren, maar de Broadcast klonk zeer acceptabel :) en de Gold klonk zelfs heel erg goed :rolleyes: natuurlijk niet te vergelijken met goed MC element maar voor een MM element van 130 euro best goed.

Wie heeft er Hear ook ervaring met 1 van de Concorde elementen?

En wat vind je van de prijs/kwaliteit?

Marcel

Goh geef me ook eens zo'n vriend! :lol:

En dan na Ortofon, Van den Hul, Denon, Decca... :D:rolleyes:

Nee, ik kan je niet helpen. :blink:

ja zo`n vriend is wel leuk :D maar hij handelt alleen maar in DJ apparatuur en dus ook niet in erg exotishe elementen :( maar ik vind het toch wel leuk hoor zo wat te kunnen proberen ;) Ik ben er zo wel achter gekomen dat de duurdere DJ draaitafels best goed zijn, en niet alleen de Technics SL 1200 modellen.

Maar bijv de Reloop RP-6000 mk5 is een beest, de directdrive motor heeft een koppel van 4,5kg/cm de arm heeft geen last van lager wrijving en is speling vrij. Verder is de gelijk loop net zo goed als een Technics het draait 33, 45 en 78 toeren en dit beest weegt 11kg :D En het klinkt ook nog eens aardig met een goed element, wat wil je nog meer voor een prijs van 390,- euro. ;)

Marcel

Heeft helemaal niemand ervaring met de concorde elementen???????? :(

Marcel

Ik denk niet dat iemand die bananen op zijn draaitafel heeft gemonteerd. Ik zou het eens op eoa DJ forum proberen :rolleyes:;)

Nee daar heb ik al eens rond gekeken , daar wordt alleen maar gelult over hoe goed ze in de groef blijven als de mensen op de dansvloer staan te springen :(

En als je ze naar een goed geluid vraagt , hebben ze het 9 van de 10 keer alleen maar over een vette bas.

Er zijn vast wel mensen die er thuis mee draaien maar die zitten misschien inderdaad niet Hear ;)

marcel

Maar bijv de Reloop RP-6000 mk5 is een beest, de directdrive motor heeft een koppel van 4,5kg/cm de arm heeft geen last van lager wrijving en is speling vrij. Verder is de gelijk loop net zo goed als een Technics het draait 33, 45 en 78 toeren en dit beest weegt 11kg :D

Kunnen de andere lezers even kijken waar we het over hebben. De platenspeler ziet er solide uit!

Ziet er niet alleen solide uit hij is het ook, en een mooi stukje techniek ;)

Marcel

Ha, hou nu maar op anders ga ik kwijlen :lol:

Bij een Fat Bob zoals Kraus von Bentink die heeft, dan spring je er zeker boven op :lol:;)

Maar geef toe welk hifi/highend merk biedt voor dat bedrag zoveel kwaliteit en gebruiks gemak??? :rolleyes:

Marcel

Ja, dat is gevaarlijk, een Fat Bob moet je uit mijn buurt houden en SME armen helemaal  :P Ja, het is wel verrekte goedkoop 400 Euro?! En uit Duitsland?! Comes around goes around zullen we maar zeggen. Hadden we kunnen verwachten. Ook al zal de speler wel in Azie worden gemaakt. Toch mooi!

Ze worden inderdaad in Azi