Lestat Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Ik heb vandeweek wat nieuwe LP's gehaald, waaronder een Pet Shop Boys album. Nou heb ik het volgende probleem, wat ik ook bij enkele andere LP's tegenkom - ook bij sommige 2e hands -: Als ik de plaat op mijn TD160 leg, dan voel je echt weerstand vaan de middenpin, waaroverheen heet gaatje moet vallen. Teveel aan speling zou natuurlijk niet goed zijn, maar het irritante is dat je de plaat er zo moeilijk afkrijgt! Het is echt een beetje "wrikken", wat m.i. zowel de plaat als mijn speler niet ten goede kan komen! Hebben jullie dit ook wel eens? En wat is hieraan te doen? Ik kan toch moeilijk gaan vijlen of mijn soldeerbout erop zetten? Greetz, Lestat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Hoi Lestat, Ik heb daar een simpel trucje voor. Ik steek het taps toelopende gedeelte van een BIC-pen in het gat van de lp en draai de pen even een paar rond terwijl ik lichte druk op de pen uitoefen. Herhaal die aktie door de lp even om te draaien. Op die manier druk je de kleine "randjes weg zonder het gat verder te beschadigen. En zie, de plaat gaat weer soepel over de pen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Ik had er met mijn Thorens TD125 ook vaak (vaker) last van dan nu met mijn Logic, kan het zijn dat de Thorens pin net iets dikker is dan de pinnen van andere draaitafels? Verder sluit ik mij aan bij audiopaul.. Grt Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Er is zelfs een handboortje te koop om dit "probleem" op te lossen. Met m'n Linn heb ik er trouwens ook geen last van. Met de vroegere Thorensen wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Ja, hier zit nog een TD125 owner, zelfde probleem. Meteen even een pen of potlood ter hand nemen! Ik geloof dat ik een plaat een keer door verknald heb. Ik hield alleen nog maar midden tonen over op die plaat. Hoe raar het ook klinkt. ...dat klinkt idd vast erg raar........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 13 april 2005 Report Share Posted 13 april 2005 Bekend verschijnsel van Thorens. Ik heb het ook gehad bij mijn Thorens TD-320 en verder sluit ik mij aan bij Audiopaul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 april 2005 Author Report Share Posted 13 april 2005 Helemaal top! Werkt idd erg goed, had alleen wat moeite met de wat zwaardere lp's ( 180gr. ). Uiteindelijk ook goedgekomen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 14 april 2005 Report Share Posted 14 april 2005 Thorens was zowat de enige fabrikant die indertijd zijn spindeldikte gelijk nam aan de norm voor het gat in de LP. Bijna alle fabrikanten maakten hun as iets dunner dan de norm. Met Roksan als randgeval ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts