Seed7 Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Voor de jazz liefhebber; 'k zit een beetje op www.jpc.de rond te prikken en zie, enigzins tot mijn verbazing, dat ze een heleboel ECM uitgaves op vinyl aanbieden voor zeer schappelijke prijzen. LP's uit hun 'Works' serie gaan voor 7.95 en vrijwel de gehele rest voor 9.95, totaal zo'n 130 stuks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Voor de jazz liefhebber; 'k zit een beetje op www.jpc.de rond te prikken en zie, enigzins tot mijn verbazing, dat ze een heleboel ECM uitgaves op vinyl aanbieden voor zeer schappelijke prijzen. LP's uit hun 'Works' serie gaan voor 7.95 en vrijwel de gehele rest voor 9.95, totaal zo'n 130 stuks. Vertel er eens bij wat voor muziek ECM heeft opgenomen. Het staat er in ieder geval erg goed op. Voor de liefhebber is het sowieso een prikkie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 april 2005 Author Report Share Posted 25 april 2005 Vertel er eens bij wat voor muziek ECM heeft opgenomen. De grote namen op ECM zijn o.a. Chick Corea, Keith Jarret, Pat Metheney, de gehele Bley/Mantler/Swallow familie, Stephan Micus (soort van acoustische ambient) Zoek op www.jpc.de gewoon een van de bovenstaande namen op, ga naar een bepaalde opname en klik daaar op de label naam ECM. Sorteer eerst op medium 'LP'. Sorteer vervolgens op prijs oplopend. Dan kom je eerst van een hele serie artiesten hun "Works" lp's tegen, dit zijn een soort van 'introducerende samenvattingen' van hun oeuvre. Oh ja, het audiofiele aspect. ECM opnames zijn kristal helder, mischien wel op het onderkoelde af. De persingen zijn zeer goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 ECM opnames zijn kristal helder, mischien wel op het onderkoelde af. Dat "onderkoelde" heeft de muziek ook in mijn oren op ECM . Eindeloos gebrei. Brr. De persingen zijn inderdaad van een zeer hoge kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 ECM opnames zijn kristal helder, mischien wel op het onderkoelde af. Dat "onderkoelde" heeft de muziek ook in mijn oren op ECM . Eindeloos gebrei. Brr. De persingen zijn inderdaad van een zeer hoge kwaliteit. Inderdaad soms audiofiel gepiemel in het kwadraat.......mooi,maar soms te veel --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 april 2005 Author Report Share Posted 29 april 2005 Inderdaad soms audiofiel gepiemel in het kwadraat.......mooi,maar soms te veel Hans, Gepiel ja (soms), audiofiel gepiel neen. Het is geen lable toegewijd aan de audifilie zoals Sheffield Labs of Reference Recordings, het is echt een "music first" lable. Dat de opname kwaliteit hoog in het vaandel staat is mooi meegenomen. Een van de interessante aspecten van het ECM is dat de muzikanten geen vaste overeenkomsten hebben. Ze kunnen hun werk publiceren waar ze willen, en als Herr Eicher het interessant vindt kunnen ze bij ECM publiceren. Een overeenkomst met ECM geld alleen voor het betreffende album. Dat er veel muziek op ECM wordt gepubliceerd die nogal eens dicht tegen minimalistisch, ambient en 'new age-achtig', i.e. gepiel, aanleunt valt niet te ontkennen. Maar zegt dat dan niet meer over de staat waarin de hedendaagse 'jazz' verkeert, in ogenschouw nemende dat ECM zich duidelijk met actueel hedendaags werk bezig houdt en niet met copieisten en epigonen van het verleden? Als je zou stellen dat het veelal "intelectuele" muziek betreft zou ik het helemaal met je eens zijn. Onder intelectueel versta ik in dit geval vooral "geconcipeerd", ondanks dat er veel geimproviseerd wordt. Denk aan de hedendaagse architectuur, op het eerste gezicht lijkt het allemaal prachtig, het zijn vooral facades maar er zit geen leven in en vaak is het ook niet leefbaar. Er wordt volgens allerhande vreemde verwrongen "regels en inzichten" gebouwd. In de beeldende kunst zie ik steeds meer kunstenaars die weer "mooie" dingen willen maken, schoonheid "kan weer". In de architectuur en de hedendaagse kunst muziek (jazz en klassiek) zie ik die "trend" nog niet zo. M.i. zijn de "modernen", artistiek gezien, op sterven na dood. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 ECM ken ik wel , Pat Metheney/Jan Garbarek etc... kan mij niet echt boeien maar dit label heeft wel mooie modern klassiek/avant-garde muziek van bv. Meredith Monk en Steve Reich. Kwa "Jazz" is het me wat te soft allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Weinig ballen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
solidstate Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Voor de jazz liefhebber; 'k zit een beetje op www.jpc.de rond te prikken en zie, enigzins tot mijn verbazing, dat ze een heleboel ECM uitgaves op vinyl aanbieden voor zeer schappelijke prijzen. LP's uit hun 'Works' serie gaan voor 7.95 en vrijwel de gehele rest voor 9.95, totaal zo'n 130 stuks. ECM is top kwaliteit. Muzikaal gezien en technisch gezien bieden ze top waar aan. Als je het genre niet bevalt is dat jammer maar ook niet iedereen houdt van hip-hop /house/klassiek etc. In iedergeval kun je ECM op alle fronten serieus noemen wat helaas in pop ver te zoeken is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 Voor de jazz liefhebber; 'k zit een beetje op www.jpc.de rond te prikken en zie, enigzins tot mijn verbazing, dat ze een heleboel ECM uitgaves op vinyl aanbieden voor zeer schappelijke prijzen. LP's uit hun 'Works' serie gaan voor 7.95 en vrijwel de gehele rest voor 9.95, totaal zo'n 130 stuks. ECM is top kwaliteit. Muzikaal gezien en technisch gezien bieden ze top waar aan. Als je het genre niet bevalt is dat jammer maar ook niet iedereen houdt van hip-hop /house/klassiek etc. In iedergeval kun je ECM op alle fronten serieus noemen wat helaas in pop ver te zoeken is. Niemand heeft dan ook gezegd dat ECM slecht is. Alleen bevestigd dat smaken veelal verschillen en daar is toch niets mis mee? Hoge kwaliteit , nu dus ook voor een prikkie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 Inderdaad soms audiofiel gepiemel in het kwadraat.......mooi,maar soms te veel Hans, Gepiel ja (soms), audiofiel gepiel neen. Het is geen lable toegewijd aan de audifilie zoals Sheffield Labs of Reference Recordings, het is echt een "music first" lable. Dat de opname kwaliteit hoog in het vaandel staat is mooi meegenomen. Een van de interessante aspecten van het ECM is dat de muzikanten geen vaste overeenkomsten hebben. Ze kunnen hun werk publiceren waar ze willen, en als Herr Eicher het interessant vindt kunnen ze bij ECM publiceren. Een overeenkomst met ECM geld alleen voor het betreffende album. Dat er veel muziek op ECM wordt gepubliceerd die nogal eens dicht tegen minimalistisch, ambient en 'new age-achtig', i.e. gepiel, aanleunt valt niet te ontkennen. Maar zegt dat dan niet meer over de staat waarin de hedendaagse 'jazz' verkeert, in ogenschouw nemende dat ECM zich duidelijk met actueel hedendaags werk bezig houdt en niet met copieisten en epigonen van het verleden? Als je zou stellen dat het veelal "intelectuele" muziek betreft zou ik het helemaal met je eens zijn. Onder intelectueel versta ik in dit geval vooral "geconcipeerd", ondanks dat er veel geimproviseerd wordt. Denk aan de hedendaagse architectuur, op het eerste gezicht lijkt het allemaal prachtig, het zijn vooral facades maar er zit geen leven in en vaak is het ook niet leefbaar. Er wordt volgens allerhande vreemde verwrongen "regels en inzichten" gebouwd. In de beeldende kunst zie ik steeds meer kunstenaars die weer "mooie" dingen willen maken, schoonheid "kan weer". In de architectuur en de hedendaagse kunst muziek (jazz en klassiek) zie ik die "trend" nog niet zo. M.i. zijn de "modernen", artistiek gezien, op sterven na dood. Je hebt volkomen gelijk.....en ik wilde dat in een zin vastleggen zonder tegen schenen te schoppen. ....en ik ben natuurlijk blij dat er zulke labels zijn waar je naar toe kunt al zal ik ze nog niet kopen......wellicht wat later in m'n leven. De Sheffield recordings kunnen mijn oren weer wel bekoren,en ook kan ik soms erg genieten,lees wegdrijven,op Jan Garbarek en co..... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 april 2005 Author Report Share Posted 30 april 2005 Hoge kwaliteit , nu dus ook voor een prikkie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...en als je bij ECM besteld zelfs nog een paar euro's goedkoper. http://www.ecm-records.com/New/Special_Offers/Special_06.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts