Jump to content

Gekopieerde cd's

Guest C J
 Share

Recommended Posts

Dat zie ik graag. Iemand die studeert en om rond te komen een bijbaantje neemt. Prima.

Dat belasting betalen komt wel later...

groet,

Jacco

Guest C J
Dus je werkt ook niet. <_<

Hangt van je definitie van werk af. Ik werk nu tussen de 45 en 55 uur per week op mijn stage in Duitsland. Maar goed, dat hoort bij mijn studie, en ik blijf met mijn bijbaantjes onder de algemene heffingskorting, dus hoef ik geen belasting te betalen.

Afgezien van die bijbaantjes, studeer je dus van mijn belastinggeld. <_<:(

Hangt van je definitie van werk af. Ik werk nu tussen de 45 en 55 uur per week op mijn stage in Duitsland. Maar goed, dat hoort bij mijn studie, en ik blijf met mijn bijbaantjes onder de algemene heffingskorting, dus hoef ik geen belasting te betalen.

Kan je wat meer belasting betalen ? Kan die jongen ook een autootje rijden. :D

Kan je wat meer belasting betalen ? Kan die jongen ook een autootje rijden. :D

OK

Prima!

:rolleyes:

Dat klopt, en aangezien ik een hekel aan belasting heb, probeer ik ook ZO SNEL MOGELIJK af te studeren. Ik voel mij SCHULDIG naar harde werkers toe, naar jou toe.

Belasting moet terug naar de harde werker. WEER een reden om op de GOP te stemmen....

Ik begrijp dat een studieschuld niet meer terug betaald hoeft te worden tegenwoordig? :unsure:

Ik begrijp dat een studieschuld niet meer terug betaald hoeft te worden tegenwoordig? :unsure:

Nou, dat begrijp je dan verkeerd. Vroeger was het zo dat je idd niks hoefde terug te betalen. Toen had je ook het fenomeen 'eeuwige student'. Mensen die altijd maar ingeschreven stonden voor een studie en dus studiefinanciering kregen. Of kosten van de belastingbetaler idd. Dat kon uiteraard niet meer uit en dus hebben ze het (al tijden geleden) veranderd.

Nu krijg je de eerste 4 of 5 jaar (afhankelijk van de duur van je studie) als gift. De hoogte van dit bedrag hangt af van het inkomen van je ouders en of je op kamers woont of niet. Oh ja, en je eerste jaar mag je mooi terugbetalen als je niet meer dan 21 van de 42 studiepunten haalt (zal tegenwoordig 30 van 60 'credits' zijn denk ik)... Na die eerste 4 of 5 jaar, moet je gaan lenen, als je dan nog niet klaar bent. Bijna niemand is dan al klaar, dus iedereen moet uiteindelijk wat lenen. Of een heel goed bijbaantje hebben natuurlijk. Of erg gulle ouders...

Overigens wil de overheid nu de regels nog verder verscherpen, zodat alleen nog kinderen van rijke ouders kunnen studeren (daar lijkt het iig verdacht veel op <_< ). De studiefinanciering willen ze helemaal afschaffen en in plaats daarvan moet je dan alles (!) gaan lenen. Bovendien mogen universiteiten en hbo's het collegegeld verhogen, na (ik meen) 5,5 jaar (is nu al

Nou, dat begrijp je dan verkeerd. De eerste 4 of 5 jaar (afhankelijk van de duur van je studie) krijg je als gift. De hoogte van dit bedrag hangt af van het inkomen van je ouders en of je op kamers woont of niet. Oh ja, en je eerste jaar mag je mooi terugbetalen als je niet meer dan 21 van de 42 studiepunten haalt (zal tegenwoordig 30 van 60 'credits' zijn denk ik)... Na die eerste 4 of 5 jaar, moet je gaan lenen, als je dan nog niet klaar bent. Bijna niemand is dan al klaar, dus iedereen moet uiteindelijk wat lenen. Of een heel goed bijbaantje hebben natuurlijk. Of erg gulle ouders...

Dan is er toch wat veranderd, want toen ik studeerde moest je alles terugbetalen, alleen was een gedeelte renteloos of met lage rente.

Nou, dat begrijp je dan verkeerd. De eerste 4 of 5 jaar (afhankelijk van de duur van je studie) krijg je als gift. De hoogte van dit bedrag hangt af van het inkomen van je ouders en of je op kamers woont of niet. Oh ja, en je eerste jaar mag je mooi terugbetalen als je niet meer dan 21 van de 42 studiepunten haalt (zal tegenwoordig 30 van 60 'credits' zijn denk ik)... Na die eerste 4 of 5 jaar, moet je gaan lenen, als je dan nog niet klaar bent. Bijna niemand is dan al klaar, dus iedereen moet uiteindelijk wat lenen. Of een heel goed bijbaantje hebben natuurlijk. Of erg gulle ouders...

Dan is er toch wat veranderd, want toen ik studeerde moest je alles terugbetalen, alleen was een gedeelte renteloos of met lage rente.

Heb m'n berichtje ff ge-edit. Ik weet niet wanneer jij gestudeert hebt, maar ik weet wel dat er een generatie voor mij was, die niks heeft hoeven terug te betalen. Dan krijg je dus dat mensen >10 jaar over hun studie gaan doen...

Schandalig niet? Ik bedoel, ik heb het laatste stukje van mijn studie (in het zesde jaar) mijn lening op 0 gezet. Als ik nu binnen 10 jaar afstudeer, dan hoef ik van de eerste 5 jaar niets terug te betalen (ik geloof iets van 6000 euro). Zeer democratisch bepaald. En nu hoor je die studenten allemaal zeuren van deuren dat het collegegeld omhoog geschroefd wordt. :angry: Met alle respect naar de studenten natuurlijk, die hebben dit wanbeleid van de afgelopen jaren niet bepaald.

Heb m'n berichtje ff ge-edit. Ik weet niet wanneer jij gestudeert hebt, maar ik weet wel dat er een generatie voor mij was, die niks heeft hoeven terug te betalen. Dan krijg je dus dat mensen >10 jaar over hun studie gaan doen...

V

Het college geld moet omhoog omdat de wachtgeld regelingen anders niet betaald kunnen worden :rolleyes:

Dat zie ik graag. Iemand die studeert en om rond te komen een bijbaantje neemt. Prima.

Dat belasting betalen komt wel later...

groet,

Jacco

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :D:lol::angry::(:blink:

Ja dat dacht ik ook toen ik in mijn studenten tijd naast een uitkering wegens overlijden ouders een bijbaantje had, kon ik (wel eens waar door een klein foutje van mij) ineens 4000 keiharde guldens aan belasting betalen! En voor de duidelijkheid zonder dat foutje was er maar ca 500 gulden ingehouden van mijn loon, maar door een of ander regeltje moest ik ineens belasting over het grootste bedrag ipv van dat ik die belasting vrij had (oude schaal 2) ahhhhhhhhhhh....daar gaat je zuur verdiende bijbaan geld!!!!!!

Dus nogmaals, ik zie niet in hoe je met alleen stufie geld kan overhouden... :rolleyes:

Ik woon bij mijn ouders (niet tijdens mijn stage nu) maar goed, dat is natuurlijk een enorm voordeel. Echter heb ik mijn "stufie" van 70 euro per maand als kostenvergoeding aan mijn ouders afgestaan. Er is geen cent overheidsgeld gegaan naar audio. Ik had wel bijbaantjes (nooit tijdens de collegeweken (ook niet in de weekenden tussendoor) maar gewoon in de vakanties) en later een paar universiteit-aanstellingen van een paar weken die niet in de vakantie vielen (einde van de studie, ik had geen colleges meer), en er kwam geld binnen met piano. Hierdoor heeft mijn studie niet onder bijbaantjes geleden. Met alle respect naar hardwerkende studenten die het bijbaantje nodig hebben om van rond te komen natuurlijk. Ik ben hier geen buitenbeentje mee want ik ken leeftijdsgenoten op andere universiteiten in Nederland, die ook zonder vertraging dure tot zeer dure zaken kunnen aanschaffen.

Ik kan natuurlijk alleen vanuit mijn decadente standpunt een uitspraak doen (ik heb mijn eigen collegegeld tenslotten niet hoeven te betalen), maar persoonlijk vind ik het niet eerlijk naar belastingbetalers om iedere student een gift te geven van duizenden euros's, die andere werkers niet krijgen. Afgezien van het feit dat het collegegeld in dit land niet hoog is.

Ik heb eens een worst case scenario nagerekend in het geval ik alles zelf zou betalen, en een kamer van 250/maand zou hebben. Kosten per maand = 500 (250 voor overige zaken) euro *60 maanden = 30000 euro. Collegegeld = 7000 euro, boeken = 1500 euro. Nu de inkomsten. Bijbaantjes = 15000 euro, overheid = 230*60 (uitwonende beurs) = 13800 euro (gejat van belastingbetaler, nog afgezien van de OV-studentenkaart). Totale schuld = 38500 - 28800 = minder dan 10000 euro. Met zuinig leven betaal je met het loon wat je op je 40e krijgt, dit in 1 jaar af :blink: .

EDIT: Ik heb het eens nagezocht. Met aanvullende beurs wordt de stufie verdubbeld van 230 naar 460 per maand, ik krijg tenslotte niets van mijn ouders in het bovenstaande voorbeeld. Dan zou ik per saldo weer overhouden. :mad2:

Afgezien van die bijbaantjes, studeer je dus van mijn belastinggeld.

Is niet erg. Hij zal later jouw pensioen en andere ouderdomsvoorzieningen gaan betalen.

Groet,

Jacco

EDIT: Ik heb het eens nagezocht. Met aanvullende beurs wordt de stufie verdubbeld van 230 naar 460 per maand, ik krijg tenslotte niets van mijn ouders in het bovenstaande voorbeeld. Dan zou ik per saldo weer overhouden. :mad2:

En toch, ik kan je verzekeren, als je alles zelf moet betalen, dan heb je aan die

Ja!

Terug naar de kruistocht tegen de onredelijk geprijsde cds.

Ik blijf net zolang downloaden en kopieren totdat de prijs redelijk is.

Maximaal 10

Pensioen bouw je via je werkgever op en betaal je dus in principe zelf

Dat zou je graag willen ja. Maar in Nederland is dat helaas niet zo. Tegen de tijd dat je die magische pensioengerechtigde leeftijd heb bereikt (voor mij zal dat in de buurt van de 75 liggen...) is dat geld allang verdwenen.

Pensioen wordt betaald uit premieopbrengsten van nu. Helaas, het is dus geen spaarpotje oid. Sterker nog, een pensioenfonds kan zelfs het geld dat je "opgebouwd" hebt lager maken tegen de tijd dat je er gebruik van moet maken. Zo werkt dat in Nederland...

Groet,

Jacco