carl Posted 16 april 2005 Report Share Posted 16 april 2005 Ik zag gisteren een Graham Phantom op een Oracle gemonteerd. Een schitterende arm. Het is een unipivot waar het " wankelen" tegengegaan wordt door een magneet ipv zijgewichten. Maar ja de prijs is er wel na. Voor de rest niet gehoord. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 april 2005 Members Report Share Posted 16 april 2005 Hij ziet er inderdaad veelbelovend uit. ( http://graham-engineering.com/_wsn/page2.html ) Ben wel benieuwd waar hij te beluisteren valt , Graham zelf beweerd dat dit niet alleen de beste arm is die ze zelf hebben gemaakt , maar dat het zelfs de beste toonarm wereldwijd is. Nogal een gedurfde uitspraak... Ik heb trouwens geen idee wat hij moet kosten , maar je zal vast een hele goede inruilprijs krijgen voor je 2.1 Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 april 2005 Author Report Share Posted 16 april 2005 Hai Arden, Dit was puur audio enthousiasme. Die 2.1 heb ik nog niet zo lang geleden gekocht voor een goede prijs. De Phantom kan bruintje niet trekken. Wel komt er dit jaar een bearing (lager) op die de 2.1 gelijkwaardig maakt aan de 2.2. Wat is beter dan een heel erg goede arm? Daarna zal mijn aankoop een nieuwe phonotrap zijn. Een van de kanshebbers (op basis van reviews) is de Whest. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 april 2005 Members Report Share Posted 16 april 2005 Hai Arden, Dit was puur audio enthousiasme. Die 2.1 heb ik nog niet zo lang geleden gekocht voor een goede prijs. Dat dacht ik ook al , vandaar de , maar het is inderdaad een verdomd mooi ding. Ome Henk zag hem staan voor $ 3900 , oftewel rond de 2700 euro. Denk dat hij wel wat prijziger zal zijn in dit zuinige landje. Ben benieuwd hoe hij zich houdt ten opzichte van de VPI JMW Memorial 12.6 , want die overweeg ik zelf... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 april 2005 Author Report Share Posted 16 april 2005 Ik meen 4750 euro en dat is verdomd veel geld. Tel bij die 3900 dollar maar eens BTW en invoerheffing dan zit je op dat bedrag. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 17 april 2005 Members Report Share Posted 17 april 2005 Mijn tafel is eigenlijk gemaakt voor die lange armen. Het schijnt (?) ook zo te zijn dat de fouthoek van langere armen kleiner is. Maar de hoofdreden is , dat ik op een VPI tafel het liefst een VPI arm wil hebben , en de 12.6 moet toch een van de mooiere armen op deze aardkloot zijn. (heb 'm ook nog niet gehoord , moet eerst nog eens uitgebreid gebeuren) Als de Graham idd 4700 euro moet kosten is dat ook geen vergelijk , de 12.6 heb je hier voor rond de 2400 euro. Vind ik ook al duur zat voor een arm... Vraag me trouwens ook wel eens af hoe dat nu met die prijzen zit , mijn kale loopwerk was 6 jaar geleden 5.600 gulden , en de Aries 9.200 gulden. Vond de Aries toen gewoon te duur , en die koop je nu nieuw voor net geen 3000 euro. Dit kan nooit alleen aan de dollarkoers hebben gelegen... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 Ik zie 'm staan voor $ 3.900,- wat kost een elpee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 De Phantom is inclusief element; nog niet goedkoop, maar..... 1 elpee kost 2 - 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 april 2005 Author Report Share Posted 17 april 2005 Aan de meeste Lp's die je voor een paar euro koopt is een mooie arm niet besteed. Lp kan geweldig klinken maar dan wel met kwalitatief goede LP's zoals mij gisteravond weer eens opviel. Dan blijf je ook luisteren wat ik met CD niet heb. Daarnaast is het een dure boel allemaal. Zo'n Whest phono trap kost 1275 pond (titaniumkleur) als je hem bij de fabrikant bestelt. Dan heb je hem echter nog niet gehoord. Ik zou wel eens willen weten hoe zo'n ding klinkt in vergelijking met mijn Black Cube. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 kom je 28 mei niet carl? die acoustech lijkt me voor jou ook interessant. Ik heb me er bij neergelegd dat je, zeker in de vinylwereld, niet echt je breed kunt orienteren; gewoon luisteren of duurder ook beter is en ergens voor gaan wat je goed bevalt en dan het getob achter je laten. Anders gaat het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 april 2005 Author Report Share Posted 17 april 2005 28 mei staat voor mij wel open. Die Acoustech hoor ik graag. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 We horen het wel maar het zit met zo'n 15 man wel aardig vol en ik verwacht dat Beunky en Sodejuu ook wel definitief zullen worden dus dan is de grens bijna bereikt. Zeker als het toevallig warm wordt Ik schrijf je er voorlopig bij. De JK is trouwens ook een interessante trap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts