Jump to content

Eindelijk klaar !!!

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Vanavond ga ik haar in de "olie "zetten met een kleurloze waxolie . ....  ')

Doe je d'r wel een zeiltje onder, John? :D:ph34r:

Ik bedoelde HEM in de kleurloze olie zetten :unsure::D

Dat ander zal wel niks worden op moederdag ;)

Sodejuu,

Ik had het geluk de tafel tijdens de verbouwingswerken al te aanschouwen.

Vind het resultaat prachtig.

Als je zo'n plint en bodemplaat op overschot zou hebben ;)

Henri

Harstikke mooi ding Sodeju. Ik heb nog een 160 staan in originele staat waar ik ooit nog eens iets mee wil doen dus ik lees dit soort dingen ook graag.

Carl

Mijn complimenten. Op 1 van je plaatsjes zag ik een Unico. 'k heb hem zelf ook. Hoe bevalt hij je en heb/gebruik je de ingebouwde phonostage?

De Unico staat hier nu sinds december 2002 en bevalt mij erghhh goed .

Onlangs de buisjes gewijzigd ( General Electric 5814A ) en dat gaat nog een stuk verder dan de standaardbuisjes.

Phono gebruik ik een Holfi Ellipse , voor het geld een mooie trap .

Vanavond nog even ervoor gaan zitten en een paar Lp 'er tegen aan gegooit ;)

Verschrikkelijk mooi en dat zelfs met een Denon DL110 , zo'n kast en bodemplaat wijzigen doet wel erg veel op het totaal . Wat ga ik zondag beleven als de Ace er onder zit :rolleyes::rolleyes:

groetjes

John

Vanavond nog even ervoor gaan zitten en een paar Lp 'er tegen aan gegooit ;)

groetjes

John

Ik hoop dat die LP's en de Unico het overleefd hebben :rolleyes:

Rare figuren, die audiofielen :lol:

Andr

• 3 months later...

Aangezien mijn interesse nu ook wat naar het analoge gaat, ben ik wat (oudere) topics aan het bekijken. Dit is wel een hele mooie, met 2 prachtige resultaten van noeste arbeid :wacko:

Als mijn arm de reparatie overleeft, is het misschien wel leuk om ook de kast van mijn Ariston aan te passen. Niet gehinderd door enige technische kennis :blink: moet dit echter geen probleem zijn.

John en Sodejuu: prachtig gedaan en ook leuk om te laten zien hoe jullie dat gedaan hebben. Dat maakt een mod voor mij al weer een stuk makkelijker. ;)

mooi, :D

ps: ik zoek voor mijn thorens td165 nog een snaar en een condensator(2x?) die in de voeding van de motor zit.(hij bromt als een gek als ik het voedinkje in de buurt van de interlijks hou)

waar koop ik zoiets?

Ik heb nog wel een orginele nieuwe snaar voor je, ooit gekocht voor mijn eerste plaatendraaierd (nu 2,5 jaar geleden) bij Haudio. Helaas was die speler niet meer te redden, vandaar de Transrotor (:-p)

Condensator kan ik ook zo voor je kopen, of de betere electronicaboer (Stuut en Bruin in Den Haag, Radio Piet in Arnhem, Technica in Nijmegen, Van Alstede in Enschede, kan er zo nog wel wat oplepelen...)

PM maar als je hem wil...

Zoals uit een ander topic blijkt ben ik ook af en toe bezig met mijn Thorens 160.1 Toch wil ik hem zoveel mogelijk origineel houden. De spaanplaat kast vind ik eigenlijk wel mooi.

Bij mij komt er een nieuwe bodemplaat, nieuwe stroomdraad en nieuwe interlink. Ik twijfel nog aan arm en element: de originele arm met een Grado of een SME 3009 met passend element.

Daarnaast wil ik nog wat experimenteren met demping. Ik zag dat John filt gebruikt.

Carl