Wouter Verkuijl Posted 19 april 2005 Report Share Posted 19 april 2005 Hallo mensen, Ik heb even wat "specificatiekennis" nodig! Ik ben voor een vriend op zoek naar een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 19 april 2005 Report Share Posted 19 april 2005 Even beeldenstormen ... Tact TDA2200. Gooi het Cantonkastje weg, maar programmeer de functie ervan over in de digitale equalizer van de Tact. http://www.tactaudio.dk/amp_tda2200.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter Verkuijl Posted 20 april 2005 Author Report Share Posted 20 april 2005 Een pracht apparaat, die Tact, maar helaas ongeschikt. Het RC-kastje doet meer dan het vlaktrekken van het frequentieverloop. Het is namelijk ook gevuld met de SC-techniek, dat zorgt voor een gecontroleerd en verder doorlopend laag. Zonder de RC-kast verliest de RC-K juist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Bovendien heeft deze Tact hetzelfde probleem als het Canton-kastje: waar l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter Verkuijl Posted 21 april 2005 Author Report Share Posted 21 april 2005 Ik bedoelde "waar laat ik hem" qua aansluiting! Sorry voor de onduidelijkheid! De fysieke omvang van het apparaat is geen probleem, ook al is de Tact heel erg veel groter dan het kastje van Canton, dat vergelijkbaar is met een flinke lucifersdoos. Het gaat dus om het AANSLUITEN van het apparaat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Heb je ergens een beschrijving van wat het Canton doosje precies allemaal doet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel B Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Ik begrijp dat de Onkyo alleen maar weg moet vanwege het gebrek aan digitale aansluitingen en dat de nieuwe versterker alleen voor stereo gebruikt gaat worden. In dat geval zou het mij veel logischer lijken om een losse DA-converter te kopen. De meeste hiervan hebben voldoende ingangen, zowel optisch als coaxiaal, en bronkeuze van het digitale signaal kan dan op de DAC plaatsvinden waarbij de Onkyo altijd op dezelfde ingang blijft staan. Als gebruikt ook een overweging is is bv een Rotel RDP980 (met afstandsbediening) een optie Marcel B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter Verkuijl Posted 26 april 2005 Author Report Share Posted 26 april 2005 Heb je ergens een beschrijving van wat het Canton doosje precies allemaal doet? De beschrijving is wel in het Duits natuurlijk: Een aparte DAC is niet zo'n gek idee, maar die stereo-versterker van Onkyo stamt nog uit 1989 en begint nu toch wel veel ouderdomskwaaltjes te vertonen... De voorkeur gaat uit naar een nieuwe versterker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts