Jump to content

Onderdelen Audio Linear TD 4001

vosjes
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben in het bezit van een Audio Linear TD 4001 met SME arm serie II, en mis een aantal onderdelen, te weten; een scharnier van het deksel en de houder voor de arm, dat is een kunststof dingetje dat er op geschroefd zit.

Kan iemand me aan deze onderdelen helpen of een tip geven?

Hij is overigens te koop!

Groeten,

Maureen

Ik heb contact gehad met audioselectief in Sneek en de eigenaar vertelde me dat de speler 600 tot 650 euro waard was en met de defecten 550 euro ongeveer.

Beste,

Inderdaad als het apparaat helemaal in perfecte staat is , met een goed element dan kan hij maximaal 650,00 euro waard zijn . :D;)

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ik merk dat sinds ik mijn nieuwe Consonance CD speler heb (klinkt o zo mooi), mijn TD4001 het niet meer kan bijbenen en dus nu meer als pronkstuk op het audiorack staat. Dit vind ik erg jammer en dat verdient hij echt niet en ik wil toch een draaitafel houden (voor de nodige afwisseling en heb nog mooie muziek op vinyl).

Ik overweeg de TD4001 binnen nu en een aantal maanden te gaan verkopen, zodat ik weer een budget heb voor een upgrade. Wellicht maar eens luisteren naar een Bluenote (of is dit geen upgrade ?????), want een Fat Bob S ligt nog ver buiten mijn budget (misschien over 3 jaar). Of moet ik het zoeken in een ander element die kwa klank meer bij de Consonance past.

Goed idee of niet?

546053Draaitafel%20007.jpg

Ik merk dat sinds ik mijn nieuwe Consonance CD speler heb (klinkt o zo mooi), mijn TD4001 het niet meer kan bijbenen en dus nu meer als pronkstuk op het audiorack staat. Dit vind ik erg jammer en dat verdient hij echt niet en ik wil toch een draaitafel houden (voor de nodige afwisseling en heb nog mooie muziek op vinyl).

Ik overweeg de TD4001 binnen nu en een aantal maanden te gaan verkopen, zodat ik weer een budget heb voor een upgrade. Wellicht maar eens luisteren naar een Bluenote (of is dit geen upgrade ?????), want een Fat Bob S ligt nog ver buiten mijn budget (misschien over 3 jaar). Of moet ik het zoeken in een ander element die kwa klank meer bij de Consonance past.

Goed idee of niet?

546053Draaitafel%20007.jpg

Ha die Gruiter,

Indien je veel wilt uitbouwen, upgraden, veranderen etc. dan moet je gaan denken aan een Transrotor Fat Bob S daar kun je echt je upgrade driften mee botvieren , dat kan ook met een Transrotor Leonardo .

In in veel mindere mate met een Bluenote draaitafel , arm, element, phono pre, interlinks en dan heb je het wel gehad.

Hoe hij muziek weergeeft , Lestat heeft de grote verbetering gehoord tussen een Thorens TD 160 en een Bluenote Piccolo met een B-5 arm en hetzelfde element.

Het is een super grote verbetering.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ik heb inderdaad het aanstekelijke verhaal van Lestat gelezen. Dat bracht mij ook op het idee om eens te kijken naar een andere draaitafel. Ik heb zelf het idee, dat ik uiteindelijk wel richting Fat Bob S uit wil, want wat ik in Sneek heb gehoord klinkt natuurlijk fantastisch maar ik wil een en ander budget technisch gezien nu nog niet te groot aanpakken. Het is natuurlijk de hobby om beetje bij beetje de set tot een hoger plan te tillen.

Wat betreft de pre-pre: de Unico P heeft al een goed klinkende phono-ingang (ik heb hem vergeleken met de NAD PP1 op een normale lijninganf, maar het verschil is enorm).

Ik zit meer te denken aan iets waar ik de komende 3 jaar veel plezier aan zal beleven, maar wel iets dat beter is dan wat ik nu heb. Daarom neig ik steeds meer om eens te gaan luisteren naar zo'n Bluenote speler. Ik las je email en zo'n package deal is absoluut geen rib uit mijn lijf als ik een mooie prijs voor de TD4001 kan krijgen.

Guest Kraus vonBentinck

Nou kan ik als je wilt gaan sleutelen de Transrotor draaitafels van harte aanbevelen, Behalve de Porcino kun je die allemaal uitbouwen tot zover je wilt. De Fat Bob is als "sleuteldraaitafel" veel minder kwetsbaar dan een draaitafel met perspex. Uit ervaring weet ik dat perspex toch gauw beschadigt (hoewel dat professioneel altijd ook weer goed te herstellen is).

De Fat Bob is van een ongelooflijke simpelheid en soliditeit. Je schroeft de armplateaus er op en er af of het niks is (die plateaus zijn overigens als je een beetje handig bent ook goed zelf te maken, aardig werk).

Er zitten vier gaten in het chassis waar gewone M3 inbusbouten uit de ijzerwinkel in passen en knutselen maar. Lager hoef je niets meer aan te doen en het plateau is makkelijk afneembaar. De toplaag ervan is het enige beetje kwetsbare onderdeel.

Nadeel is dat je basis toch redelijk aan de prijs is, maar het voordeel is dat de basis ook al goed klinkt :D

Kun je redelijk inruilen en je start met loopwerk en een Transotor 2.6 arm met Eroica dan valkt het nog wel mee.

Je kunt ook bijv.op internet op zoek gaan naar een aardige arm, mogelijkheden zat bij een beetje geduld, en dan is er voor de niet afgenomen onderdelen ook nog een minderprijs op de Fat Bob. Voordeel is dat je kunt uitgaan van een volkomen kaal loopwerk. Als je eenmaal weet hoe de draaitafel in elkaar steekt kun je de toonarmbases op verschillende manieren heel aardig zelf ontwerpen en helemaal los van de tafel opstellen, dat gaat makkelijker dan je zou denken.

Voorheen was het ultieme einddoel natuurlijk een driemotorern loopwerk met synchroonregeling. Dat was alleen voor mensen met een mazzeltje op de beurs maar die droom is opeens achterhaald door de vrij goedkope M-drive, die 3 motoren volkomen nutteloos maakt.

Het enige waar je voor moet oppassen is dat je te veel tegelijk te vlug wilt doen, daar tob ik zelf een beetje mee.