Jump to content

Het gewone maar toch bijzondere luidspreker topic

conqubite
 Share

Recommended Posts

Ik heb een zwak voor luidsprekers, ik weet niet waarom en hoe het gekomen is maar het is zo. Ze hebben een speciaal plekje in mijn audiohart. Naar aanleiding van het bluenote topic kreeg ik een idee dat eigenlijk al lang onderhuids borrelde. Het lijkt me leuk een topic te hebben waar we onbekende, bijzondere maar soms o zo interessante luidsprekers de revue laten passeren. Ik heb het dan over luidsprekers die ieder van ons zo ongeveer zou moeten kunnen aanschaffen. Dus niet die exoten waar je er een tweede hypotheek voor moet afsluiten of zo groot dat ze alleen passen als je het plafond moet slopen. Gewone luidsprekers van klein tot, een redelijk handzaam en toepasbaar, groot formaat. Wellicht komt er iets langs waardoor mensen denken van h

Een merk dat op mij ook indruk maakt maar wat in zwaar weer schijnt te zijn terecht gekomen is Meadowlark. Bijzondere luidsprekers en veel lovende verhalen.

MeadowlarkTrio2.jpg

Ik moet ze nog beluisteren trouwens dus ik spreek niet uit eigen ervaring. Zou jammer zijn als het afgelopen is met dit nog jonge merk.

Ben sinds een week in het bezit van een paar Penaudio's 7.6 cx.

Volgens mij zijn deze nooit in NL uitgebracht.

Klinken waanzinnig veel diepte en erg ruimtelijk.

Wil er een foto bij doen maar weet niet hoe?

Ben idd nieuw op dit forum.

Groet Jeam

Ben sinds een week in het bezit van een paar Penaudio's 7.6 cx.

Volgens mij zijn deze nooit in NL uitgebracht.

Klinken waanzinnig veel diepte en erg ruimtelijk.

Wil er een foto bij doen maar weet niet hoe?

Ben idd nieuw op dit forum.

Groet Jeam

De Pen

Gewoon maar bijzonder PD? :rolleyes: Dus voor zeg maar zo'n 1000 euro kun je mij wel zo'n surround setje leveren?

Als dat zou kunnen, heb ik ook nog wel ergens 1000 euro liggen :rolleyes: Maar ik denk dat alleen de center al meer kost...

Ik weet niet precies wat ze kosten maar wat mij betreft mogen ze nog wel in dit topic hoor :D:rolleyes: .

Ik vind het bijzonder smaakvolle luidsprekers om te zien, echter van wat ik er van heb gehoord tot nu toe is het klankmatig toch net niet my cup of tea. Wellicht dat dit ook te maken had met wat er voor stond (volgens mij altijd buizen) :rolleyes:

Nog een merk dat voor mij onbekend is maar wat wel interessante luidsprekers heeft (als ik de info mag geloven) is New Audio Frontiers.

Ref3.jpg

Misschien een tikkie aan de prijzige kant maar voor iemand die een makkelijk aanstuurbare luidspreker zoekt en daar een redelijk budget voor heeft is dit een merk om te overwegen. Rendement 93 dB, vlak impedantieverloop en gaat tot 37 Hz dus een redelijk diepe laagweergave.

Hetzelfde geldt voor de monitor, niet heel goedkoop maar toch het overwegen waard als je een goede en makkelijk aanstuurbare monitor wilt

Ref2.jpg

Conqubite

• Members
Je bedoelt de images van die site die je plaatste ?

reference1-speaker.jpg

zo moelijk is dat toch niet :D

Door een verbouwing wonen we 2 weken bij m'n schoonouders in , en die hebben een internetverbinding..........Echt een rampenplan. Maar ik kreeg al hulp. :D

Dank

Ondanks het verzoek voor gewone maar toch bijzondere speakers, worden de speakers in iedere post duurder. :o:lol:

Ik doe dan ook maar mijn duit in het zakje ...................

maxx11.jpg

Wilson Audio Maxx, niet alleen zeer mooi om te zien, maar ze klinken ook nog eens uitermate realistisch. Helaas zet het prijskaartje je meteen in de