audioresearch Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 op mijn 845 eindbuizen zitten grote zwarte vlekken is dit normaal. +minus 500 brand uren. graag reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 Het is voor mij een beetje lang geleden, maar volgens mij is het verstandig om na te denken over vervanging. Dat soort vlekken ontstaan door verdamping van metaal in de buis. Weet even niet meer of het van de gloeidraden komt of de kathode van de buis. Beide worden nogal heet. Groet Sietse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 Waar zitten deze vlekken, hoe zien ze eruit? Onderin een 845 zit netjes de getter, als de buis bovenin zwart wordt, is dat volgens mij een teken van onzuiverheden in de buis, ik heb al verhalen erover gelezen, dit was chinese productie jaren 80/90. Ik heb zelf een s8 gehad, en de stock zowel als een paar valve art 845 nieuwe productie bleven bovenin schoon, welke buizen heb jij erin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 Ja Skiffer, dat is toch dat spul dat zuurstof bindend is zodat er in de buis zo weinig mogelijk zuurstof aanwezig is, waardoor de boel niet gaat verbranden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 17 april 2005 Author Report Share Posted 17 april 2005 skiffer heb ook een s8. orginele buizen. vlekken zitten onderaan. waar de buis in de voet zit.waarom gehad beviel hij niet. ??????. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 skiffer heb ook een s8. orginele buizen. vlekken zitten onderaan.waar de buis in de voet zit.waarom gehad beviel hij niet. ??????. gewoon doorspelen de buizen gaan ongveer 2500 uur mee als ze versleten zijn gaan ze magertjes klinken de bas gaat er uit en worden heel analities de zwarte vlekken onderin zijn heel normaal zit in elke 845 buis hoe langer je speelt hoe minder de zwarte vlek is hij haast weg dan is de buis versleten maar dat is te horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 skiffer heb ook een s8. orginele buizen. vlekken zitten onderaan.waar de buis in de voet zit.waarom gehad beviel hij niet. ??????. Dat is dus de getter, niet erg, zelfs heel goed dat ie erin zit , voor de rest ben ik het uiteraard eens met het verhaal van berend, zo'n 845 en zn broer/zus de 211 staan bekend om de lange levensduur, ik heb mijn s8 weggedaan wegens hifikoorts toen (heb de s2k en s6 ook gehad ) Zou hem nu wel eens willen horen die s8 op mn huidige speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 18 april 2005 Author Report Share Posted 18 april 2005 skiffer welke spiekers heb je nu dan. heb zelf de sonus faber cremona auditor. iedereen bedankt voor julli reacties. groeten huub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 Vlekken in buizen ik ken dat nog van mijn velleman versterker daar had ik Chungway (oid) buizen in gezet die kregen de vlek ziekte ook maar dat deed ze echt niet minder klinken. Mij is destijds verteld dat dit waarschijnlijk zouten zijn die neerslaan op het glas en verder dus onschuldig. De getter vangt de vervuiling voor de rest wel op is die op dan gaat de buis vervuilen(vergiftigen) en daarmee de kwaliteit sterk achter uit. Dit zie je ook bij CRT dan kan je nog wel eens een gaatje door de vervuiling schieten mbv een regenerator en dan doet de buis het weer even maar wanneer de getter op is dan is de buis gewoon op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 skiffer welke spiekers heb je nu dan. heb zelf de sonus faber cremona auditor.iedereen bedankt voor julli reacties. groeten huub. Zoals in mn profiel te lezen is, de tannoy stirling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts