Henri Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Hallo, Gisterenavond heb ik een test gedaan tussen beide apparaten. Met name een vergelijking 'CD weergave'. Mijn oude trouwe Luxman DZ112 CD speler tegen een recente Marantz DV6400 (allesvreter). Software: Verschillende audiofiele B&W demo CD's. Tot mijn ontzetting heb ik na een uitgebreide luistersessie vastgesteld dat die ouwe Luxman niet moet onderdoen voor de veel nieuwere Marantz. Ik zou zelfs durven stellen dat het geluidsbeeld van de Luxman opener en losser klonk. Dat de zangstem een halve meter voor de luidsprekers te situeren was. Ook de detaillering helde een paar kliks over in het voordeel van de Luxman. Effe recapituleren. Luxman D 112: Aankoop 1992 - Kostprijs destijds ongeveer 750 Euro Marantz DV 6400: Aankoop 2003 - Kostprijs ongeveer 600 Euro. Heeft er iemand ier een verklaring voor dit fenomeen. Waarom klint dat oudje nu net iets beter dan de nieuwere ? De Luxman weegt in gewicht meer dan het dubbele maat kan alleen CD's afspelen. De Marantz speelt zowat alle formaten af, naast CD ook SACD, DVD Audio, DVD Video en nog een paar minder vermeldingswaardige formaten. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Heb je hem ook met scad of dvd-A vegeleken? Trouwens is het vrij logisch dat een cd speler beter presteerd dan een dvd speler in dezelfde prijsklasse. Ook al is de cd speler een oudje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Ze klinken in ieder geval verschillend, waarbij jij de voorkeur geeft aan de Luxman. Dat is voor een ander misschien wel anders. Ik bedoel, het is beter in jouw oren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Soortgelijke ervaring met 2 CD spelers heb ik met de CDP 557 es en de XA555 es van SONY. De laatste is uit 1999 de eerste uit 1988. Mijn voorkeur gaat sterk uit naar het oude beest veel rustiger en gedetaileerder. Waarschijnlijk heeft het bij mij te maken met het feit dat de eerste een 18 bitter is en de tweede een 1 bitter. Het is zelfs zo dat ik de xa 555 helemaal niet meer gebruik dit ook door de vervelende puck die je telkens weer op het plaatje moet leggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Beste Don, Is het verschil in prestaties tussen die twee CD-spelers ook op de Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Beste Don, Is het verschil in prestaties tussen die twee CD-spelers ook op de Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Ik heb een programma`tje gevonden. Het heet Wave Generator en je kan het downloaden op breem.nl en maakt blokgolven of sinussen die je op CD kan zetten om apparatuur mee te testen. @ de rest Ik weet dat men de naam Breem Hear liever niet hoort, mijn excusses voor het ongemak Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts