Duck-Twacy Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 Oh, het kan wel. En rekenkracht neemt met de dag toe. Wanneer heb je die vraag gesteld ?-) Ergens 2003. Dat van die DAC is irrelevant. Een DAC is een analoge component en heeft weinig met DSP te maken. Kan zijn woorden natuurlijk ook verkeerd begrepen hebben. Hij was in ieder geval op dat moment geen voorstander. Meen dat hij nu bij Wolfson actief is. Misschien komt er nog wat moois uit voort.. Nee. Eerder het omgekeerde: laagcorrecties hebben meer rekenkracht nodig omdat de filter-tijdconstanten veeeeel groter zijn. Dat verbaast me eigenlijk. Mijn intuitie (!) was voor laag heb je minder samples nodig, dus is de benodigde rekenkracht ook minder. Maag ik begrijp dat grote "filter-tijdconstanen" (??) veel vergen . Mag ik mijn decade-oude artikel over de SigTech weer onder aandacht brengen? http://www.tnt-audio.com/ampli/sigtech.html 2 decennia inmiddels Is dat nog steeds SOTA? Of (anders gezegd) wat zijn de tegenwoordig de meest interessante producten? DEQX krijgt bv veel mooie recensies, maar is volgens mij ook al weer een jaar of 5 op de markt (zonder duidelijke veranderingen, wellicht wel op software gebied). Je ziet ook steeds meer PC gerichte oplossingen, zoals http://www.acourate.com/ of http://www.thuneau.com/index.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 Het vermoeden wat ik toen had en nu eigenlijk nog steeds is dat de Ultracurve vooral een probleem oplost dat onstaan is door de keuze van de verkeerde luidsprekers voor de akoestiek van de betreffende kamer, of ga ik nu iets te kort door de bocht? JWV Ja veel te kort toch lijkt dit me iets om in het achterhoofd te houden, denk dus dat die bocht niet zo heel erg kort is genomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Line-Audio Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 Zal hem weggooien, bedankt voor de tip! Ach, ik heb bij een concert met PA nog nooit de geluidskwaliteit van thuis, met de Ultracurve, ervaren..... Om in een live situatie het zelfde geluid te maken als thuis is bijna onmogelijk, je blijft altijd horen dat je in een grote ruimte zit met reroesemoes van mensen, en eventueel overspraak van het podium. Maar, de luidspreker systemen van nu zijn zeker in staat om een vergelijkbaar geluid te produceren, sterker nog, ik denk dat waneer je een p.a hebt van bv L.A.Coustic of System One Audio enz enz, echt de top jongens, en deze worden in een ideale ruimte geplaatst dat ze menig hifi set compleet van de kaart spelen. Maar om terug te komen op de quote, als je in een live situatie die dus niet zo goed klinkt als thuis een Ultra Curve HOORT werken en rekenen, hoe moet dat dan thuis wel niet klinken??? Groet Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 een Ultra Curve HOORT werken en rekenen, En hoe klinkt dat dan? Als ik werk en reken hoor je niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Line-Audio Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 een Ultra Curve HOORT werken en rekenen, En hoe klinkt dat dan? Als ik werk en reken hoor je niets. Het klinkt als een vreemde ruis, en stemmen gaan beknepen klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 Zal hem weggooien, bedankt voor de tip! Ach, ik heb bij een concert met PA nog nooit de geluidskwaliteit van thuis, met de Ultracurve, ervaren..... Om in een live situatie het zelfde geluid te maken als thuis is bijna onmogelijk, je blijft altijd horen dat je in een grote ruimte zit met reroesemoes van mensen, en eventueel overspraak van het podium. Maar, de luidspreker systemen van nu zijn zeker in staat om een vergelijkbaar geluid te produceren, sterker nog, ik denk dat waneer je een p.a hebt van bv L.A.Coustic of System One Audio enz enz, echt de top jongens, en deze worden in een ideale ruimte geplaatst dat ze menig hifi set compleet van de kaart spelen. Maar om terug te komen op de quote, als je in een live situatie die dus niet zo goed klinkt als thuis een Ultra Curve HOORT werken en rekenen, hoe moet dat dan thuis wel niet klinken??? Groet Edwin a) Mijn opmerking was uiteraard ironisch bedoeld.... Ik hoor hem thuis niet rekenen en werken...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 In The Absolute Sound schreef iemand dat de digitale Behringer Ultracurve een "sluier"over het geluid produceert. Met hem, hadden vele audiofielen dit geconstateerd. Maar geen nood: Er blijkt een analoge Behringer Ultracurve te zijn, met buizen! Weliswaar met slechts 4 in te stellen freq.banden, voor het laag, maar meestal ruim voldoende om de kamerakoestiek aan te pakken. Deze klinkt volgens de schrijver w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 Er blijkt een analoge Behringer Ultracurve te zijn, met buizen! Weliswaar met slechts 4 in te stellen freq.banden, voor het laag, maar meestal ruim voldoende om de kamerakoestiek aan te pakken.[...] Typenummer is de T1951, tweedehands voor $150 gekocht. Ik wist tot dan toe niet eens dat dat bestond. Gewoon te plaatsen in de tape-loop, dus geschikt voor alle bronnen! Gewoon een parametrische EQ dus, b.v. TubeTech levert dat ook al jaren. Echter hebben deze types een nadeel, ze zijn bedoeld om het geluid te 'kleuren' en doen dat dan ook. Over de Behringer: "Een uitstekende hedendaagse equalizer met de bewezen buizen- en lampentechnologie zorgen voor een extra warme klank. " Hele verhaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 ziet er goed uit, en niet te duur => beluisteren dus? Volgens de man in TAS tastte de T1951 het geluidsbeeld qua transparantie/klank niet aan, of slechts een super-klein beetje (in verg. met de digitale) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 Maar om terug te komen op de quote, als je in een live situatie die dus niet zo goed klinkt als thuis een Ultra Curve HOORT werken en rekenen, hoe moet dat dan thuis wel niet klinken??? Groet Edwin Een Behringer heeft een actieve feedback destroyer, thuis gebruik je die nooit, live juist wel. Ik kan me voorstellen dat je die zou kunnen horen "werken". Ik gebruik thuis ook een Behringer (digitaal in, digitaal uit) en daar ben ik best tevreden over. Sterker nog, in mijn situatie lijkt het apparaat het enige alternatief voor een drastische (akoestische) verbouwing, of zelfs verhuizing. Daar ben ik niet toe bereid, ik woon veel te plezierig Bij gebruik van een subwoofer denk ik zelfs dat een Behringer-achtig apparaat een must is. Thuis gebruik je hem om de akoestische tekortkomingen op de luisterplek te verzachten, volgens het artikel dat je aanhaalde is dat ook de enige geldige reden om hem te gebruiken ("A carefully worked out 31 band EQ setting may be ok for one particular spot, but will be a dramatically wrong setting for other spots") Overigens kan je met de Behringer makkelijk verschillende profielen maken, zodat je verschillende compensaties gebruikt voor verschillende plekken in de ruimte, maar altijd voor slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 Verder heb ik wel de indruk dat wanneer ik de instellingen van de grafische equalizer naboots met de parametrische equalizer dat het geluid wat zuiverder klinkt. Grafisch heb ik soms het gevoel dat ik, zeker met een sweep, fasedraai Link to comment Share on other sites More sharing options...
Line-Audio Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 Een Behringer heeft een actieve feedback destroyer, thuis gebruik je die nooit, live juist wel. Ik kan me voorstellen dat je die zou kunnen horen "werken". Met vriendelijke groet, Jan Op het moment dat ik een actieve feedback destroyer nodig heb op klus, stop ik er mee. Dat vind ik nu wel de meest onzinnige functie van dat ding, of van welk merk dan ook. De correctie's slaan vaak de plank nog aardig mis ook, en de correctie's zijn veel te extreem. Als je als geluidstechnicus nog niet eens feedback kan killen dan moet je wat mij betreft toch echt een ander vak gaan kiezen. Ik kan me voorstellen dat in de amateur/semiproffesionele wereld dit soort funcie's nog wel eens gebruikt worden, maar deze mensen zijn vaak niet genoeg met geluid bezig om er echt goed in te worden (sommigen kunnen het wel hoor) en daarom voor de snelheid en gemak een feedback destroyer gebruiken. Maar als proffesioneel techneut vind ik dit echt niet kunnen. Eigenlijk laat je dan een apparaat het luisterwerk doen. Groet Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts