Jump to content

Audioquest CV6 cinemaquest

hifistereoschilder
 Share

Recommended Posts

Na het vraagstuk B&W9NT , wil ik eigenlijk ook nog mijn ervaring graag delen met bezitters van bovengenaamde speaker kabel. Zoals ook al een inzender heeft gezegd dat Bryston en B&W een prachtige combinatie is ,Kan ik dat alleen maar onderschrijven. Ik speel dus met Bryston 4st en de 9NT,s . Mij ervaring met de cv6 kabel is dat het de toch wel een kabel is die wat doet. (eigenlijk mag het niets doen) Of het nu komt door de batterij, of anderzijds, Het is een kabel die voor mij toch weer een kleine wereld heeft geopend. Ik hoor dan ook details op cd,s die ik toch zeer vaak draai. Welliswaar heb ik onlangs mij nog de jubillee van Van den Hul aangeschaft. En mijn TEAC vrds8 gemod. is ook de jongste niet meer. (speelt nog veel multi spelers weg) Of de combinatie pakt gewoon goed uit. Wel heb ik het vermoeden dat de cv6 de lage tonen op de een of andere manier in toom houdt. Wie heeft er ook ervaring mee? :rolleyes:

• Members

Bij Audioquest gaan ze prat op het transparante karakter , wat zou moeten komen door die batterij die er aan hangt. Of dat echt zo is , geen idee ,maar mijn ervaring is inderdaad dat ze vrij transparant (helder of hoe je het noemen wilt) klinken. Hierdoor zou je ook het idee kunnen krijgen dat het laag wat terughoudend is. Dit is echter niet mijn ervaring. Zelf speel ik met Tannoy's met een 38 cm woofer , en ik had juist teveel laag met deze kabels , heb er toen MIT tussen gehangen (zonder die kastjes) maar dan mis je toch weer een beetje de openheid van de Audioquest. Dit probleem is echter opgelost door er Siltech tussen te hangen. Alleen weer een stuk prijziger...

Gezien jouw verhaal is de transparantie jou ook opgevallen , en ik vermoed dat je flink zal moeten zoeken om een kabel in hetzelfde prijs segment te vinden die beter presteerd...

Betreffende de terughoudendheid in het laag zou je nog wat kunnen experimenteren met de plaatsing , maar de kans bestaat dat je gewend bent aan een bepaalde kleuring in het laag...

Groet

Guest muziekfreak
Bij Audioquest gaan ze prat op het transparante karakter , wat zou moeten komen door die batterij die er aan hangt. Of dat echt zo is , geen idee ,maar mijn ervaring is inderdaad dat ze vrij transparant (helder of hoe je het noemen wilt) klinken. <KNIP>

Je hebt geen idee of het echt zo is, Maar ze klinken iid zoals het wordt omschreven jou ervaringen..dan klopt het toch het verhaal :rolleyes:

• 4 weeks later...

De vraag was:

"Wel heb ik het vermoeden dat de cv6 de lage tonen op de een of andere manier in toom houdt. Wie heeft er ook ervaring mee?"

Ikke niet, maar misschien iemand anders op het forum wel.

Maar laat je niet afleiden tijdens het vergelijk tussen verschillende kabels. Je meent namelijk snel iets te horen, wat alleen maar al een verwachting kan zijn. De verschillen zijn subtiel.

Gewone koperkabel, helder koper (dus niet verweerd) dik genoeg... moet volstaan.