Jump to content

NAD's nieuwe draaitafel C555

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Guest Hubertinus

NAD_C555Big.jpg

a closer look : : .

The NAD C555 Turntable has everything needed to extract the very best from your LP collection. A perfectly matched record playing system that includes the highly reviewed Goldring Elektra moving magnet cartridge pre-mounted and ready to play. A nonresonant Perspex dust cover is also included.

The C555 uses a

Guest Hubertinus

Wat bedoel je Alco? Jij bent toch REGA fan?!

Is dat wel zo, want ik lees niks over subplateau. Of heb ik daar over heen gelezen?

Hubertinus

Wat bedoel je Alco? Jij bent toch REGA fan?

Is dat wel zo, want ik lees niks over subplateau. Of heb ik daar over heen gelezen

Hij lijkt anders wel (weer) erg veel op een Rega Planar-2 of -3.

Net als de vorige NAD draaitafel, en de Goldring GR1 en GR2.

Een Rega heeft ook geen subplateau.

Mvg,

Alco

Guest Hubertinus

Een REGA heeft een ronde kleinere schijf, ook wel subplateau genoemd, die door de motor wordt aangedreven. Daarop rust het plateau waarop de LP komt te liggen. Info van REGA zelf. Zie Joenit site.

...die rust op een geslepen subplateau die met een dubbele riem wordt aangedreven. Tekst bij P7.

Hubertinus

Even een plaatje erbij, dat "praat" wat gemakkelijker. ;):D

103766.jpg

99,99% rega P2 ???????????????????? ;) Ze willen een graantje mee pikken bij NAD maar willen er weer niks voor doen>

Marcel

Toch apart: iedereen legt hier meteen de link tussen deze NAD en de Rega en ook tussen de Marantz en de Clearaudio. En toen het over audiofiele zekeringen ging een tijdje geleden, dachten hele volksstammen dat het om heel bijzondere dingen ging. Die kwamen toch ook gewoon bij Siemens of AEG of zo vandaan? Beetje goud erop, ander stickertje en kijk, je hebt een audiofiele zekering ;):rolleyes:

Guest Hubertinus

HENRIE, you're my man.

Ik zou de zogenaamde betere apparatuur fabrikanten niet graag de kost geven die gewoon bij Philips en Sony en consorten hun spullen halen.

Hubertinus

P2-med.jpg

...... zoek de verschillen! :rolleyes:

uuuuuuuhhhhhhhh :unsure:

1 ander element

2 het aan/uit knopje zit meer naar rechts

3 de kleur :D

Heb ik nu ook iets gewonnen :lol:;)

Marcel

Een REGA heeft een ronde kleinere schijf, ook wel subplateau genoemd, die door de motor wordt aangedreven. Daarop rust het plateau waarop de LP komt te liggen. Info van REGA zelf. Zie Joenit site

Sorry,...je hebt gelijk!

Ik verwarde subplateau met subchassis :unsure:B)

Is deze draaitafel niks voor je M Pekel? Je zoekt toch een speler tot 700 euro? ;)

Nee ik vond een Rega P2 ookk niet geweldig, dit zal niet veel anders zijn ;)

Ik heb trouwens besloten nog een jaartje extra te sparen voor iets echt moois, misschien dat ik zelfs wel overstap naar een MC element.

Marcel

Is deze draaitafel niks voor je M Pekel? Je zoekt toch een speler tot 700 euro?  ;)

Nee ik vond een Rega P2 ookk niet geweldig, dit zal niet veel anders zijn ;)

Ik heb trouwens besloten nog een jaartje extra te sparen voor iets echt moois, misschien dat ik zelfs wel overstap naar een MC element.

Marcel

Verstandig besluit ;) Zeker als je je zolang nog kunt redden met je huidige platendraaier. :rolleyes:

Ik was onlangs bij een dealer die aangaf dat ie de Rega P2 en P3 maar niet veel soeps vond, terwijl ie de Goldring GR2 wel erg goed vind.

Die is toch (net als de NAD 533) ook bijna identiek aan de Rega's ?! :unsure:

Ik was onlangs bij een dealer die aangaf dat ie de Rega P2 en P3 maar niet veel soeps vond, terwijl ie de Goldring GR2 wel erg goed vind.

Ja, zo was ik pas bij een dealer die me het liefst een Rega wilde verkopen omdat ie zo goed was.. :rolleyes:

Zoek dan wederom maar weer naar de verschillen

0000089.jpg

Het verschil in uiterlijk kan ik tussen de rega/nad en goldring niet omschrijven als niet veel soeps en erg goed (zijn nogal twee uitersten)

Vind ze er bijna allemaal hetzelfde uitzien.