JWV Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Ik hoorde laatst iemand die interesse had in een VPI JMW Memorial 12 Tonarm, ik weet alleen niet meer wie. Er staat er nu eentje te koop voor 1400 euro op audiomarkt.de voor 1400 euro, 1 jaar oud en incl. ovp. Dus doe er je voordeel mee. mvg JWV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 20 april 2005 Members Report Share Posted 20 april 2005 Dank , ik had hem een tijdje geleden al gezien , maar dit is het oude model , de 12. Deze werd op het laatst voor 1500 verkocht. Het gaat mij om de 12.6. Nu is de 12 wel op te waarderen naar 12.5 , maar dan ben ik net zoveel geld kwijt als een nieuwe 12.6. Dan kun je die beter gelijk aanschaffen...Moet hem alleen nog steeds een keer ergens gaan luisteren , maar waar... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 20 april 2005 Report Share Posted 20 april 2005 Dank , ik had hem een tijdje geleden al gezien , maar dit is het oude model , de 12. Deze werd op het laatst voor 1500 verkocht. Het gaat mij om de 12.6. Nu is de 12 wel op te waarderen naar 12.5 , maar dan ben ik net zoveel geld kwijt als een nieuwe 12.6. Dan kun je die beter gelijk aanschaffen...Moet hem alleen nog steeds een keer ergens gaan luisteren , maar waar... Groet Beste Arden, Wel goed nadenken voor je een arm aanschaft, want in veel gevallen is het het element die bepaald in welke arm hij zich het beste thuisvoelt. Bij een extra lange arm wordt wel de fouthoek een beetje kleiner, maar er zijn andere dingen die ook veranderen. Denk aan een hogere bewegende massa, ook zijn de meeste elementen van tegenwoordig gebaseerd op een arm van 9 inch. Mr. Vieniel heeft beide op zijn draaitafel en heeft hier dus ook ervaring mee, ik kan je verzekeren dat een Ortofon SPU Gold zich zeer goed thuisvoeld in de 3012 van SME de lange dus . Maar een Zyx element voeld zich daar zeer zeker niet in thuis en past beter in een 9 inch arm van bv SME 309/3009/3500/IV/V of andere merken. Maar je zou het aan vieniel kunnen vragen ,ook regelmatig hier aanwezig. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 april 2005 Members Report Share Posted 21 april 2005 Zoiets was mij al ingefluisterd , maar als ik hem ergens kan beluisteren , ga ik dat ook doen met mijn Ortofon Jubilee. Als dit niet combineert , dan houdt het verhaal snel op , dan wordt het waarschijnlijk een 10.5 of een SME 4. De Jubilee is pas 3 maanden oud en bevalt mij buitengewoon dus die blijft sowieso. In ieder geval bedankt voor je tips... Groet , Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts