Jump to content

tannoy r2 biwired

joopus
 Share

Recommended Posts

ik heb de tannoy,s nu single wired staan, met een 6 mm koper draad.

als ik nu een 4 mm koperdraad aan het hoog hang en de 6 aan het laag, word het laag dan meer of anders, en telt dit ook voor het hoog??????

gr jopie :D

ik moet hier speciale instekers voor kopen voor de cyrus versterker, dit is voor het speakerdraad................ :D

op de cyrus 6 zit een aparte groep voor biwiring.

Hoi Joop,

Ik denk dat je ook wel weet dat het voordeel van bi wiring sterk verschilt per speaker. In dit geval is er maar een mogelijkheid, gewoon proberen en kijken of het bij jou speaker verbetering brengt.

Hoi Joop,

Ik denk dat je ook wel weet dat het voordeel van bi wiring sterk verschilt per speaker. In dit geval is er maar een mogelijkheid, gewoon proberen en kijken of het bij jou speaker verbetering brengt.

absoluut mee eens.

Hoi Joop,

zijn die van jou gebiwired.>?

als ik nu een 4 mm koperdraad aan het hoog hang en de 6 aan het laag, word het laag dan meer of anders, en telt dit ook voor het hoog??????

ik moet hier speciale instekers voor kopen voor de cyrus versterker, dit is voor het speakerdraad................ :D

@ joop: Geldklopperij. :huh:

@ de rest van de wereld:

er word een goudkleurig stukje blik gebruikt als je single wired,

als je dan overstapt op bi dan hoor je teminste wat verschil.

gebruik een hoogwaardig stukje matriaal ter vervanging van dat blik en luister zelf.

Theo

• Members

Heb dit 3 x gedaan , bij een Kef set ,een B&W set ,en een set Infinity's en het gaf een kleine verbetering in details. (steeds de speakerkabel op de laag sectie) Dezelfde verbetering trad op bij bi-wiren. De bruggetjes werden steeds gemaakt met een stukje Siltech. Maar probeer het gewoon met een stukje van de huidige kabel , levert het geen winst op , heeft het ook niets gekost...

Groet

@ joop: Geldklopperij. :huh:

@ de rest van de wereld:

er word een goudkleurig stukje blik gebruikt als je single wired,

als je dan overstapt op bi dan hoor je teminste wat verschil.

gebruik een hoogwaardig stukje matriaal ter vervanging van dat blik en luister zelf.

Theo

Dit heb ik nou al jaren van de daken staan te schreeuwen. ;):)

Maar de meeste reacties zijn in de trend van: O ja, jij zult het wel weer beter weten. <_<

Vergeet echter niet dat veel luidsprekerfabrikanten wel een bi-wire aansluiting hebben, (voor de geldklopperij en de gewichtigheid) maar van binnen de boel gewoon aan elkaar hebben geknoopt. <_<:(

niet gelijk boos worden. :D

Boos op jou Jopie, nee hoor. :D

Ik breng alleen even iets onder de aandacht waar sommigen slecht mee om kunnen gaan. ;):D

Hoi Joop,

zijn die van jou gebiwired ?

Die van mijn zijn ge-bi-wired, met overigens een duidelijk voordelig verschil. Hoezo ga je dezelfde speakers kopen Joop?

Vergeet echter niet dat veel luidsprekerfabrikanten wel een bi-wire aansluiting hebben, (voor de geldklopperij en de gewichtigheid) maar van binnen de boel gewoon aan elkaar hebben geknoopt. <_<:(

Dat is dus h

Vergeet echter niet dat veel luidsprekerfabrikanten wel een bi-wire aansluiting hebben, (voor de geldklopperij en de gewichtigheid) maar van binnen de boel gewoon aan elkaar hebben geknoopt. <_<

Hoi Joop,

zijn die van jou gebiwired ?

Die van mijn zijn ge-bi-wired, met overigens een duidelijk voordelig verschil. Hoezo ga je dezelfde speakers kopen Joop?

aangezien ik ze moo :D i vind ben ik al tevreden bezet met de r2 van tannoy.

Beste,

Ik heb mijn speakers wel biwired aangesloten. Waarom ? Omdat mijn luidsprekers een gescheiden filter intern heeft voor het hoog en het laag. Maar voornamenlijk omdat ik het beter vond klinken , betere scheiding van de stemmen en de instrumenten. Het beste blijft toch proberen.

Groeten Spijkie

Beste,

Ik heb mijn speakers wel biwired aangesloten. Waarom ? Omdat mijn luidsprekers een gescheiden filter intern heeft voor het hoog en het laag. Maar voornamenlijk omdat ik het beter vond klinken , betere scheiding van de stemmen en de instrumenten....

:D

dus als je nu wilt karaoke haal je de speakerkabel van de stemmen los ;)

• 2 years later...