conqubite Posted 19 april 2005 Report Share Posted 19 april 2005 Ik weet niet of het hier ook al is gemeld maar ik las dat de mooie draaitafels van Bluenote een importeur gevonden hebben in de firma Sneek hifi B.V. ,gevestigd aan het voor velen van ons bekende Grootzand te Sneek. Gefeliciteerd Sneek hifi B.V. met dit heugelijke feit. Wat ik me dan natuurlijk afvraag Zou het voor ons klanten nou ook interessant zijn om rechtstreeks zaken te doen met de importeur???? Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 19 april 2005 Report Share Posted 19 april 2005 Ik ben benieuwd naar de "introductieprijzen"! Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 20 april 2005 Members Report Share Posted 20 april 2005 Ik had eigenlijk verwacht dat Analogue Audio Products dit wel zou gaan doen , maar niet dus. Sneek Hifi BV , is dat toevallig Audio Selectief ? Zou op zich ook geen slechte zaak zijn , die weten in ieder geval waar ze over praten. Ben in ieder geval wel benieuwd , het zijn mooie armen en pre's. Kijk maar eens op http://www.needledoctor.com/s.nl/sc.2/category.6/.f (toonarmen) of op http://www.needledoctor.com/s.nl/sc.2/category.401/.f (pre's) Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 En de CD loopwerken van Blue note? Ook Snits? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 vroeger was dynamic solutions de invoerder prijzen zijn hetzelfde als vroeger er zijn wel enkele verschillen verbeterde toonarm verbeterde motor plint van de piccolo kan nu in zwart (vroeger enkel doorzichtig acryl) acryl spikes voor de voetjes (piccolo) er is een nieuwe tonearm, de betania geloof ik henk zal den gepaste tijden wel de nodige info geven in ieder geval vind ik ze super gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trans-porter Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Ik heb de draaitafels al zien staan. Zien er heel mooi uit maar ze waren afgelopen zaterdag nog niet te beluisteren. Henk moet ze nog wat optimaliseren, wat hem wel is toevertrouwd. Zodra ze gereed zijn ben ik zeer benieuwd of de verhalen bewaarheid worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Zodra ze gereed zijn ben ik zeer benieuwd of de verhalen bewaarheid worden. Deze zijn volgens jou? Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
christobal Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Beste Forumgebruikers Ik wens de nieuwe Importeur van BLUE NOTE draaitafels en toebehoren veel succes ! Naar ik weet zijn er produkten bij, die mooi klinken ( en zeker er mooi uit zien), echter is de Service en ondersteuning van Blue Note uit Italie , aan de vorige importeur zodanig geweest, dat hij het imp.schap heeft teruggegeven.... Maar onze goeroe uit Sneek is erg handig en heeft veel ervaring , en wie weet heeft BN zelf ook ervan geleerd? Ik hoop trouwens nog steeds op een analoog forum. Groeten uit Loon op Zand Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Een beetje negatieve benadering allemaal. Haudio is gewoon een type die het leuk vind om een goede en brede keus te bieden. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Een beetje negatieve benadering allemaal. Haudio is gewoon een type die het leuk vind om een goede en brede keus te bieden. Carl Als een produkt bepaalde problemen kan geven, dan mag daar toch wel iets over gezegd worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Hoezo negatieve benadering, Carl? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Ik heb zojuist de prijslijst gekregen van rick, de goedkoopste draaitafel kost 412,50 ex BTW, ik ben erg benieuwd wat die in Sneek kost. Het lijkt mij interressanter te weten wat zo`n draaitafel presteert. Voegt het iets toe aan het geen nu te koop is? Wat en waarom ? Dat juist zijn argumenten om iets aan te schaffen.Of zie ik dat verkeerd? Mogelijke prijs verschillen zullen toch niet meer of minder zijn dan procenten. En dan die lieden van effe kijken en luisteren en dan via een alternatieve route gaan kopen. Tsja,dat zal nu ook wel gebeuren. In elk geval succes met je nieuwe import bedrijf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Hallo, Ik ben eens flink bezig geweest , door verschillende elementen in draaitafels (Bluenote) te monteren. Tenslotte moet ik toch weten hoe ze zich gedragen in diverse combinaties. Het een en ander is nl van de totale kombinatie afhankelijk , maar dat weet bijna iedereen al. Wat wel waar is dat het niet zo eenvoudig is met Bluenote draaitafels en armen. Je zult er verstand van moeten hebben , het zijn geen doorschuif draaitafels dus inkopen en weer verkopen zonder dat de doos open is geweest. Ze worden nl geleverd.......kaal zonder arm etc. Ook de Antiscating vergt enige ervaring , het zijn Gimbal armen of 1 punts gelagerde armen. De fabrikant beveeld aan om de Antiscating niet te gebruiken, wat mij verwonderde omdat ikzelf daar veel aandacht aan besteed. Maar hij heeft bijna gelijk, gelukkig zit er wel een mogelijkheid op om de Antiscating te gebruiken. Bij normaal gebruik zijn de 1 punts armen van Bluenote erg stabiel en zeer volgzaam en inderdaad tot veel in staat , pas als het heel erg moeilijk wordt zo bij 80 mu met een Audio Technica OC 9 dan begint het te vervormen , ga je dan toch Antiscating toepassen , dan haald deze MC met gemak en twee handjes op de rug de 100 mu. Wel moet je er erg goed op passen dat de Antiscating de Azimuth niet verstoord ! Daarvoor zit er aan het contragewicht een extra contragewicht om de balans tussen Azimuth en Antiscating correct te houden, ik ben er 2 dagen mee bezig geweest en denk nu te weten hoe het moet , indien je het niet weet dan kun je de Antiscating beter niet gebruiken. Ook heeft de draaitafel een extra lange inspeeltijd nodig , dit in verband met de zeer nauwkeurige lagering . Ook heel gelukkig dat Maurizio Aterini weet dat ik gereedschapmaker ben geweest , daardoor is het wat gemakkelijker praten over technische dingen. Verder heb ik veel gemeten geluisterd en verschillende combinaties uitgeprobeerd. Wat wel zo was en is, de Transrotor Fat Bob S blijft mijn Referentie draaitafel , voor mij is dat een maatstaf alles wat eronder zit is minder en wat er bovenzit is beter. Ik weet zeker dat Bluenote een aanwinst is, over de klankmatige eigenschappen , een Bluenote Bellavista met een 1 punts gelagerde Borromeo arm zit op het kwaliteits niveau van een Fat Bob S . Deze arm is veel beter dan een Rega RB TR 2.6 arm , dat moet ook wel want hij is veel prijziger nl iets van 1195,00 euro, maar het loopwerk is veel goedkoper , dus precies andersom dan bij een Fat Bob S. Qua klankkarakter zit het tussen een Fat Bob S en een Nothingham Analoque Hyper Space Deck. Of al het goede van beide kun je ook stellen , alleen lang niet zo veel upgrade mogelijkheden dan een Fat Bob S. Op dit moment is een hele mooie kombinatie De Bluenote Bellavista met een Audio Technica OC 9. MvG, Haudio PS Sodejuu volgens mij heb je gelijk De prijs van de Bluenote Piccolo zonder arm. De prijs van de Bluenote Piccolo met arm,element en stofkap is een Package Deal en komt samen op 1150,00 euro Iedereen bedankt voor de felicitaties Verder ga ik gewoon door met zo objectief mogelijk advies geven , de Bluenote draaitafels zijn dus niet de beste van de wereld ineens Oeps ...wat vergeten je zou de phonotrap eens moeten horen MvG, Haudio Deze heeft ook ongeveer dezelfde prijs , dit komt Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Er is dus al een iemand gelukkig met de Bluenote - Haudio zelf. Gefeliciteerd! Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Er is dus al een iemand gelukkig met de Bluenote - Haudio zelf. Gefeliciteerd! Carl. Ha die Carl, MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Hallo Haudio, Via deze weg wens ook ik je succes en vooral veel plezier met deze stap! Het is goed om ook hier te lezen dat deze fraai vormgegeven draaitafels kunnen presteren. Toch ben ik erg benieuwd hoe deze platenspelers reageren op elementen als een Benz Micro Glider of iets uit het assortiment van Jan Allaerts: kan en wil je daar al iets over kwijt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Hallo Haudio, Via deze weg wens ook ik je succes en vooral veel plezier met deze stap! Het is goed om ook hier te lezen dat deze fraai vormgegeven draaitafels kunnen presteren. Toch ben ik erg benieuwd hoe deze platenspelers reageren op elementen als een Benz Micro Glider of iets uit het assortiment van Jan Allaerts: kan en wil je daar al iets over kwijt? Ha die Bellavista, Ik heb het uitgeprobeerd op een Bluenote Bellavista Clear met een 1 punts (Unipivot) gelagerde Borromeo arm, daaraan gemonteerd een op specificatie gemaakte phonokabel. De Jan Allaerts Boron Mk 1 heb ik niet op voorraad dus heb ik nog niet kunnen proberen , van de Jan Allaerts kan ik niet genoeg krijgen ( levertijd) hij doet er 30 uur over om er 1 te maken en ze worden verkocht over de hele wereld. De Benz Micro Glider en Ace hebben er ook in gezeten , maar nu zit er een Audio Technica OC 9 MC in deze doet het beter (mooier) ook mooier dan de Bluenote elementen zelf . De phonotrap van Bluenote is wel een zeer aangename verrassing, dus is de van Medevoort inmiddels afgekoppeld, want de prijs van de van Medevoort is hoger en de kwaliteit van de Bluenote is hoger, prijs Bluenote 495,00 euro. Laat Ad van Medevoort dit niet lezen , want dan ben ik nog niet jarig.(misschien haal ik bovenstaand stukje wel weer weg ) MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 More music is er mee begonnen om te importeren en zelf ook te verkopen (More Music is/was eigendom van een paar dealers). Wat is daarop tegen? Overigens is " Rik" ook dik aan de prijs. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Ik ga het nog 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Beste Allemaal, Bedankt voor de steun, in ieder geval weet ik nu als ik heel veel Bluenote verkoop wat de prijzen dan zouden kunnen worden. Bij grote afname zijn de kortingen dus veel groter , tja zover ben ik nog niet en zover hoef ik ook niet te komen, want dan zou ik geen tijd hebben om ze het stukje meer mee te geven. Draaitafels hebben nl een hoop aandacht,tijd en liefde nodig, daar krijg je veel muzikale genoegens voor terug. Want Bluenote draaitafels moeten echt allemaal uit de doos , om ze wat liefde mee te geven. Dat werd eerder ook door Audioscript gedaan, die producten hadden ook een stukje meer. Dus over grote aantallen en hoge marges hoef ik mij geen zorgen te maken Transrotor draaitafels zijn mij net zo lief als Bluenote draaitafels want als je er wat extra aandacht in stopt , komt het er ook weer uit , kijk maar naar de recentie in het blad '' Luister'' waar een Transrotor Le Rouge getest wordt, waardoor de tester ''echt'' met een adembenemende luister ervaring te maken kreeg (muzikale emotie overdracht) daar doen we het toch voor. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 De Benz Micro Glider en Ace hebben er ook in gezeten , maar nu zit er een Audio Technica OC 9 MC in deze doet het beter (mooier) ook mooier dan de Bluenote elementen zelf . Het blijft verrassend te ervaren dat het de combinatie is die bepalend is voor het eindresultaat en niet alleen 'hoe meer geld hoe beter': een Benz Glider is immers een kostbaarder element dan de Audio Technica. Ook is het verrassend te lezen dat deze draaitafel in de genoemde configuratie een speler als de Fat Bob S achter zich kan laten en dat bovendien voor een concurerende prijs. Intussen ben ik ook erg nieuwsgierig geworden naar de genoemde phono-pre van Bluenote en ik hoop snel de kans te krijgen om deze te beluisteren! Het testen van de deze draaitafels in combinatie met een top element als van JA is relevant: immers, waar liggen de grenzen van deze systemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 De Benz Micro Glider en Ace hebben er ook in gezeten , maar nu zit er een Audio Technica OC 9 MC in deze doet het beter (mooier) ook mooier dan de Bluenote elementen zelf . Het blijft verrassend te ervaren dat het de combinatie is die bepalend is voor het eindresultaat en niet alleen 'hoe meer geld hoe beter': een Benz Glider is immers een kostbaarder element dan de Audio Technica. Ook is het verrassend te lezen dat deze draaitafel in de genoemde configuratie een speler als de Fat Bob S achter zich kan laten en dat bovendien voor een concurerende prijs. Wat kost bovengenoemde configuratie? Ik heb zelf een Audio Linear TD 4001 draaitafel (in perfecte staat, SME 3009 serie III arm en Denon DL-304 element) en ik las gisteren dat deze in goede staat en goed element nog zo'n 650 euro kan opbrengen. Als ik nu daarop niet al teveel hoef toe te leggen, dan ligt zo'n speler toch sneller binnen mijn bereik dan ik dacht. Ik heb de Fat Bob S ook gehoord en dit klonk werkelijk fantastisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dia-ap Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Hallo Haudio Van harte gefeliciteerd met het importeurschap van Bluenote. Kom zeker eens langs om dat moois eens te zien en te beluisteren. vr.gr. Dia-ap(Albert) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Vanuit Ghana: Hartelijk gefeliciteerd Henk! Tot in je winkel, kom zeker tzt weer eens langs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Ik zie dat deze topic inmiddels flink is opgeschoond, lijkt me ook meer dan prima! Ik wens Haudio in ieder geval (nogmaals) veel succes met het importeursschap toe en kom de Blue Note draaitafels van de week even persoonlijk bewonderen. Ik geniet momenteel nl. even van een (welverdiend) weekje vrij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts