Jump to content

Gekopieerde cd's

Guest C J
 Share

Recommended Posts

Beste allemaal,

Ooit vertelde iemand mij dat het ontzettend slecht zou zijn om gekopieerde cd's op je dure cd speler te draaien. :blink:

En wel om de volgende reden: Het schijnt dat op iedere originele cd in logaritmische volgorde verschillende codes staan, die door het foutcorrectiesysteem worden uitgelezen, waardoor mede het uitlezen van de muziek op de juiste wijze plaats vindt.

Op gekopieerde cd's zou die informatiecode niet staan, omdat die niet worden gekopieerd. :unsure:

Nu zou door het ontbreken van die codes het foutcorrectiesysteem van je speler overuren moeten draaien om toch het uitlezen van de muziek goed te laten plaatsvinden. :unsure:

Door dat overuren draaien zou het foutcorrectiesysyteem er op den duur de brui aan kunnen geven, met als gevolg dure reparatie.

Mij lijkt het een sterk verhaal, maar wat denken jullie?

Wie weet het antwoord? :)

Nu zou door het ontbreken van die codes het foutcorrectiesysteem van je speler overuren moeten draaien om toch het uitlezen van de muziek goed te laten plaatsvinden. :unsure:

Als je die overuren nou maar netjes volgens de CD-CAO uitbetaalt is er niets aan het handje lijkt mij.

Door dat overuren draaien zou het foutcorrectiesysyteem er op den duur de brui aan kunnen geven, met als gevolg dure reparatie.

Mij lijkt het een sterk verhaal, maar wat denken jullie?

Wie weet het antwoord? :)

Je moet daar goede afspraken over maken met je CD speler. Als je die dingen teveel frustreert, ja dan gaan ze staken. Vooral de CD-spelers van lager alloy zijn daar snel toe geneigd. De wat meer fijnzinnige high-end speler komt al snel in de WAO terecht als je niet oppast met dat overwerk, die hebben een wat zwakker gestel.

Beste CJ,

Ik draai al jaren gekopieerde CeeDees op mijn spelert en tot dusver heeft het ding er nog geen rare bulten of andere enge ziektes aan overgehouden. Het zal wel meevallen denk ik zo dus don't worry

Als je die overuren nou maar netjes volgens de CD-CAO uitbetaalt is er niets aan het handje lijkt mij.

High end spelers behoren tot het "management" en vallen buiten alle CAO regelingen. Overuren worden dus niet betaald en een extra verzekering wegens eventueel arbeidsongeschiktheid lijkt me dan ook op z'n plaats. Management is moeilijk te vervangen, een simpele arbeider wel. Daarom wordt overal eerst het produktiepersoneel buiten de deur gezet :blink::rolleyes::P

eehhm,

alleen de artiest heeft het origineel.

de rest (de consumenten) hebben allemaal copieen. :rolleyes:

Dat mocht die artiest willen! Nee hoor, de platenmaatschappij beheert het wel.

Zucht, wat een geruststelling. :D Hoewel ik maar een paar gekopieerde cd's heb, was al bang dat ik mijn spelertje in de vernieling zou draaien. :blink::o:D

Ik heb trouwens een gekopieerde dubbel cd, met de titel: He.

Het is een zogenaamde tv cd van zo'n tien jaar geleden.

Ik weinig cd's gehoord die mooier klinken als deze.

En prachtig helder 3d geluidsbeeld.

En dat voor zo'n tien jaar oude cd. :)

Hebben jullie ook dergelijke ervaringen met oude cd's?

High end spelers behoren tot het "management" en vallen buiten alle CAO regelingen. Overuren worden dus niet betaald en een extra verzekering wegens eventueel arbeidsongeschiktheid lijkt me dan ook op z'n plaats. Management is moeilijk te vervangen, een simpele arbeider wel. Daarom wordt overal eerst het produktiepersoneel buiten de deur gezet :blink:  :rolleyes:  :P

Mijn cd-speler heeft een enorm pensioengat doordat zijn foutcorrectie bijna nooit heeft hoeven werken. Hij weigert halsstarrig om met pensioen te gaan en werkt potenti

Het "orgineel" gaat al (ruim) sinds een jaar of 5 van de 'mixert' naar de 'persert' op een rommetje,dan zou er al niets meer van het logaromel niets meer kloppen bij de 'persert'.(nou klinken de meeste moderne cd's ook wel zo,als kloppen ze van geen kanten) :P

Hebben jullie ook dergelijke ervaringen met oude cd's?

"The Weavers".....

1963 geloof ik.

Hadden we in 1963 al cd's dan? :blink::)

Nee, maar wel opnames..... :rolleyes:

Ja. ;):D:D

Wat zijn dat "gekopieerde CD's"?

:P

Dat zijn CD's in bezit van mensen die muziek stelen. Onder het motto "kopie voor eigen gebruik" is het (net als met het begrip 'belasting' trouwens) blijkbaar mogelijk om diefstal legitiem te doen voorkomen.

Dankzij die criminelen hebben wij nu:

1. minder mensen die muziek maken, omdat platenmaatschappijen het financiele risiko niet aandurven

2. kopieerbeveiligingen op cd's die daardoor op sommige spelers niet/slecht afspeelbaar zijn.

HaDankzij die criminelen hebben wij nu:

1. minder mensen die muziek maken, omdat platenmaatschappijen het financiele risiko niet aandurven

2. kopieerbeveiligingen op cd's die daardoor op sommige spelers niet/slecht afspeelbaar zijn.

Ha ha, een groter gotspe kun je hier niet neerschrijven s0000884,

Menig platenbaas heeft zijn artiesten bestolen en uitgeknepen waar het maar kon. En van menig wereldhit heeft de artiest zelf geen cent gezien.

Het gaat in de platenwereld maar om 1 ding: Zoveel mogelijk geld verdienen voor jezelf. Muziek is slechts handelswaar in de optiek van de maatschappijen.

B)

HaDankzij die criminelen hebben wij nu:

Ha ha, een groter gotspe kun je hier niet neerschrijven s0000884,

Menig platenbaas heeft zijn artiesten bestolen en uitgeknepen waar het maar kon. En van menig wereldhit heeft de artiest zelf geen cent gezien.

Het gaat in de platenwereld maar om 1 ding: Zoveel mogelijk geld verdienen voor jezelf. Muziek is slechts handelswaar in de optiek van de maatschappijen.

B)

Ik zei nietsover de platenbazen. Maar inderdaad dat zijn nog veel GROFFERE CRIMINELEN. Mee eens. Neemt echter niet weg dat dit walgelijke circuit voor veel artiesten de enige ingang is. En die wordt stelselmatig bemoeilijkt door afnemende inkomsten.

Het gejammer van de platenindustrie over kopieeren dateert al uit de jaren '50 toen de eerste taperecorders voor huiskamergebruik op de markt kwamen. 15 jaar later met de komst van de Compact Casette werd er weer moord en brand geschreeuwd en dat zal wel zo blijven tot in lengte van dagen. Vooral over de ruggen van "de Artiesten".

Het ergelijke is nu wel dat er op iedere blanco CD een copieervergoeding geheven wordt waarvan echt geen cent bij de artiesten terecht komt. En toch maar doorjammeren ... :rolleyes:

Het gejammer van de platenindustrie :

Ik spreek niet namens de platenindustrie. Die gasten die 'nog 11 liedjes voor de komende 2 jaar' hebben liggen, interesseren mij niet zo. Wat ik wel sneu vind is als een artiest met een nieuw geluid/boodschap niet aan een microfoon kan komen omdat de platenbaas geen financiele headroom meer heeft. Ook spreek ik namens mensen die de dupe zijn van de kopieerbeveiligingen.

Die gasten die 'nog 11 liedjes voor de komende 2 jaar' hebben liggen, interesseren mij niet zo.

Zo heb ik dus mijn voorliefde voor americana/ folk/ singer songwriter.

Niet voor het grote geld, maar liefde voor de muziek.

Tis ook bijna niet te downloaden, wat heeeel soms wel jammer is.

(cd's moeten 9 van de 10 keer besteld worden in de cdzaak) bij een nieuwe artiest wil ik toch eerst wel ff luisteren.

Wat ik wel sneu vind is als een artiest met een nieuw geluid/boodschap niet aan een microfoon kan komen omdat de platenbaas geen financiele headroom meer heeft. Ook spreek ik namens mensen die de dupe zijn van de kopieerbeveiligingen.

Is ook echt onzin. Artiesten waar geld aan te verdienen valt komen heus wel aan de bak, zoals de Marco Bortsato's en noem maar op.

En wat te denken van de zoveelste keer door platenmaatschppijen gerecyclede compilatie van Tina Turner om maar een voorbeeld te noemen?

Artiesten waar men niet onmiddelijk brood in ziet komen toch niet aan de bak bij de grote maatschappijen. Is ook altijd al zo geweest. Die moeten het zelf maar uitzoeken. En gelukkig voor hen zijn de CD productiemiddelen tegenwoordig dermate interessant dat zij die ook in eigen beheer kunnen uitgeven en nog eens voor een voor de consument betaalbare prijs van zeg tussen de 10 en 15 euro.

;)

Dat zijn CD's in bezit van mensen die muziek stelen. Onder het motto "kopie voor eigen gebruik" is het (net als met het begrip 'belasting' trouwens) blijkbaar mogelijk om diefstal legitiem te doen voorkomen.

Voor eigen gebruik .... Dat betekent dat je zelf de cd gekocht hebt en voor eigen gebruik kopieert dwz voor op de studeerkamer of in de auto o.i.d. Dat mag en is ook niks mee.

Als je deze kopie vervolgens weggeeft is het niet meer voor eigen gebruik en valt het onder het kopje diefstal. Ik ben geen heilig boontje en heb ook een paar honderd mp3's op m'n PC staan maar van de meeste artiesten had ik al muziek voor ik het downloade (in goed NL) of heb ik later muziek gekocht dankzij het mp3'tje.

De grootste criminelen zijn de platenbazen die miljoenencontracten aan nietszeggende artiesten gunnen (Madonna, REM, Collins etc etc) wat vervolgens terugverdiend moet worden door wurgcontracten met kleine/beginnende bands. Gelukkig zijn er ook nog heel veel labels met hart voor de muziek en eigenaren die het niet alleen voor het geld doen.

Is ook echt onzin. Artiesten waar geld aan te verdienen valt komen heus wel aan de bak, zoals de Marco Bortsato's en noem maar op.

En wat te denken van de zoveelste keer door platenmaatschppijen gerecyclede compilatie van Tina Turner om maar een voorbeeld te noemen?

Artiesten waar men niet onmiddelijk brood in ziet komen toch niet aan de bak bij de grote maatschappijen. Is ook altijd al zo geweest. Die moeten het zelf maar uitzoeken. En gelukkig voor hen zijn de CD productiemiddelen tegenwoordig dermate interessant dat zij die ook in eigen beheer kunnen uitgeven en nog eens voor een voor de consument betaalbare prijs van zeg tussen de 10 en 15 euro.

;)

Om even met jouw woorden te spreken: Dit is ook echt onzin.

1. De aanname dat artiesten waar geld aan te verdienen valt, bij mij gelijkstaat aan artiesten die iets willen doen wat nog niet eerder gedaan is, is werkelijk kansloos. Er zijn genoeg artiesten die 0 toevoegen (omdat er nu eenmaal veel amuzikale mensen rondlopen die net zo denken als jij in je post doet overkomen) maar waar genoeg aan te verdienen valt. Er zijn echter ook veel mensen die WEL wat toe te voegen hebben maar waaraan waarschijnlijk weinig aan te verdienen valt.

2. Een zoveelste compilatie van Tina Turner heeft niets met nieuwe muziek te maken, ik snap de relevantie met mijn stelling hier niet.

3. Alsof ik ook maar 1 keer het woord GROTE platenmaatschappijen genoemd heb. Wat is volgens jou groot? Veel omzet? Heeft ook niets met nieuwe muziek te maken. Juist de kleine maatschappijen (en daar zijn er veel meer van) moeten nieuwe klank een kans geven. De backstreet boys kunnen hun 'beebie lof joe' wel bij de grote maatschappijen laten horen.

4. Voor de consument betaalbare prijs van 10-15 euro. Denk even na aub. Toen er nog geen MP3 was, toen was 40 gulden toch ook betaalbaar? Afgezien van het feit dat men bakken geld aan onzin uitgeeft. 1 keer geen krat bier bij de supermarkt betekent 1 CD meer in het rek. Maar ja; bier kun je niet jatten. Muziek wel. Dan is voor mensen die denken in de trant van 'de grote jongens halen het toch wel' de keuze snel gemaakt.