weerfreak Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 hallo, heeft iemand ervaring met het opwaarderen van een rega 250 oem arm, zoals bijvoorbeeld betere armbekabeling en een beter contragewicht met laag zwaartepunt? Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
weerfreak Posted 25 april 2005 Author Report Share Posted 25 april 2005 heeft een rega rb 250 oem arm nu ook betere lagers dan de standaard rb 250? robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Nee. Eerder het tegendeel, hoewel er nogal wat onduidelijkheid heerst over de Rega lagers. Sommigen beweren dat de OEMs (of sommige OEMs???) minder zorg krijgen tijdens de finale afregeling, anderen zeggen dat elke RB250 gelijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Nee. Eerder het tegendeel, hoewel er nogal wat onduidelijkheid heerstover de Rega lagers. Sommigen beweren dat de OEMs (of sommige OEMs???) minder zorg krijgen tijdens de finale afregeling, anderen zeggen dat elke RB250 gelijk is. Beste , Mijn beroep bij Philips als gereedschapmaker heeft mij de ogen geopend voor div. dingen. Zoals men zei dat B&O beeldbuizen speciaal geselecteerd waren , evenals Grundig en Telefunken en vele anderen. Dat is waar ! Als er 1000 van de band afkwamen dan werd er apart een aantal van bv 250 op een stapel gelegd voor B&O en op een andere stapel voor Telefunken etc. dat was alles ! Verder geen enkele uitsortering, ze werden allemaal op 1/1000 mm nauwkeurig gemaakt zonder uitzondering. Dat kan een fabrikant die grote aantallen maakt toch niet doen , veel te veel werk(is te duur !). Ik denk niet dat Rega daar een uitzondering op is. Voordat je veel geld uit gaat geven voor updates, kun je beter een betere arm aanschaffen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
weerfreak Posted 25 april 2005 Author Report Share Posted 25 april 2005 hi haudio, weet jij een betere arm voor de porcino, eventueel 2e hands. mijn budget is hooguit 700 euro. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Misschien moet je eens rondkijken op Ebay of zo voor een mooie SME, voor zo'n bedrag is vast wat te vinden. Transrotor levert daar ook speciale mountingplates voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 hi haudio, weet jij een betere arm voor de porcino, eventueel 2e hands. mijn budget is hooguit 700 euro. robin Ha die Weerfreak, Ja die heb ik zelfs verschillende, 1 SME 3009 type 2 met vaste headshell, 2x TR 2.6 arm. Ook een Bluenote arm moet erop kunnen zie op www.bluenote.it Deze hebben nl dezelfde maten dan Rega. Verder zal ik voor een SME eerst met Duitsland moeten bellen , hoe dat moet op een Porcino omdat deze in principe vast is . Maar volgens mij moet het wel kunnen, gat groter, verhoging dan moet het mogelijk zijn. Dit omdat bij SME de fouthoekinstelling niet door sleufgaatjes gebeurt, maar door de voet te verschuiven. Leuk die andere naam , daardoor wist ik niet dat jij het was. Verder heb ik ''de'' advertentie weer verlengd MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 hallo, heeft iemand ervaring met het opwaarderen van een rega 250 oem arm, zoals bijvoorbeeld betere armbekabeling en een beter contragewicht met laag zwaartepunt? Robin Hallo, Ik heb laatst een afgeschermde interlink aan mijn rega 250 gezet. Heel veel en heel vervelend werk. Kleine draadjes en weinig extra lenge voor wanneer het mis gaat... De voornaamste reden waarom ik het gedaan heb was het slechte contact van de pluggen aan de standaard dropveter. Er is het een en ander verbeterd, maar wonderen deed het niet, in dat opzicht zit een 250 al snel aan zijn maximale kunnen. mj Link to comment Share on other sites More sharing options...
weerfreak Posted 25 april 2005 Author Report Share Posted 25 april 2005 hi haudio, Ja die heb ik zelfs verschillende, 1 SME 3009 type 2 met vaste headshell, 2x TR 2.6 arm. Hi, zo'n sme 3009 wat vraag jij daarvoor? en de tr 2.6 arm? Nog even tussendoor. ik kan bij multifoon in r.dam een rega rb-250 arm kopen met clearaudio quintet bekabeling kopen voor 25. euro. Natuurlijk dezelfde arm maar de bekabeling is een stuk beter, lijkt jouw dat wat? groet robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 hi haudio, Ja die heb ik zelfs verschillende, 1 SME 3009 type 2 met vaste headshell, 2x TR 2.6 arm. Hi, zo'n sme 3009 wat vraag jij daarvoor? en de tr 2.6 arm? Nog even tussendoor. ik kan bij multifoon in r.dam een rega rb-250 arm kopen met clearaudio quintet bekabeling kopen voor 25. euro. Natuurlijk dezelfde arm maar de bekabeling is een stuk beter, lijkt jouw dat wat? groet robin Beste Robin, Zie post van MJ-OK Verder is het natuurlijk wel zo dat 25,00 euro voor een RB 250 + Interlink een koopje is , ook al zou je de interlink eraf halen , daar een paar pluggen aanzetten, deze dan gebruiken als interlink voor de verbinding tussen CD > AMP. en daarna de arm weer verkopen , want die heb je al. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Wat voor arm zit er dan standaard op de Porcino? Is dat al niet een aangepaste c.q. verbeterde Rega-arm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
weerfreak Posted 25 april 2005 Author Report Share Posted 25 april 2005 Wat voor arm zit er dan standaard op de Porcino? Is dat al niet een aangepaste c.q. verbeterde Rega-arm? een rega 250 oem arm met dezelfde drupveter er aan als de standaard 250 arm. begrijp me niet verkeerd want de rega 250 is opzich natuurlijk een prima arm, echter ik zoek wat meer transparantie. Het klinkt wat te ingetogen. Er zit een benz glider m2 in dus die zou die trasparantie wel kunnen bieden. Verder een holfi ellipse phonotrap. Ik heb een keer een project 6.9 draaitafel gehad met vdh armbekabeling. T.o.v. de standaardbekabeling klonk het inderdaad toch wat frisser en transparanter, zou dat met een rb 250 arm met clearaudiobekabeling ook niet zo zijn? robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Wat voor arm zit er dan standaard op de Porcino? Is dat al niet een aangepaste c.q. verbeterde Rega-arm? Ha die Paul, Nee , dat is een RB 250 ,deze is direct op de basis gemonteerd. Dus heeft een boring van Link to comment Share on other sites More sharing options...
weerfreak Posted 25 april 2005 Author Report Share Posted 25 april 2005 Verder is het natuurlijk wel zo dat 25,00 euro voor een RB 250 + Interlink een koopje is , ook al zou je de interlink eraf halen , daar een paar pluggen aanzetten, deze dan gebruiken als interlink voor de verbinding tussen CD > AMP. en daarna de arm weer verkopen , want die heb je al. MvG, Haudio 250 euro natuurlijk, een koopje dus. gok wagen of niet? Dan moet ik natuurlijk wel weer naar sneek toe om de glider opnieuw af te stellen. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 weet jij een betere arm voor de porcino, eventueel 2e hands. mijn budget is hooguit 700 euro. Michell TecnoArm(a). Dan heeft iemand anders (Bill dus) het vervelende werk al voor je gedaan, met inbegrip van de lagerafregeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Verder is het natuurlijk wel zo dat 25,00 euro voor een RB 250 + Interlink een koopje is , ook al zou je de interlink eraf halen , daar een paar pluggen aanzetten, deze dan gebruiken als interlink voor de verbinding tussen CD > AMP. en daarna de arm weer verkopen , want die heb je al. MvG, Haudio 250 euro natuurlijk, een koopje dus. gok wagen of niet? Dan moet ik natuurlijk wel weer naar sneek toe om de glider opnieuw af te stellen. robin Sorry Weerfreak, Ik dacht echt 25,00 euro dat is geen geld een koopje dus ! Maar 250 euro das andere koek ,daar heb je ook een TR 2.6 voor . MvG Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 een tr 2.6 is die beter dan de 250 oem in de porcino? Zit daar ook al betere bekabeling in? groet robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 hallo, nu raak ik zelf een beetje in de war. zit er nu standaard en rega 250 oem op de porcino of is dat een tr 2.5 zilver? de arm is zilverkleurig! robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 hallo, nu raak ik zelf een beetje in de war. zit er nu standaard en rega 250 oem op de porcino of is dat een tr 2.5 zilver? de arm is zilverkleurig! robin : ) Oeps, Nu raak ik ook een beetje in de war irl/weerfreak ? Op een Porcino zit een gewone ,zilver gespoten RB 250 OEM arm. Op een Leonardo zit een gemodificeerde RB 250 , lagering is beter,bekabeling is beter,contragewicht is beter,contragewicht arm doorn is beter,interlink is beter en is in het zwart en zilver, dan heet hij TR 2.6 of TR 2.5 . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 wat kost een tr 2.6 dan? robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 wat kost een tr 2.6 dan? robin pb Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 haudio, wat zijn de klankmatige verschillen tussen een standaard 250 en een tr2.6? robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 ... 2x TR 2.6 arm ... MvG, Haudio Ik geloof dat eentje daarvan een oude bekende is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 ... 2x TR 2.6 arm ... MvG, Haudio Ik geloof dat eentje daarvan een oude bekende is Zeker weten Sodejuu MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Hee Haudio, Is dat wat voor mij? Hahaha... Ruilen voor een paar cocosnoten en een houten beeldje Merijn (Uit Ghana) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts