Guest Hubertinus Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 a closer look : : . The NAD C555 Turntable has everything needed to extract the very best from your LP collection. A perfectly matched record playing system that includes the highly reviewed Goldring Elektra moving magnet cartridge pre-mounted and ready to play. A nonresonant Perspex dust cover is also included. The C555 uses a Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Weer de zoveelste Rega-kloon ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 april 2005 Members Report Share Posted 21 april 2005 Inderdaad.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Wat bedoel je Alco? Jij bent toch REGA fan?! Is dat wel zo, want ik lees niks over subplateau. Of heb ik daar over heen gelezen? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Wat bedoel je Alco? Jij bent toch REGA fan? Is dat wel zo, want ik lees niks over subplateau. Of heb ik daar over heen gelezen Hij lijkt anders wel (weer) erg veel op een Rega Planar-2 of -3. Net als de vorige NAD draaitafel, en de Goldring GR1 en GR2. Een Rega heeft ook geen subplateau. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Een REGA heeft een ronde kleinere schijf, ook wel subplateau genoemd, die door de motor wordt aangedreven. Daarop rust het plateau waarop de LP komt te liggen. Info van REGA zelf. Zie Joenit site. ...die rust op een geslepen subplateau die met een dubbele riem wordt aangedreven. Tekst bij P7. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Even een plaatje erbij, dat "praat" wat gemakkelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Even een plaatje erbij, dat "praat" wat gemakkelijker. 99,99% rega P2 ???????????????????? Ze willen een graantje mee pikken bij NAD maar willen er weer niks voor doen> Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 er zijn er meer clearaudio ----> marantz. dat is er ook echt eentje van zoek zoek zoek de verschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Even een plaatje erbij, dat "praat" wat gemakkelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Nou, dat lijkt me duidelijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Ik vind hem ook wel wat weg hebben van de vorige NAD, maar ja, die had ook wat weg van een REGA.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Toch apart: iedereen legt hier meteen de link tussen deze NAD en de Rega en ook tussen de Marantz en de Clearaudio. En toen het over audiofiele zekeringen ging een tijdje geleden, dachten hele volksstammen dat het om heel bijzondere dingen ging. Die kwamen toch ook gewoon bij Siemens of AEG of zo vandaan? Beetje goud erop, ander stickertje en kijk, je hebt een audiofiele zekering Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 HENRIE, you're my man. Ik zou de zogenaamde betere apparatuur fabrikanten niet graag de kost geven die gewoon bij Philips en Sony en consorten hun spullen halen. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 ...... zoek de verschillen! uuuuuuuhhhhhhhh 1 ander element 2 het aan/uit knopje zit meer naar rechts 3 de kleur Heb ik nu ook iets gewonnen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Een REGA heeft een ronde kleinere schijf, ook wel subplateau genoemd, die door de motor wordt aangedreven. Daarop rust het plateau waarop de LP komt te liggen. Info van REGA zelf. Zie Joenit site Sorry,...je hebt gelijk! Ik verwarde subplateau met subchassis Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 22 april 2005 Report Share Posted 22 april 2005 Is deze draaitafel niks voor je M Pekel? Je zoekt toch een speler tot 700 euro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 22 april 2005 Report Share Posted 22 april 2005 Is deze draaitafel niks voor je M Pekel? Je zoekt toch een speler tot 700 euro? Nee ik vond een Rega P2 ookk niet geweldig, dit zal niet veel anders zijn Ik heb trouwens besloten nog een jaartje extra te sparen voor iets echt moois, misschien dat ik zelfs wel overstap naar een MC element. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 april 2005 Report Share Posted 22 april 2005 Is deze draaitafel niks voor je M Pekel? Je zoekt toch een speler tot 700 euro? Nee ik vond een Rega P2 ookk niet geweldig, dit zal niet veel anders zijn Ik heb trouwens besloten nog een jaartje extra te sparen voor iets echt moois, misschien dat ik zelfs wel overstap naar een MC element. Marcel Verstandig besluit Zeker als je je zolang nog kunt redden met je huidige platendraaier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 april 2005 Report Share Posted 22 april 2005 Ik was onlangs bij een dealer die aangaf dat ie de Rega P2 en P3 maar niet veel soeps vond, terwijl ie de Goldring GR2 wel erg goed vind. Die is toch (net als de NAD 533) ook bijna identiek aan de Rega's ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 april 2005 Report Share Posted 22 april 2005 Ik was onlangs bij een dealer die aangaf dat ie de Rega P2 en P3 maar niet veel soeps vond, terwijl ie de Goldring GR2 wel erg goed vind.Die is toch (net als de NAD 533) ook bijna identiek aan de Rega's ?! Ja, zo was ik pas bij een dealer die me het liefst een Rega wilde verkopen omdat ie zo goed was.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 22 april 2005 Report Share Posted 22 april 2005 Ik was onlangs bij een dealer die aangaf dat ie de Rega P2 en P3 maar niet veel soeps vond, terwijl ie de Goldring GR2 wel erg goed vind.Die is toch (net als de NAD 533) ook bijna identiek aan de Rega's ?! Zoek dan wederom maar weer naar de verschillen Het verschil in uiterlijk kan ik tussen de rega/nad en goldring niet omschrijven als niet veel soeps en erg goed (zijn nogal twee uitersten) Vind ze er bijna allemaal hetzelfde uitzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 22 april 2005 Report Share Posted 22 april 2005 En op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 april 2005 Members Report Share Posted 23 april 2005 VPI ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts