Jump to content

Brom PC > Set

JazzLuva
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem, de PC heb ik aangesloten op de set voor MP3 en Flac . Aangezien ik last heb/had van een brom (aardlus) heb ik een Ground Loop Isolator gekocht.

Het brom probleem is nu opgelost, MAAR ik heb nu er weer een probleem bij, nm af en toe hoor ik spetters door mn speakers :( . Het lijkt op een clipping kwa sound , maar is het dus niet want ik heb het ook als ik helemaal geen audio afspeel op de PC (maar op de VV is wel de PC geselecteerd als ingang).

Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn (spanningspiek ?) en hoe op te lossen ?.

Ik heb totaal geen verstand van elektra , dus ik ga daar niet mee lopen frotten (ken mn beperkingen :D )

Ik heb zowel de set als ook de PC niet geaard aangesloten,daar ik alleen een geaard stopkontact in de keuken heb (ouwe klote woning :( ).

Ik heb zowel de set als ook de PC niet geaard aangesloten,daar ik alleen een geaard stopkontact in de keuken heb (ouwe klote woning :( ).

Een pc met randaardestekker hoort aangesloten te worden op een geaard stopcontact. Het lijkt me dat je daar de oplossing moet zoeken. Met een kabelhaspel naar de keuken?,

Wij zijn het product van een op het christendom gebaseerde cultuur, wij horen dus op zondag naar de kerk te gaan.

:huh:

Denk niet dat je met dit soort denkwerk aan enige oplossing komt.

:unsure:

Wij zijn het product van een op het christendom gebaseerde cultuur, wij horen dus op zondag naar de kerk te gaan.

:huh:

Denk niet dat je met dit soort denkwerk aan enige oplossing komt.

:unsure:

Tjonge jonge :(

De voeding van de pc tilt het aardpotentiaal op.

Dit wordt waarschijnlijk afgevoerd via de groundloop isolator.

Maar aangezien die bedoelt is als isolator laadt hij zich zelf op totdat ie doorslaat (of wat dan ook) zodat het potentiaalverschil met de set opgeheven is.

Groeten Simon