Jump to content

Eindelijk klaar !!!

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Eureka! Hij is af B) . De doodnormale Thorens TD166Mk2 is niet meer. Lang leve de nieuwe Thorens TD166 MkRP Improved (het beestje moet toch een naam hebben :P ) Ooit gekocht van een medeforummer (die de laatste tijd wel erg stil is), tijdens de eerste HEAR meeting bij Haudio, voor een prikkie. Hij is er gekomen ter vervanging van de aldaar gesneuvelde Dual CS506. Dat verhaal slingert ook nog ergens op het forum rond (zie: The Longest Day Part 1)

P1010024a.JPG

En hoe klinkt ie? Ook nog eens top :)

BTW, het plaatje is klikbaar. ;)

Nou, de hele bedrading is op de schop gegaan. hij is van binnen bekabeld met vdH D-502 Hybrid. Er is een vaste net-entry in gebouwd, net als een RCA uitgang. Er zit dus geen vaste interlink meer aan. De ombouw (zoals te zien) van massief kersenhout in sandwich constructie en een nieuwe bodemplaat van MDF (2 lagen met er tussenin loodbitumen.

Rest nog het "blikkieding" armpje. De TP62. Daar zit nu mijn Technics EPC-100C Mk4 element in. Ik heb nog een beter armpje liggen (TP63) met een Goldring Eroica LX erin. Ik geef echter de voorkeur aan de Technics :D

mooi, :D

ps: ik zoek voor mijn thorens td165 nog een snaar en een condensator(2x?) die in de voeding van de motor zit.(hij bromt als een gek als ik het voedinkje in de buurt van de interlijks hou)

waar koop ik zoiets?

Bij Haudio :rolleyes:;)

Nou, de hele bedrading is op de schop gegaan. hij is van binnen bekabeld met vdH D-502 Hybrid. Er is een vaste net-entry in gebouwd, net als een RCA uitgang. Er zit dus geen vaste interlink meer aan. De ombouw (zoals te zien) van massief kersenhout in sandwich constructie en een nieuwe bodemplaat van MDF (2 lagen met er tussenin loodbitumen.

Rest nog het "blikkieding" armpje. De TP62. Daar zit nu mijn Technics EPC-100C Mk4 element in. Ik heb nog een beter armpje liggen (TP63) met een Goldring Eroica LX erin. Ik geef echter de voorkeur aan de Technics :D

Beste Sodejuu,

Mooie ombouw en goede keuze van je bekabeling.

Zou alleen een betere arm (bv SME) erop zetten,dat verdient de Thorens nu zeker wel. ;)

met groet, B)

mooi, :D

ps: ik zoek voor mijn thorens td165 nog een snaar en een condensator(2x?) die in de voeding van de motor zit.(hij bromt als een gek als ik het voedinkje in de buurt van de interlijks hou)

waar koop ik zoiets?

voor de snaar kun je ook terecht bij sneider in rdam (daar komt mijn snaartje ook vandaan)

condensatoren heb ik mkp's voor gebruikt te verkrijgen bij speaker&co.

Ik vind hem iig heel erg mooi. Zo slecht waren trouwens die TP16 (meen ik) toch niet. Voor wat bewegelijker elementen.

Wat bepaalt trouwens het meest welke mat het beste is, de draaitafel, de arm of het element (laat de electronica en bedrading maar buiten beschouwing).

Zo heb ik eens gehoord dat vilten matten goed samen gaan met Rega. Klopt dat?

Ik vind hem iig heel erg mooi. Zo slecht waren trouwens die TP16 (meen ik) toch niet. Voor wat bewegelijker elementen.

Wat bepaalt trouwens het meest welke mat het beste is, de draaitafel, de arm of het element (laat de electronica en bedrading maar buiten beschouwing).

Het plateau van een Rega is vaak van glas, dit kan nogal zingen van zichzelf.

Een rubber mat is dan de beste keus omdat deze het plateau dempt, bij ongedempte aluminium plateaus werkt dit ook erg goed.

Is er een plateau dat goed stil is dan gaat mijn voorkeur uit naar een viltmat, het verschil met een LP zo op het kale plateau afspelen is duidelijk hoorbaar.

Kurk is trouwens ook een fijn materiaal.

Of het ook nog verschilt per element heb ik nog niet op gelet.

Marcel

Er zit helaas geen TP16 maar een TP11Mk2 op mijn Thorens. Ik kan er een TP11Mk3 van maken door een ander voorstuk te gebruiken (TP63 ipv TP62 :P )

De TP16Mk3 heeft een magnetische antiscating en de TP11 heeft een antiscating via een touwtje met gewichtje eraan. Die is minder precies. Maar de mijne is zeker niet meer origineel (of juist wel :D) . Ik heb wel het voordeel dat ik de antiscating wel precies kan instellen. Het standaard gewichtje is nl verzwaard dmv blue tack en een moertje :blink::rolleyes: Dat was de enige manier om de antiscating goed te krijgen en zo kan ie verder dan je normaliter met de magnetische antiscating kan komen (grens op 3) ;)

Klasse Sodejuu. B)

Dit is wel een recensie waard.

Enne, die pics, zijn die bij jou thuis gemaakt? :lol:

De "workspace" doet me aan een andere goeroe denken.... :P

btw wat is dat "dakkapelletje" op de Technics. :confused: Het kan zijn dat je me dat laatst al verteld hebt, maar de jaren beginnen te tellen... :rolleyes:

Owja, de voedingscaps staan nog op de plank. :( De hele Arcam moet ervoor uit elkaar en daar zie ik een beetje tegenop. :(

Maar uiteindelijk komt het wel goed.

Hoi Geerdie,

Die foto's zijn idd bij me thuis gemaakt. Sterker nog, ik heb ze zelf gemaakt :P Het is idd een beetje een chaos op de werkbank, maar ik heb wel alles onder handbereik :D

De Technics heeft een T4P aansluiting. Er is dus een adapter nodig om deze aan te sluiten. De "dakkapel" is de standaard headshell van een TP11MK2 arm (TP62 voorstuk). De TP11Mk3 is bekender, met het TP63 voorstuk met zwarte headshell en witte opdruk.

• 3 weeks later...

Roger toppie zeg die Thorens B)B)

Ik ben vandaag ook eindelijk eens aan de mijn begonnen , gaat ook geheel op de schop en hoop hem weer binnen een week te kunnen beluisteren .

Foto's hier My Webpage

groetjes

John

Te dik kan ik mij wat bij voorstellen , toch lijkt hij op de foto "dikker " dan in real en vind ik het persoonlijk nog wel mee vallen .

Tuurlijk want het is mijn keuze ;)

Opzet is meer body en natuurlijk meer klang eruit kietelen . De origineel kast ziet er mooi uit aan de buitenzijde maar het is maar wat spaanplaat met een likje fineer.

Verder is dit kersenhout moeilijk uit te halen en nogal aan de prijs.

Zwaar en heel degelijk is de kast nu wel zeker , bodemplaat moet nog en wordt ook van minimaal 22mm mdf .

Vanavond ga ik de kast in de "olie "zetten met een kleurloze waxolie . .... kijken of hij dan nog zo "dik "lijkt ')

groetjes

John