Jump to content

Brom PC > Set

JazzLuva
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem, de PC heb ik aangesloten op de set voor MP3 en Flac . Aangezien ik last heb/had van een brom (aardlus) heb ik een Ground Loop Isolator gekocht.

Het brom probleem is nu opgelost, MAAR ik heb nu er weer een probleem bij, nm af en toe hoor ik spetters door mn speakers :( . Het lijkt op een clipping kwa sound , maar is het dus niet want ik heb het ook als ik helemaal geen audio afspeel op de PC (maar op de VV is wel de PC geselecteerd als ingang).

Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn (spanningspiek ?) en hoe op te lossen ?.

Ik heb totaal geen verstand van elektra , dus ik ga daar niet mee lopen frotten (ken mn beperkingen :D )

Ik heb zowel de set als ook de PC niet geaard aangesloten,daar ik alleen een geaard stopkontact in de keuken heb (ouwe klote woning :( ).

Ik heb zowel de set als ook de PC niet geaard aangesloten,daar ik alleen een geaard stopkontact in de keuken heb (ouwe klote woning :( ).

Een pc met randaardestekker hoort aangesloten te worden op een geaard stopcontact. Het lijkt me dat je daar de oplossing moet zoeken. Met een kabelhaspel naar de keuken?,

Wij zijn het product van een op het christendom gebaseerde cultuur, wij horen dus op zondag naar de kerk te gaan.

:huh:

Denk niet dat je met dit soort denkwerk aan enige oplossing komt.

:unsure:

Wij zijn het product van een op het christendom gebaseerde cultuur, wij horen dus op zondag naar de kerk te gaan.

:huh:

Denk niet dat je met dit soort denkwerk aan enige oplossing komt.

:unsure:

Tjonge jonge :(

De voeding van de pc tilt het aardpotentiaal op.

Dit wordt waarschijnlijk afgevoerd via de groundloop isolator.

Maar aangezien die bedoelt is als isolator laadt hij zich zelf op totdat ie doorslaat (of wat dan ook) zodat het potentiaalverschil met de set opgeheven is.

Groeten Simon

Maar aangezien die bedoelt is als isolator laadt hij zich zelf op totdat ie doorslaat (of wat dan ook) zodat het potentiaalverschil met de set opgeheven is.

Groeten Simon

Ik denk idd dat die ground loop isolator zich ontlaadt na een tijdje, alleen hoe ik dat kan oplossen is me nog niet duidelijk.

Wel ga ik vandeweek even testen met een lange haspel naar de keuken (geaard) en dan kijken of ik die brom op die manier weg kan krijgen. Maar dan nog zal ik naar een meer permanente oplossing moeten zoeken (we heten per slot van rekening niet allemaal Klaas Feenstra ;):P ).

Groeten Simon

Ik denk idd dat die ground loop isolator zich ontlaadt na een tijdje, alleen hoe ik dat kan oplossen is me nog niet duidelijk.

Wel ga ik vandeweek even testen met een lange haspel naar de keuken (geaard) en dan kijken of ik die brom op die manier weg kan krijgen. Maar dan nog zal ik naar een meer permanente oplossing moeten zoeken (we heten per slot van rekening niet allemaal Klaas Feenstra ;):P ).

Je zou een massa draad kunnen leggen van je pc naar je set.

Maar een fout in de voeding van je pc zet dan ook je set onder spanning.

En als jou huis zo oud is twijfel ik of je wel een aardlek hebt.

Bij elkaar een bijzonder onwenselijke situatie.

Groeten Simon

Update:

Ik heb net dmv een haspel de PC op een geaard stopkontakt in de keuken aangesloten , maar dat ging dus helemaal niet goed !!! :( . Ik kreeg te maken met een heel hard gezoem (een constante toon dus, en niet een brom) dat harder werd naarmate ik de volume van de VV omhoog deed. Dat mag toch helemaal niet gebeuren ?. Iemand enig idee wat er aan de hand is ?.

bvd

Update:

Ik heb net dmv een haspel de PC op een geaard stopkontakt in de keuken aangesloten , maar dat ging dus helemaal niet goed !!! :( . Ik kreeg te maken met een heel hard gezoem (een constante toon dus, en niet een brom) dat harder werd naarmate ik de volume van de VV omhoog deed. Dat mag toch helemaal niet gebeuren ?. Iemand enig idee wat er aan de hand is ?.

bvd

Aardlus denk ik... Zal wel een mooie 100Hz brom geweest zijn?

Aardlus denk ik... Zal wel een mooie 100Hz brom geweest zijn?

Ja 100 hz zou kunnen, het klonk wel hoger in frequentie als eerder , maar VEEL en VEEL harder !.

Nou misschien was het wel een brom hoor , maar ik kon niet echt een onderbreking in het geluid horen zoals je bij een brom wel kan horen (maar kan best dat die er wel was).

laatste Update :D

Ik heb net de hele zooi losgekoppeld en alleen de PC op de Pre/Power aangesloten zonder de CD/TV/VCR en toen had ik geen brom :) (zonder gebruik van de ground loop isolator). Daarna heb ik besloten om de TV en VCR gewoon niet meer aan de Pre te koppelen en dus is mn probleem nu definitief opgelost :DB)