Jump to content

Gekopieerde cd's

Guest C J
 Share

Recommended Posts

je opgebouwde pensioen lager kan maken

Bijvoorbeeld door het opgebouwde geld niet of niet voldoende te indexeren. Voila, pensioen lager gemaakt (relatief, ok)

Groet,

Jacco

Guest C J
Afgezien van die bijbaantjes, studeer je dus van mijn belastinggeld.

Is niet erg. Hij zal later jouw pensioen en andere ouderdomsvoorzieningen gaan betalen.

Groet,

Jacco

O ja? Mijn pensioen en de aanvullende verzekering betaal ik helemaal zelf, niemand anders! <_<

Ik krijg steeds meer het gevoel dat er veel meer onredelijk gebruik van (mijn) belastinggeld wordt gemaakt dan van muziekrechten. <_<

Btw, kunnen we weer terug on topic? B)

Guest C J
Ja!

Terug naar de kruistocht tegen de onredelijk geprijsde cds.

Ik blijf net zolang downloaden en kopieren totdat de prijs redelijk is.

Maximaal 10

Nu ik er eens verder over nadenk,

besef ik dat de platenbonzen en bumastemra's precies het zelfde doen als de mafia.

Onder dwang word er bescherming geboden die 90% van de opbrengsten kosten.

Een artiest word onder dwang muzikaal uitgemolken en gedumpt als ie niet meer presteerd.

En gezien de uniforme prijs is er ook nog eens sprake van kartel vorming.

En dan ben ik illegaal bezig :rolleyes:

mwahahahahaaa

Om de opper bazen even te quoten (philips, sony)

Koop nou mijn cdroms, koop mijn branders, videorecorders, cassette recorders.

enz enz enz enz.

Maar je mag niet copi

Ik word er schijt ziek van dat alles wat verkocht wordt, pas illegaal wordt als de gebruiker het gebruikt waar het voor gemaakt is. :mad2:

Alleen bij wiet werkt het omgekeerd :blink:

Dit was een genot om te lezen. Met die cd branders enzo ben ik het helemaal eens. Een DVD brander die dual layer kan kopieeren kost ook nog maar 50 euro ofzo. Waar heb je die dual layer nou toch voor nodig, dat laat zich wel raden. Ik ben achteraf dus eigenlijk wel blij dat ik geen CD brander in mijn computer heb. Dan kan ik die frustraties in ieder geval niet hebben...

Wat je zou kunnen doen is bij amazon.com je CD's bestellen. Bewust bij de Amerikaanse versie. Heb ik een aantal keren gedaan. Ze hebben een bizar aanbod, hele redelijke prijzen en van dat geld gaat in ieder geval niets naar Europese distributie. DVD's zijn er veel meer, eerder uit en van veel betere kwaliteit. Nu alleen hopen dat de belasting (= diefstal) het pakje bij de douane niet onderschept want dan komt er nog 20% bij (ook gebeurd).

Guest C J
Nu ik er eens verder over nadenk,

besef ik dat de platenbonzen en bumastemra's precies het zelfde doen als de mafia.

Onder dwang word er bescherming geboden die 90% van de opbrengsten kosten.

Een artiest word onder dwang muzikaal uitgemolken en gedumpt als ie niet meer presteerd.

En gezien de uniforme prijs is er ook nog eens sprake van kartel vorming.

En dan ben ik illegaal bezig  :rolleyes:

mwahahahahaaa

Om de opper bazen even te quoten (philips, sony)

Koop nou mijn cdroms, koop mijn branders, videorecorders, cassette recorders.

enz enz enz enz.

Maar je mag niet copi

Er zat nog wat frustratie  :P

Groetjes Simon

Jouw frustratie is de mijne. ;):)

oefff

Dat spijt me te horen.

Het is een zware last. ;)

:D

Nu ik er zo over nadenk, voor mijn geval zou de platenindustrie blij moeten zijn met kopieer praktijken. Juist omdat ze zo duur zijn kopen ik en mijn maten gezamenlijk cd's in (en er wordt wel eens wat gekopieerd). Per saldo worden er dus meer cd's verkocht.

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als snelle sjors 10.000-en cd's kopieert om er zelf veel beter van te worden (doorverkoop).

Groet,

Jacco

Guest C J
Nu ik er zo over nadenk, voor mijn geval zou de platenindustrie blij moeten zijn met kopieer praktijken. Juist omdat ze zo duur zijn kopen ik en mijn maten gezamenlijk cd's in (en er wordt wel eens wat gekopieerd). Per saldo worden er dus meer cd's verkocht.

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als snelle sjors 10.000-en cd's kopieert om er zelf veel beter van te worden (doorverkoop).

Groet,

Jacco

:o Wie is snelle Sjors?

Wie is snelle Sjors?
De leider van een bende ongeregeld die ergens in Rusland een cd machine heeft gekocht en de markt kapot maakt. Hij had ook Crimson kunnen heten.

Groet,

Jacco

Guest C J
Wie is snelle Sjors?
De leider van een bende ongeregeld die ergens in Rusland een cd machine heeft gekocht en de markt kapot maakt. Hij had ook Crimson kunnen heten.

Groet,

Jacco

Oh, ken je hem dan? B):D

Ik weet niet of het wel eens eerder genoemd is, maar ik ben nog weleens op zoek naar een bepaalde cd die wat ouder is, en nergens meer te koop. Ik heb graag origineel, maar dan houdt het gewoon op. De enige optie die ik weet is dan het lenen bij de centrale discotheek, en kopi

Ik heb laatst een cd gedownload die gewoon niet meer te krijgen is (A Sombre Dance van Estatic Fear) op dat soort momenten ben je heel blij met je cd brander, aMule en lossless compressieformaten :)

Het liefst had ik hem origineel, maar hij wordt niet meer gemaakt en geen enkele winkel heeft hem..( Bij bol bijvorbeeld staat wel Esombre Dance, maar die is ook niet meer leverbaar...)

Ik heb laatst een cd gedownload die gewoon niet meer te krijgen is (A Sombre Dance van Estatic Fear) op dat soort momenten ben je heel blij met je cd brander, aMule en lossless compressieformaten :)

Het liefst had ik hem origineel, maar hij wordt niet meer gemaakt en geen enkele winkel heeft hem..( Bij bol bijvorbeeld staat wel Esombre Dance, maar die is ook niet meer leverbaar...)

Er zijn wel een Russische versies beschikbaar :rolleyes:

Rusland. Dat was toch waar die mooie machines van Jacobski & van Eski staan die heel snel heel veel mooie cd's fabriceren? :D

• 2 weeks later...

Ik durf het rustig toe te geven dat ik zat gekopieerde cd,s en dvd,s heb maakt me ook helemaal niet uit al wordt het dan maar diefstal genoemd.

Ik heb het dan over artiesten waarvan ik het niet de moeite vind geld aan uit te geven wie er dan ook geld aan mag verdienen.

Zie ik echter een cd of dvd waar ik echt gek van ben dan koop ik hem als eerste ongeacht de prijs.

Ook komt het voor dat ik nummers download en dan besluit juist doordat ik rustig de kans heb gekregen er naar te luisteren de cd te kopen dus DL werkt ook positief voor de muzikant en de industrie.

Ook artiesten die ik maar vaag ken en middels DL beter leer kennen dus zie ik het als een belangerijke zaak dat deze mogelijkheid er is.

Wie beweerd dat het diefstal is wanneer ik een cd welke ik bijna nooit beluister gekopieerd heb heeft gelijk maar wie in dat geval dus wel de cd of de dvd koopt vind ik niet goed snik dat vind ik zonde geld.

Voorstander ben ik nog steeds van kazaa en torrent sites waar een beginnend artiest de kans krijgt zijn waar te laten horen al zou hiervoor een apparte rubriek bij genoemd moeten worden want wedden dat daar dan gekeken wordt?

Uiteraard zal er dan veel rommel komen te staan maar waarschijnlijk ook heel goede pure muziek van muzikanten die hun waar niet meer kunnen slijten middels de reguliere weg.

Wanneer ze dan kiezen voor een lage bitrate dan zal de consument wanneer hij de muziek goed vind in staat moeten zijn deze via dezelfde site te kunnen bestellen ik denk dat je dan inderdaad alleen de plaatenmaatschappijen hoort zijken maar who cares?

Ik durf het rustig toe te geven dat ik zat gekopieerde cd,s en dvd,s heb maakt me ook helemaal niet uit al wordt het dan maar diefstal genoemd.

Ik heb het dan over artiesten waarvan ik het niet de moeite vind geld aan uit te geven wie er dan ook geld aan mag verdienen.

Als je 't niet de moeite vindt geld aan uit te geven zou je er ook gewoon NIET naar kunnen luisteren of kijken.

Maar blijkbaar is dat geen optie?

Als je 't niet de moeite vindt geld aan uit te geven zou je er ook gewoon NIET naar kunnen luisteren of kijken.

Maar blijkbaar is dat geen optie?

Onzin vind ik dit.

Natuurlijk staat er dan heus wel eens een nummer op welke ik wel goed vind maar om daarvoor dan de gehele cd of dvd te kopen voor dat ene nummer vind ik gewoon onzin.

Zie het anders door juist dat ene nummer luister ik wel naar volgende albums en wie weet vind ik die wel goed en dan koop ik ze wel.

Voorbeeld hiervan is bij mij oa Robert Plant ik heb een aantal cd,s gekocht en andere daar heb ik een kopie van daar ik maar 1 of 2 nummers goed vind ik zie daar het probleem toch echt niet van in .

Zo maak ik dan bijvoorbeeld van dergelijke cd,s een verzamelaar met de nummers die ik goed vind .

De cd,s huur ik bij de platen bieb want ik vind MP 3 niet goed genoeg op de lange duur en zo betaal ik in ieder geval nog een deel als dit al niet meer mag