Jump to content

Budget 40,- euro

Ruben
 Share

Recommended Posts

Mijn vriendinnetje wordt gek van haar micro-set. Het klinkt niet, er vallen knopjes vanaf en bovendien speelt de cd-speler veel cd's niet meer af.

Ik heb aangeboden wat leuks voor haar te zoeken.

De volgende eisen zijn gesteld:

- Ze moet radio en cd's kunnen beluisteren.

- Het moet redelijk goed klinken.

- De radio moet een timer hebben zodat ze met een muziekje op kan staan.

- Budget: 40,- euro.

En de WAF..........? Niks mee te maken. "Grote boxen zijn namelijk tof!"

(Maar dit is geen vereiste)

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.

Groet,

Ruben

Budget: 40,- euro.

Koop voor 40 euro ballonnen. Verkoop ze voor het driedubbele op vrijmarkt 30 april a.s. En loop die zelfde dag nog even bij de kijkshop binnen.

Dan kun je jouw vriendinnetje laten zien dat je iets voor haar over hebt...

Ik zoek in dezelfde prijsklasse nog een Mercedes. Hij moet in uitstekende staat zijn, niet meer dan 100000 km gelopen hebben, goed in de lak zitten en goede banden en een uitlaat hebben. En uiteraard dient er een uitstekende radio CD-speler in te zitten met goede luidsprekers. Omdat ik me realiseer dat dat niet eenvoudig is, ben ik in uitzonderlijke gevallen bereid om 10 Euro hoger te gaan. Maar dan moet het echt een h

Koop voor 40 euro ballonnen. Verkoop ze voor het driedubbele op vrijmarkt 30 april a.s. En loop die zelfde dag nog even bij de kijkshop binnen.

:D:lol::lol::lol::lol::cool2:

Beter kan ik echt niet bedenken. ^_^B)

Conqubite

Haha. Ik kan deze humor wel waarderen (vooral die grap dat die Mercedes heel misschien wel 10 euro duurder mag zijn); maar zien jullie de uitdaging dan niet? Hier en daar zoeken naar componenten voor een redelijk setje.

Ik heb al twee Philips speakers op de kop getikt voor 12,50. Van die 22RH-dingen uit de jaren zestig o.i.d. Drie weg. Prima speakers!

Houd ik dus nog 27,50 over voor een receiver en een cd-speler (discman bijvoorbeeld?).

Beetje creatiever hoor!

Groet!

Ruben

Je maakt wel kans dat ze gaat zaniken dat je niet samen met haar op koninginnedag bandjes gaat kijken, over de vrijmarkt gaat lopen en 'leuke' prulletjes gaat kopen.

Ik heb al twee Philips speakers op de kop getikt voor 12,50. Van die 22RH-dingen uit de jaren zestig o.i.d. Drie weg. Prima speakers!

Houd ik dus nog 27,50 over voor een receiver en een cd-speler (discman bijvoorbeeld?).

Beetje creatiever hoor!

Koop voor 27,50 een goede imitatie Walter P8 en loop de Rabobank binnen....

Speur gewoon wat rond op veilingsites en kringloopwinkels, en zeker niet in de 2e-hands sectie hier..

Bijvoorbeeld op die hele bekende geel-blauwe veilingsite. Daar kun je ook zoeken op prijs. En voor wat betreft die timerfunctie zul je het moeten zoeken tussen de midi/micro setjes denk ik...

Dat is een hele goeie CGM! Een tijdklok van de bouwmarkt. Nu kan ik bijvoorbeeld ook zo'n oude Marantz receiver kopen (waar dus geen timer op zit). Die dingen kosten geen drol en klinken best leuk! (En zien er bovendien erg goed uit).

Groet!

De timer kan je ook bij een bouwmarkt of zo halen, als de set tenminste opstart bij het toedienen van spanning..

Hmmmm, dat kan wel maar dan is er geen tijd meer om het systeem in te spelen.... Kille kouwe klank op het begin van de dag....

Tip: koop een NAD receiver 701 of 705 met kapot display voor een prikke. Doe dit ook voor en NAD 501 cd-speler Soldeer er voor 1,50 nieuwe draadlampjes in, en klaar is kees. Je hebt dan welliswaar nog steeds geen timer, en je red het net niet voor de 40 euro. Maar je hebt dan wel een leuk audiosetje (vind ik). :blink:

De timer kan je ook bij een bouwmarkt of zo halen, als de set tenminste opstart bij het toedienen van spanning..

Hmmmm, dat kan wel maar dan is er geen tijd meer om het systeem in te spelen.... Kille kouwe klank op het begin van de dag....

:lol: Hoe wil je het dan doen met een ingebouwde timer?

Dat is een hele goeie CGM! Een tijdklok van de bouwmarkt. Nu kan ik bijvoorbeeld ook zo'n oude Marantz receiver kopen (waar dus geen timer op zit). Die dingen kosten geen drol en klinken best leuk! (En zien er bovendien erg goed uit).

Groet!

Dan moet je dus geen jaren 70 Marantz willen, want die zijn momenteel flink aan de prijs.

:lol: Hoe wil je het dan doen met een ingebouwde timer?

Uitgangen van de versterker schakelen tussen een belasting van 4,6,8 ohm impedantie en de speaker....

... of de eindtrap op het voeteneinde onder de dekentjes...