arnoudvandervelde Posted 22 april 2005 Report Share Posted 22 april 2005 Beste mede-forumleden, Heb al enige tijd de dvd- 953sa speler van phillips in gebruik ik draai er groetendeels alleen mijn cd's mee. Vanaf het begin af aan, duurt vaak lang tot wel ( 10 sec gemeten) met het 'inlezen' van de cd voordat hij gaat spelen. Misschien kunt u begrijpen dat ik soms niet kan wachten .... en me er verschrikkelijk aan irriteer (ja, misschien ben ik een mieren.....) Zit er zelfs overna te denken om ipv m'n dvd speler te upgraden op stereo gebied (voor cd's) maar een aparte cd speler te kopen of mogelijk een andere dvd speler .. ik draai namelijk voor 95 % dan ook alleen maar cd s.. Hebben meerdere mensen hier ook ervaringen mee of is mijn speler toevallig gewoon langzaam? denon, marantz etc.. hoe zit het met de 'inlees' snelheid van deze spelers? Met vriendelijke groeten, Arnoud Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 april 2005 Report Share Posted 22 april 2005 Mijn ervaring met dvd-spelers is niet anders, maar schijnt normaal te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 22 april 2005 Report Share Posted 22 april 2005 Een dvd-loopwek heeft vaak wat tijd nodig om eerst het medium te scannen op het soort medium, berekent dan het uit te lezen spoor en gaat dan pas naar het aantal tracks kijken. ( Ik geloof dat dit TOC-reading heet ) Dit was vroeger al zo met de Philips cd-recorders. Het "grote" nadeel van multi-format... Ook deze technieken worden steeds sneller! En ach, of je nou eerst een seconde of 10 moet wachten.... Probeer maar eens een half jaar oude dvd-recorder snel aan de praat te krijgen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts