M Pekel Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Het ging me nou even net niet om de kosten. Er zit trouwens maar 1 buis in mijn pre, dus wat dat betreft..Verder wou ik er alleen maar mee beargumenteren dat vanwege dat soort overwegingen van de fabrikant (verkrijgbaarheid op langere termijn, betrouwbaarheid) een mod interessant kan zijn, hoe duur dat apparaat af fabriek ook kan zijn. helemaal mee eens Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Maar niet iedere AMG is beter dan het origineel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Maar niet iedere AMG is beter dan het origineel. Wel sneller... Hogere slew rate zeg maar. Alleen zullen sommige misschien wat last hebben van overshoot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Ik kan me een aflevering van Topgear herinneren waar de standaard sneller was. De AMG was alleen tweemaal zo duur of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Ik kan me een aflevering van Topgear herinneren waar de standaard sneller was. De AMG was alleen tweemaal zo duur of zo. Dan reed je opoe zeker in die AMG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Waar je ook aan moet denken is dat onderdelen bij grotere produkties ook geselecteerd worden op hedendaagse en toekomstige verkrijgbaarheid, en betrouwbaarheid.Zo heb ik begrepen dat bv. een Telefunken buis in mijn AR beter zou moeten klinken dan de Sovtek die er nu inzit. Bij een mod zou je kunnen proberen om zo'n buis op de kop te tikken voor een beter geluid want dat is maatwerk, maar AR begint daar natuurlijk niet aan, die kiezen voor goed verkrijgbare buizen. TELEFUNKEN buizen ja die waren goed althans dat dacht ik destijds toen ik een velleman buizen versterker had. De pre buis had last van microfonie en dus kocht ik in Den Haag een telefunken oude productie voor veel geld. En ja die klonk goed geen microfonie meer en stiller(ruis) Dit was echter van kortte duur na een 3 tal maanden begon de buis te kraken en dan moest ik er een tik tegen geven . Toen schoot mij iets te binnen ik had uit mijn tijd dat ik langs het oud vuil ging heel wat buizen verzameld en laat daar nu een aantal buizen tussen zitten van hetzlefde type ecc 82 oude productie veel gebruikt van PHILIPS mini watt. Die buis had dus al heel wat draai uren want het toestel waar hij ooit in had gezeten was uit het begin van de jaren 60. Die buis was stil en is nog steeds stil bij diegene die hem nu heeft! Neemt niet weg dat telefunken dus inderdaad heel goede buizen had maar ik had gewoon pech maar ook weer geluk bij het vinden van die oude buis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Neemt niet weg dat telefunken dus inderdaad heel goede buizen had maar ik had gewoon pech maar ook weer geluk bij het vinden van die oude buis. Tjongejonge, wat een verhaal.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Ik kan me een aflevering van Topgear herinneren waar de standaard sneller was. De AMG was alleen tweemaal zo duur of zo. Kan me nauwelijks voorstellen dat er AMG-modellen zijn die langzamer zijn dan het origineel (in de snelste uitvoering). Want AMG is van Mercedes en de AMG-modellen worden gelijk met de 'originele' modellen ontwikkeld. Was eerder niet zo, toen was AMG nog een onafhankelijke tuner. Nu is het een veredelde tuner. Net als de 'M'-afdeling van BMW, OPC van Opel, SVT van Ford enz... AMG-modellen zijn dus de topmodellen van Mercedes zelf, niet een kunststukje van een aparte tuner. Kan me daarom dus niet voorstellen dat er niet-AMG-modellen zijn die sneller zijn dan het origineel. Zou ik iig niet erg slim vinden van Mercedes en AMG... edit: Ik bedacht me net iets: wel is het zo dat AMG vaak V8 motoren (met compressor(s)) hebben en de minder sportieve topmodellen van Mercedes een V12. Kan dus best zo zijn dat er modellen zijn met zowel een V8-compressor motor in een AMG-utvoering en daarnaast een V12 uitvoering die niet bij AMG vandaan komt. Dan zou het idd zo kunnen zijn dat die V12 sneller is. In rechte lijn tenminste, want qua weggedrag zal de AMG-versie toch wel beter zijn, neem ik aan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Parkeer die koekiesblikken nou maar weer ergens anders.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Wat heeft dit allemaal met Northstar modificaties door S.E. te maken Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Neemt niet weg dat telefunken dus inderdaad heel goede buizen had maar ik had gewoon pech maar ook weer geluk bij het vinden van die oude buis. Tjongejonge, wat een verhaal.. Ja leuk toch? Ik bedoel maar je koopt een buis even niet wetende dat je goud in je kelder hebt liggen. Zouden er nog buizen van PHILIPS te krijgen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Nog genoeg! Kijk maar eens op ebay enz. Er wordt tegenwoordig een kapitaal gevraagd (en ook betaald) voor bijvoorbeeld een paartje Telefunken ecc803s (de 801s is ook aardig aan de prijs) NOS buisjes. Zijn ook echt erg mooi, maar toch Het is soms ook maar net wat er nu weer erg hot is. Op dit moment zie ik weer flinke prijzen geboden voor bijvoorbeeld de ECC35 (6SL7) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 22 april 2005 Report Share Posted 22 april 2005 Nog genoeg! Kijk maar eens op ebay enz. Er wordt tegenwoordig een kapitaal gevraagd (en ook betaald) voor bijvoorbeeld een paartje Telefunken ecc803s (de 801s is ook aardig aan de prijs) NOS buisjes. Zijn ook echt erg mooi, maar toch Het is soms ook maar net wat er nu weer erg hot is. Op dit moment zie ik weer flinke prijzen geboden voor bijvoorbeeld de ECC35 (6SL7) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts