Geerdie Posted 20 april 2005 Author Report Share Posted 20 april 2005 Mijn dank voor de reakties tot nu toe. Voor mij is dit ook een leerproces. Ik heb al wat verbeterpuntjes gezien. Die draden zijn idd wel een beetje lang, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Geerdie said: Mijn dank voor de reakties tot nu toe. Voor mij is dit ook een leerproces.Ik heb al wat verbeterpuntjes gezien. Die draden zijn idd wel een beetje lang, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Een goed artikel over deze tweak vindt je op TNT-audio. Daar wordt uitgelegd dat je de pootjes van de elco's zo kort mogelijk moet houden, en waarmee je wel/niet moet overbruggen. Een andere tweak, elders op Hear gelezen, is de plastic hulsjes van de elco's chirurgisch te verwijderen, m.b.v. een stanleymesje. Je houdt kale (alu-kleurige) elco's over. Cool! Het schijnt ook nog eens veel beter te klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 The_Ark said: Een andere tweak, elders op Hear gelezen, is de plastic hulsjes van de elco's chirurgisch te verwijderen, m.b.v. een stanleymesje. Je houdt kale (alu-kleurige) elco's over. Cool! Het schijnt ook nog eens veel beter te klinken. Het zal er cool uitzien, laten we het daar maar op houden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 De huls om het koperdraad van je powercord verwijderen, is ook geweldig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Sodejuu said: Hoi Geerdie, Ik zie m'n elco's weer eens . Zonder gekheid, Simon heeft een punt. De elco's moeten zo dicht moegelijk in de buurt geplaatst worden van de originele plaats. De heren ontwerpers van Arcam zijn niet dom en weten waar de dergelijke componenten moeten neerzetten. Zo te zien is er plek genoeg om ze boven de oorspronkelijke plek neer te leggen (2 boven de originele plek en 2 net voor de 3-polige connector die midden op de print zit. Als ik zoiets zou aansluiten, dan enkel met massief koper. Installatiedraad van 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 voor de potentiele strippers onder ons: http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=4016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 The_Ark said: voor de potentiele strippers onder ons: http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=4016 Ik zal dan ook maar niet meer reageren, zie voor de diverse argumenten die link. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 C J said: Sodejuu said: Hoi Geerdie, Ik zie m'n elco's weer eens . Zonder gekheid, Simon heeft een punt. De elco's moeten zo dicht moegelijk in de buurt geplaatst worden van de originele plaats. De heren ontwerpers van Arcam zijn niet dom en weten waar de dergelijke componenten moeten neerzetten. Zo te zien is er plek genoeg om ze boven de oorspronkelijke plek neer te leggen (2 boven de originele plek en 2 net voor de 3-polige connector die midden op de print zit. Als ik zoiets zou aansluiten, dan enkel met massief koper. Installatiedraad van 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 20 april 2005 Author Report Share Posted 20 april 2005 Sodejuu said: Het kan trouwens nog wel weer een stukje hoger. Vervang de standaard gelijkrichtdiodes maar eens door goeie shottky barrier diodes. BTW, ik zie net dat er MKT-tjes over de afvlakelko's op de print zitten. Je zou ze door Wima MKS kunnen vervangen. Het vervangen van de standaard diodes had ik al in gedachten. Maar dat doe ik pas als ik deze mod heb afgerond. Anders weet ik niet wat nou welke verbetering geeft. Dan moet ik eerst nog het juiste type(voltage) zien te vinden, want ik heb tot op heden nog geen schema te pakken kunnen krijgen. Ik heb gemaild naar Arcam om een "scematic" en kreeg....de handleiding in pdf-formaat. Vervolgens gemaild naar Audiac(dacht ik) met een of andere smoes, maar daar kreeg ik nul op het rekest. Trouwens, na een aantal luistersessies zijn me wel wat zaken opgevallen. Een basedrum bijvoorbeeld heeft meer "vel". En de basloopjes lijken beter te volgen. Maar ik wil eerst wat zaken voor mezelf evolueren voordat ik hear lukraak uitspraken ga doen. Anders krijgen we straks weer een bak commentaar van; 'zie je wel, ik had het al gezegd' van lieden die graag gelijk willen hebben. Maar eigenlijk moet ik daar lak aan hebben. Het gaat erom dat we van elkaar kunnen leren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 21 april 2005 Author Report Share Posted 21 april 2005 Sodejuu said: Hoi Geerdie, Ik zie m'n elco's weer eens . Zonder gekheid, Simon heeft een punt. De elco's moeten zo dicht moegelijk in de buurt geplaatst worden van de originele plaats. De heren ontwerpers van Arcam zijn niet dom en weten waar de dergelijke componenten moeten neerzetten. Zo te zien is er plek genoeg om ze boven de oorspronkelijke plek neer te leggen (2 boven de originele plek en 2 net voor de 3-polige connector die midden op de print zit. Als ik zoiets zou aansluiten, dan enkel met massief koper. Installatiedraad van 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Geerdie said: Sodejuu said: Hoi Geerdie, Ik zie m'n elco's weer eens . Zonder gekheid, Simon heeft een punt. De elco's moeten zo dicht moegelijk in de buurt geplaatst worden van de originele plaats. De heren ontwerpers van Arcam zijn niet dom en weten waar de dergelijke componenten moeten neerzetten. Zo te zien is er plek genoeg om ze boven de oorspronkelijke plek neer te leggen (2 boven de originele plek en 2 net voor de 3-polige connector die midden op de print zit. Als ik zoiets zou aansluiten, dan enkel met massief koper. Installatiedraad van 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 21 april 2005 Author Report Share Posted 21 april 2005 Sodejuu said: Geerdie said: Sodejuu said: Hoi Geerdie, Ik zie m'n elco's weer eens . Zonder gekheid, Simon heeft een punt. De elco's moeten zo dicht moegelijk in de buurt geplaatst worden van de originele plaats. De heren ontwerpers van Arcam zijn niet dom en weten waar de dergelijke componenten moeten neerzetten. Zo te zien is er plek genoeg om ze boven de oorspronkelijke plek neer te leggen (2 boven de originele plek en 2 net voor de 3-polige connector die midden op de print zit. Als ik zoiets zou aansluiten, dan enkel met massief koper. Installatiedraad van 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Hoezo merkbaar? Heb je nu geen verschil kunnen waarnemen in punch en diepte? Ik moet toch nog een keer bij jou komen luisteren. Dan neem ik de scoop wel mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 21 april 2005 Author Report Share Posted 21 april 2005 Het spul staat net een uurtje onder spanning en ik heb 2 cdtjes gedraaid. Toen gingen de kids naar bed... Morgen gaan we verder. Er keek me idd meer diepte in het geluidsbeeld te zitten. Ff nog wat meer muziek draaien. btw:we spreken wel een datum al via pm. Leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 april 2005 Author Report Share Posted 25 april 2005 Update: Het "touw" op de foto's is vervangen door massief getwist 2.5mm2 koperkabel. Het effect hiervan is duidelijk merkbaar. Het van oorsprong rustige karakter van de versterker is dynamischer geworden. Het lijkt allemaal minder moeizaam te gaan. Draaide ik eerst een track hier een een track daar; nu gaat er vinyl op de tafel en draai ik op m'n gemakkie een hele kant zonder dat de muziek verveelt. "Saaie" albums blijken juweeltjes en juweeltjes....cool. Van mogelijke "100Hz storingen" is me nog niets opgevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holyrock Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Hoi geerdie, Kan je ook een foto plaatsen van je nieuwe aanpassing, ik ga zelf ook binnenkort ook de capaciteit van mijn voeding elco's vergroten dus ik volg dit form item met volle belangstelling. Alvast bedankt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 april 2005 Author Report Share Posted 25 april 2005 Ik zal morgenochtend ff een fotootje plaatsen. Leuk dat je m'n "gepruts" volgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Geerdie said: Ik zal morgenochtend ff een fotootje plaatsen.Leuk dat je m'n "gepruts" volgt. Toch wel een beetje benieuwd naar de foto... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 april 2005 Author Report Share Posted 29 april 2005 Oeps. Goed dat je 't zegt! Niet meer aan gedacht, druk met luisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Geerdie said: Oeps. Goed dat je 't zegt! Niet meer aan gedacht, druk met luisteren... Nou, blijkbaar bevalt het, anders was je nooit zo afgeleid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 april 2005 Author Report Share Posted 29 april 2005 Zoals beloofd. In de huidige setup wil ik voorlopig aan de versterker niets meer wijzigen. Anders ben ik bang dat ik het muzikale karakter van de Arcam om zeep help. Alles klinkt nu lekker laid-back, ruimtelijk en gedetailleerd; zoals ik het wil dus. Ik hoef geen "Klipsch-sound" (no offence, guys) De Impulse 34's staan nu eenmaal niet bekend als zeer dynamisch. Het is en blijft een TL. Maar wel een fijne. Van het hoogste hoog tot het laagste laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts