JeroenKV Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Welke van deze vinden jullie de beste? Fostex FE103E Fostex FE107E Tangband W4-657SC Tangband W3-871S Jordan JX92S Hebben jullie nog andere tips? Hij moet open baffle of in een gesloten behuizing tot 100 / 150hz lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Welke van deze vinden jullie de beste? Fostex FE103E Fostex FE107E Tangband W4-657SC Tangband W3-871S Jordan JX92S Hebben jullie nog andere tips? Hij moet open baffle of in een gesloten behuizing tot 100 / 150hz lopen. Jordan JX92S is de absolute winnaar (in mijn oren) in de laatste Klang&Ton staat een heel mooi project met deze breedbander genaamt The Wall. Deze werkt zonder filtering, deze driver kennende belooft dit heel wat Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 24 april 2005 Author Report Share Posted 24 april 2005 Welke van deze vinden jullie de beste? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Ik meende dat een JX92S normaal ongeveer 180 euro per stuk kost. De Jordan heeft een zeer recht frequentieverloop en is zeer vervormings arm ook het afstraal gedrag is zeer goed, de meeste andere breedbanders presteren op 1 of meerdere punten minder. Als ik jou was zou ik of de TL uitvoering van The Wall bouwen of een openbaffle alleen moet de laatste wel behoorlijk groot worden om de JX92S tot zijn recht te laten komen. Of is het de bedoeling dat je hem gaat gebruiken met een woofer als aanvulling????????? Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 25 april 2005 Author Report Share Posted 25 april 2005 Ik meende dat een JX92S normaal ongeveer 180 euro per stuk kost.De Jordan heeft een zeer recht frequentieverloop en is zeer vervormings arm ook het afstraal gedrag is zeer goed, de meeste andere breedbanders presteren op 1 of meerdere punten minder. Als ik jou was zou ik of de TL uitvoering van The Wall bouwen of een openbaffle alleen moet de laatste wel behoorlijk groot worden om de JX92S tot zijn recht te laten komen. Of is het de bedoeling dat je hem gaat gebruiken met een woofer als aanvulling????????? Marcel Mijn "ideaal" zou zijn de Jordan tot b.v. 100 / 200 hz en dan laten overnemen door een goede woofer (b.v. via actieve module als Hypex HS200). Dit geeft voldoende drive in het laag. De JX53S zou dan ook een optie kunnen zijn? Hoe verhoudt een Jordan zich tot b.v. scan speak? Ik heb nog nooit een breedbander (behalve ESL's ) gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cleo Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 TAv de Wall speaker uit K+T, kun je dit gewoon hier in Nl bestellen, en beluisteren? Al die zelfbouw zaakjes bv in Rotterdam of Leidschendam, hebben geen breedbanders staan (dacht ik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Ik meende dat een JX92S normaal ongeveer 180 euro per stuk kost.De Jordan heeft een zeer recht frequentieverloop en is zeer vervormings arm ook het afstraal gedrag is zeer goed, de meeste andere breedbanders presteren op 1 of meerdere punten minder. Als ik jou was zou ik of de TL uitvoering van The Wall bouwen of een openbaffle alleen moet de laatste wel behoorlijk groot worden om de JX92S tot zijn recht te laten komen. Of is het de bedoeling dat je hem gaat gebruiken met een woofer als aanvulling????????? Marcel Mijn "ideaal" zou zijn de Jordan tot b.v. 100 / 200 hz en dan laten overnemen door een goede woofer (b.v. via actieve module als Hypex HS200). Dit geeft voldoende drive in het laag. De JX53S zou dan ook een optie kunnen zijn? Hoe verhoudt een Jordan zich tot b.v. scan speak? Ik heb nog nooit een breedbander (behalve ESL's ) gehoord. De JX53S ken ik dan weer niet persoonlijk, maar ik heb gehoort dat die een stuk minder is voor overname bij 80<250Hz. Je kan een breedbander niet gaan vergelijken met 2weg systemen, maar de Jordan`s staan hun mannetje. Ze hebben een mooie open klank en het hoog is doorzichtig genoeg, ze kunnen op veel punten echt in de top mee draaien. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 25 april 2005 Author Report Share Posted 25 april 2005 Ik meende dat een JX92S normaal ongeveer 180 euro per stuk kost.De Jordan heeft een zeer recht frequentieverloop en is zeer vervormings arm ook het afstraal gedrag is zeer goed, de meeste andere breedbanders presteren op 1 of meerdere punten minder. Als ik jou was zou ik of de TL uitvoering van The Wall bouwen of een openbaffle alleen moet de laatste wel behoorlijk groot worden om de JX92S tot zijn recht te laten komen. Of is het de bedoeling dat je hem gaat gebruiken met een woofer als aanvulling????????? Marcel Mijn "ideaal" zou zijn de Jordan tot b.v. 100 / 200 hz en dan laten overnemen door een goede woofer (b.v. via actieve module als Hypex HS200). Dit geeft voldoende drive in het laag. De JX53S zou dan ook een optie kunnen zijn? Hoe verhoudt een Jordan zich tot b.v. scan speak? Ik heb nog nooit een breedbander (behalve ESL's ) gehoord. De JX53S ken ik dan weer niet persoonlijk, maar ik heb gehoort dat die een stuk minder is voor overname bij 80<250Hz. Je kan een breedbander niet gaan vergelijken met 2weg systemen, maar de Jordan`s staan hun mannetje. Ze hebben een mooie open klank en het hoog is doorzichtig genoeg, ze kunnen op veel punten echt in de top mee draaien. Marcel Wat is nu echt de charme van een breedbander? Waarin blinkt hij nu echt uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Soundstage... meer niet. Maar dat kan al heel prettig voor het gehoor zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 26 april 2005 Author Report Share Posted 26 april 2005 Soundstage... meer niet. Maar dat kan al heel prettig voor het gehoor zijn. Dan bedoel je dus de samenhang van het stereobeeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Soundstage... meer niet. Maar dat kan al heel prettig voor het gehoor zijn. Dan bedoel je dus de samenhang van het stereobeeld? Ik denk het wel, De scherpte van het stereoplaatje is bij een goede breedbander onovertroffen. De tekortkomingen moeten alleen niet te veel gaan irriteren zodat de aandacht wordt afgeleid. Een andere aardig-brede-bander is de Manger, inzetbaar vanaf zo'n 150 Hz tot 30 kHz, zoals alle diva's nogal lastig in de omgang. Ze heeft veel fanatieke aanhangers maar is niet ieders smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 26 april 2005 Author Report Share Posted 26 april 2005 Soundstage... meer niet. Maar dat kan al heel prettig voor het gehoor zijn. Dan bedoel je dus de samenhang van het stereobeeld? Ik denk het wel, De scherpte van het stereoplaatje is bij een goede breedbander onovertroffen. De tekortkomingen moeten alleen niet te veel gaan irriteren zodat de aandacht wordt afgeleid. Een andere aardig-brede-bander is de Manger, inzetbaar vanaf zo'n 150 Hz tot 30 kHz, zoals alle diva's nogal lastig in de omgang. Ze heeft veel fanatieke aanhangers maar is niet ieders smaak. De Manger is een stuk duurder en schijnt erg te bundelen? De Jordan lijkt mij een erg goede optie. Het liefst wil ik hem inzetten boven de 100hz (gesloten kast), daar onder komt dan een goede woofer met actieve module. Welke "nadelen" blijven in zo'n opstelling nog over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Jeroen, kijk hier eens naar. http://www.phy-hp.com/English/Products/H21lb15_E.html (sorry , dit hoort er wel bij ) Er is echter een heel groot baffle nodig om een en ander goed to zijn recht te laten komen. Pas op ! Boze tongen beweren dat Baffle`s verslavend kunnen werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 26 april 2005 Author Report Share Posted 26 april 2005 Jeroen, kijk hier eens naar. Er is echter een heel groot baffle nodig om een en ander goed to zijn recht te laten komen. Pas op ! Boze tongen beweren dat Baffle`s verslavend kunnen werken. Wat bedoel je precies? En waarom een grote baffle?? De Jordan heeft een baffle van 30cm breedte nodig om in het hoog geen lift te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Jeroen, kijk hier eens naar. Er is echter een heel groot baffle nodig om een en ander goed to zijn recht te laten komen. Pas op ! Boze tongen beweren dat Baffle`s verslavend kunnen werken. Wat bedoel je precies? En waarom een grote baffle?? De Jordan heeft een baffle van 30cm breedte nodig om in het hoog geen lift te krijgen. Sorry Jeroen ben de link naar Phy vergeten. Kijk daar even en je begrijpt het wel , denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 26 april 2005 Author Report Share Posted 26 april 2005 Jeroen, kijk hier eens naar. Er is echter een heel groot baffle nodig om een en ander goed to zijn recht te laten komen. Pas op ! Boze tongen beweren dat Baffle`s verslavend kunnen werken. Wat bedoel je precies? En waarom een grote baffle?? De Jordan heeft een baffle van 30cm breedte nodig om in het hoog geen lift te krijgen. Sorry Jeroen ben de link naar Phy vergeten. Kijk daar even en je begrijpt het wel , denk ik. Leuke prijzen...... minimaal 522 euro per unit. De baffle ziet er ook goed uit. Kun je ze niet beter in de muur bouwen? Heb je in de andere kamer ook mooi geluid, alleen de deur wel dicht houden!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Jeroen, kijk hier eens naar. Er is echter een heel groot baffle nodig om een en ander goed to zijn recht te laten komen. Pas op ! Boze tongen beweren dat Baffle`s verslavend kunnen werken. Wat bedoel je precies? En waarom een grote baffle?? De Jordan heeft een baffle van 30cm breedte nodig om in het hoog geen lift te krijgen. Sorry Jeroen ben de link naar Phy vergeten. Kijk daar even en je begrijpt het wel , denk ik. Leuke prijzen...... minimaal 522 euro per unit. De baffle ziet er ook goed uit. Kun je ze niet beter in de muur bouwen? Heb je in de andere kamer ook mooi geluid, alleen de deur wel dicht houden!! Tsja,daarom heb ik ze ook niet. Maar er werd op voorhand toch niet over bedragen gesproken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Je spaart ook het geld van de tweeter en de filtercomponenten uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 27 april 2005 Author Report Share Posted 27 april 2005 Ik meende dat een JX92S normaal ongeveer 180 euro per stuk kost.De Jordan heeft een zeer recht frequentieverloop en is zeer vervormings arm ook het afstraal gedrag is zeer goed, de meeste andere breedbanders presteren op 1 of meerdere punten minder. Als ik jou was zou ik of de TL uitvoering van The Wall bouwen of een openbaffle alleen moet de laatste wel behoorlijk groot worden om de JX92S tot zijn recht te laten komen. Of is het de bedoeling dat je hem gaat gebruiken met een woofer als aanvulling????????? Marcel Mijn "ideaal" zou zijn de Jordan tot b.v. 100 / 200 hz en dan laten overnemen door een goede woofer (b.v. via actieve module als Hypex HS200). Dit geeft voldoende drive in het laag. De JX53S zou dan ook een optie kunnen zijn? Hoe verhoudt een Jordan zich tot b.v. scan speak? Ik heb nog nooit een breedbander (behalve ESL's ) gehoord. De JX53S ken ik dan weer niet persoonlijk, maar ik heb gehoort dat die een stuk minder is voor overname bij 80<250Hz. Je kan een breedbander niet gaan vergelijken met 2weg systemen, maar de Jordan`s staan hun mannetje. Ze hebben een mooie open klank en het hoog is doorzichtig genoeg, ze kunnen op veel punten echt in de top mee draaien. Marcel De JX53 zou ook goed crossbaar zijn op 300hz. De woofer loopt dan iets door, maar blijft net buiten het voor het gehoor critische gebied (300-3000hz). Is dit niet een betere optie dan de JX92S? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 http://www.spectrumaudio.de/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 Is er al iemand die ervaring heeft met de Visaton B200? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 29 april 2005 Author Report Share Posted 29 april 2005 De Tangband W3-871S lijkt nog een betere optie dan de Jordan JX92S. in het hoog loopt hij mooier door. Wat zijn de ervaringen met deze unit?? Hoe doet deze unit het in een gesloten behuizing? http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w3-871s.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 De Tangband W3-871S lijkt nog een betere optie dan de Jordan JX92S. in het hoog loopt hij mooier door. Als ik moet afgaan op de watervalplotjes uit de K&T van begin dit jaar is dat hoog boven de 10 kHz helemaal niet zo fraai. Maar ik ben geen ervaringsdeskundige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 29 april 2005 Author Report Share Posted 29 april 2005 De Tangband W3-871S lijkt nog een betere optie dan de Jordan JX92S. in het hoog loopt hij mooier door. Als ik moet afgaan op de watervalplotjes uit de K&T van begin dit jaar is dat hoog boven de 10 kHz helemaal niet zo fraai. Maar ik ben geen ervaringsdeskundige. welke K+T was dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Is er al iemand die ervaring heeft met de Visaton B200? ja, heb voor een neef de Solo 100 gebouwd is waaaaaaaaaanzinnig Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts