BellaVista Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Voor diegene die veel per vliegtuig reist en daarbij problemen heeft met het luisteren naar muziek: Ik ben net terug van een vliegreis en ook deze keer heb ik met genoegen naar muziek kunnen luisteren via mijn koptelefoon voorzien van 'anti-geluid'. Simpel gezegd is dit een kastje dat een geluid produceerd in tegenfase met 1-tonig achtergrondgeluid, zoals het geluid van de motoren van een vliegtuig. Op deze manier wordt deze geluidsgolf geneutraliseerd, waardoor je er dus significant minder van hoort (het werkt niet volledig). Zonder deze maatregel is de herrie echter dusdanig overheersend dat je OF niks hoort OF het geluid zo hard zet dat je bijna met gehoorsbeschadiging uitstapt. en ook Deze keer heb ik een prachtige zonsondergang kunnen zien met op de achtergrond! heerlijke muziek. ...en bovendien: Bij een enkele airliner kan je in de business class het modelletje van Bose lenen dat ook met anti-geluid is uitgerust. Een perfect apparaat, maar mij te duur en vooral te groot om voor dit doel zelf aan te schaffen: het past in mijn ogen niet in het 'travel light' concept. Ik heb gekozen voor een systeempje van Sennheiser (type PXC-250 voor ca. 150 euro), maar er zijn nog meer merken die iets dergelijks in hun programma hebben. Iemand met wie ik een eind terugreisde was na demonstratie ook onder de indruk: warm aanbevolen voor de 'veelreiziger' dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ik ben benieuwd wat zo'n ding in een Saab propellorvliegtuig doet, het lijkt wel of de wereld vergaat als dat ding opstijgt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ik heb de SONY MDR-mc20 Zeker niet perfect. Maar als je 11uur in het vliegtuig zit dan ben je blij dat je hem op mag houden. A de films zijn beter te volgen b eigen muziek klinkt beter c het is gewoon rustiger (zelfs zonder muziek) Het rare is, het is een open systeem Toch haalt hij een hoop onder de 1K weg. Buiten het vliegtuig is hij minder bruikbaar. Hij reageerd op iedere druk verandering maar kan dat natuurlijk niet compenseren. Windvlagen op de fiets ontregelen alles zo erg dat je de noisecancelling meteen uitzet. Toch gebruik ik hem iedere dag op de fiets! (weer of geen weer) Lekker warm aan de oren. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 26 april 2005 Author Report Share Posted 26 april 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Toch gebruik ik hem iedere dag op de fiets! (weer of geen weer)Lekker warm aan de oren. Groeten Simon En je hoort de waarschuwingen van je medeweggebruikers ook zo goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Toch gebruik ik hem iedere dag op de fiets! (weer of geen weer) Lekker warm aan de oren. Groeten Simon En je hoort de waarschuwingen van je medeweggebruikers ook zo goed... Zinds wanneer boeit dat? Ik hoor helaas meer dan me lief is. Autos en brommers overstemmen kost me mijn oren. Om nog maar niet te spreken van de wind ruis. Ik hoor nog steeds meer dan dat je in een auto kan horen. Dus...................... ? Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Toch gebruik ik hem iedere dag op de fiets! (weer of geen weer) Lekker warm aan de oren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Dat is misschien wel een voordeel van noise canceling tegenover geheel afsluitende oordopjes, want daarmee hoor je niks meer. Ikzelf heb de shure 2c en als je die indoet hoor je dus ook niks meer, behalve de muziek natuurlijk Ideal voor in het vliegtuig, maar minder pratisch voor in het verkeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts