Jump to content

Thorens TD115mkII

Weerstand
 Share

Recommended Posts

Ik ben bang dat de snaar van mijn Thorens TD115mkII platenspeler aan vervanging toe is. De vraag is of die nog verkrijgbaar zijn en zo ja, waar. Stuut en Bruin in Den Haag (waar ik woon) heeft alleen 'Thorens' snaren zonder type-aanduiding en ik weet niet of die snaar 'universeel' bruikbaar is. Alvast bedankt.

Weerstand

Weerstand,

Originele snaren zijn zeker nog te koop, al ken ik niet zo snel een leverancier. Er is vast een wel medeforummer die dat kan vertellen. Over immitatie en universele snaren las ik dat ze bij Thorens nogal eens problemen geven bij overschakelen van 33 naar 45 Omw/m, terwijl dat nou net vaak de 1e reden is waarom een snaar wordt vervangen.

Waar haast niemand bij stilstaat is dat een kwalitatief goede snaar eerder vervuilt dan dat hij oprekt. In 9 van de 10 gevallen is zo'n snaar nog goed voor talloze jaren speelplezier. Was de snaar maar eens af met een doodgewoon afwasmiddel in handlauw water. Wel goed afspoelen en gelijk even de loopvlakken reinigen.

Succes,

Mario

Weerstand,

Originele snaren zijn zeker nog te koop, al ken ik niet zo snel een leverancier. Er is vast een wel medeforummer die dat kan vertellen. Over immitatie en universele snaren las ik dat ze bij Thorens nogal eens problemen geven bij overschakelen van 33 naar 45 Omw/m, terwijl dat nou net vaak de 1e reden is waarom een snaar wordt vervangen.

Waar haast niemand bij stilstaat is dat een kwalitatief goede snaar eerder vervuilt dan dat hij oprekt. In 9 van de 10 gevallen is zo'n snaar nog goed voor talloze jaren speelplezier. Was de snaar maar eens af met een doodgewoon afwasmiddel in handlauw water. Wel goed afspoelen en gelijk even de loopvlakken reinigen.

Succes,

Mario

Mario,

Bedankt voor de tip.

Weerstand

• 5 weeks later...

Waarom zou je het in het buitenland gaan zoeken. Henk verkoopt ze ook, en kan ze opsturen.

Gewoon even bellen/mailen/schrijven (al begint dat laatste uit de tijd te geraken)

http://www.audioselectief.nl/