mark de groot Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Bij welke dealer kan ik het beste terecht voor een VPI patenspeler en is dit een goede keuze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ik vind de dwarsdrukcompensatie op die JPW- armen niet zo verstandig opgezet. De rest lijkt me prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 april 2005 Members Report Share Posted 26 april 2005 Wat is daar mis mee dan ? Elke slag met de draadjes geeft meer dwarsdruk , je kunt het alleen niet aflezen , maar het werkt wel... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Wat is daar mis mee dan ? Elke slag met de draadjes geeft meer dwarsdruk , je kunt het alleen niet aflezen , maar het werkt wel... Groet Hang het maar eens aan een scoop. Kan je zien hoe de getwiste dwarsdrukcompensatie fungeert. Anderzijds een armpje met gewichtje er aan lijmen moet voor een door gewinterde Forumtweaker geen problemen opleveren,Toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits12 Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 C.A.C. Leiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
mark de groot Posted 26 april 2005 Author Report Share Posted 26 april 2005 Ik heb op het audioforum in Belgie gezien dat er een nieuwe importeur voor VPI is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roeland22m Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Yep, Multitrade heeft het importeurschap verkregen van VPI America nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
mark de groot Posted 27 april 2005 Author Report Share Posted 27 april 2005 Wie is dat eigenlijk ken je hun? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roeland22m Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Hey Mark, Dat is een Nederlander die in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 april 2005 Members Report Share Posted 27 april 2005 Als de importeur in Belgie zut , zullen de prijzen wel weer omhoog gaan vanwege transportkosten , daarna weer de dollar koers , of moeilijke levering. Laten we echter maar hopen dat het binnen de perken blijft , en dat we niet over 5 jaar weer een andere importeur krijgen... Ik verwacht echter wel nog wat stuntverkopen van Audio Classics , deze zullen de voorraad toch op moeten maken... Per wanneer gaat hel importeurschap eigenlijk over ? Bij A.C. heb ik er nog niets over gelezen... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mark de groot Posted 27 april 2005 Author Report Share Posted 27 april 2005 Bedankt voor de info en volgens de nieuwe importeur gaan de prijzen zeker niet omhoog hij was aan het bekijken of ze zelfs misschien wel iets lager konden worden vertelde hij mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roeland22m Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Ik heb ook gehoord dat de prijzen naar alle waarschijnlijkheid (met 99% zekerheid) eerder zullen zakken dan stijgen . Er zouden ook niks van extra kosten of zo bij komen (zou ook niet weten waar je die vandaan zou moeten toveren eigenlijk ). En voor zover ik weet is het importeurschap nu al overgegaan naar Multitrade. En wat stockverkoop betreft: ik dacht dat Audioclassics niet zoveel stock had, dus veel zal het niet zijn Mvg, Roeland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Als de arm draait verandert niet alleen de drawrsdruk maar ook het azymuth. En als je als fabrikant eigenlijk geen dwarsdrukcompensatie wilt, suggereer dan helemaal geen slechte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Als de arm draait verandert niet alleen de drawrsdruk maar ook het azymuth. En als je als fabrikant eigenlijk geen dwarsdrukcompensatie wilt, suggereer dan helemaal geen slechte. Beste Jan, Je hebt gelijk, als je dat niet hebt zeg ik het ook. : ) Heb je al eens gekeken naar de constructie van een 1 puntsgelagerde arm van Bluenote, als constructeur zijnde ? Om te zorgen dat de Azimuth correct blijft onder het spelen , zit aan het contragewicht een extra contragewicht om alles in balans te houden . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 Beste Allemaal, Ook een Importeur kan niet doen wat hij wil blijkbaar, want de Okki Nokki schijnt in het verkeerde keelgat geschoten te zijn bij VPI. Vandaag nl met de ex Importeur gebeld en hij doet het inderdaad niet meer, ik vind dat wel een vreemde gang van zaken dat een Importeur geen product zelf mag ontwikkelen en dan op de markt brengen. Het lijkt wel of de een de ander gewoon dicteert wat de ander moet doen en dat is anno 2005. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Ik weet het niet Haudio. Een fabrikant gaat ervan uit dat een importeur voor zijn produkt gaat. Ik heb die Okki Nokki gezien en dat is een VPI cloon. Ik kan me voorstellen dat zoiets de druppel is die de emmer doet overlopen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Beste Allemaal, Ook een Importeur kan niet doen wat hij wil blijkbaar, want de Okki Nokki schijnt in het verkeerde keelgat geschoten te zijn bij VPI. Vandaag nl met de ex Importeur gebeld en hij doet het inderdaad niet meer, ik vind dat wel een vreemde gang van zaken dat een Importeur geen product zelf mag ontwikkelen en dan op de markt brengen. Het lijkt wel of de een de ander gewoon dicteert wat de ander moet doen en dat is anno 2005. MvG, Haudio Ja stom he. Je mag niet eens een appaaraat kopieren en in eigen beheer op de markt brengen. Rare wereld. Laten we eerlijk zijn, de overeenkomsten tussen de O.N. en hw16.5 zijn wel erg zichtbaar. En wanneer je zowel origineel als kopie verkoopt kan ik me voorstellen dat VPI zegt. sorry vriend, voor jou 10 anderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Dus Henk ??? Exit Okki Nokki ? Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Ik heb ook gehoord dat de prijzen naar alle waarschijnlijkheid (met 99% zekerheid) eerder zullen zakken dan stijgen .Mvg, Roeland In de afgelopen jaren, waarin de dollar ca. 40% in waarde is gedaald, heb ik, voor zover ik heb kunnen vaststellen, geen prijsverlaging van VPI (en trouwens ook van een groot aantal andere Amerikaanse produkten) gezien. Enige ruimte voor verlaging lijkt me best aanwezig. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 29 april 2005 Members Report Share Posted 29 april 2005 Weet iemand het (internet) adres van deze Multitrade ? Ik zal de onderdelen waar ik al sinds mensenheugenis op zit te wachten dan maar bij hun proberen te bestellen... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Weet iemand het (internet) adres van deze Multitrade ? Ik zal de onderdelen waar ik al sinds mensenheugenis op zit te wachten dan maar bij hun proberen te bestellen... Groet Beste Arden, Dat kan inmiddels ook bij mij .........oeps Vandaag de nieuwe Importeur uit Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 29 april 2005 Members Report Share Posted 29 april 2005 Helemaal goed, wil je dat via een PB , of via je site ? Ik moet binnekort nog weer naar Molkwerum (of zoiets) ,kan ik gelijk je winkel eens komen bezichtigen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Helemaal goed, wil je dat via een PB , of via je site ? Ik moet binnekort nog weer naar Molkwerum (of zoiets) ,kan ik gelijk je winkel eens komen bezichtigen... Beste Arden, Doe maar via de site , want de PM box zit bijna elke dag vol , dat ding is voor mij veel te klein. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts