conqubite Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Ik heb een zwak voor luidsprekers, ik weet niet waarom en hoe het gekomen is maar het is zo. Ze hebben een speciaal plekje in mijn audiohart. Naar aanleiding van het bluenote topic kreeg ik een idee dat eigenlijk al lang onderhuids borrelde. Het lijkt me leuk een topic te hebben waar we onbekende, bijzondere maar soms o zo interessante luidsprekers de revue laten passeren. Ik heb het dan over luidsprekers die ieder van ons zo ongeveer zou moeten kunnen aanschaffen. Dus niet die exoten waar je er een tweede hypotheek voor moet afsluiten of zo groot dat ze alleen passen als je het plafond moet slopen. Gewone luidsprekers van klein tot, een redelijk handzaam en toepasbaar, groot formaat. Wellicht komt er iets langs waardoor mensen denken van h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Onbekend, bijzonder, betaalbaar? Zelfbouw.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 27 april 2005 Author Report Share Posted 27 april 2005 Onbekend, bijzonder, betaalbaar? Zelfbouw.. Wat jij wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 27 april 2005 Author Report Share Posted 27 april 2005 Een merk dat op mij ook indruk maakt maar wat in zwaar weer schijnt te zijn terecht gekomen is Meadowlark. Bijzondere luidsprekers en veel lovende verhalen. Ik moet ze nog beluisteren trouwens dus ik spreek niet uit eigen ervaring. Zou jammer zijn als het afgelopen is met dit nog jonge merk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeam Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Ben sinds een week in het bezit van een paar Penaudio's 7.6 cx. Volgens mij zijn deze nooit in NL uitgebracht. Klinken waanzinnig veel diepte en erg ruimtelijk. Wil er een foto bij doen maar weet niet hoe? Ben idd nieuw op dit forum. Groet Jeam Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 27 april 2005 Author Report Share Posted 27 april 2005 Ben sinds een week in het bezit van een paar Penaudio's 7.6 cx.Volgens mij zijn deze nooit in NL uitgebracht. Klinken waanzinnig veel diepte en erg ruimtelijk. Wil er een foto bij doen maar weet niet hoe? Ben idd nieuw op dit forum. Groet Jeam De Pen Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 Gewoon maar bijzonder PD? Dus voor zeg maar zo'n 1000 euro kun je mij wel zo'n surround setje leveren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 Gewoon maar bijzonder PD? Dus voor zeg maar zo'n 1000 euro kun je mij wel zo'n surround setje leveren? Als dat zou kunnen, heb ik ook nog wel ergens 1000 euro liggen Maar ik denk dat alleen de center al meer kost... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 28 april 2005 Author Report Share Posted 28 april 2005 Ik weet niet precies wat ze kosten maar wat mij betreft mogen ze nog wel in dit topic hoor . Ik vind het bijzonder smaakvolle luidsprekers om te zien, echter van wat ik er van heb gehoord tot nu toe is het klankmatig toch net niet my cup of tea. Wellicht dat dit ook te maken had met wat er voor stond (volgens mij altijd buizen) Nog een merk dat voor mij onbekend is maar wat wel interessante luidsprekers heeft (als ik de info mag geloven) is New Audio Frontiers. Misschien een tikkie aan de prijzige kant maar voor iemand die een makkelijk aanstuurbare luidspreker zoekt en daar een redelijk budget voor heeft is dit een merk om te overwegen. Rendement 93 dB, vlak impedantieverloop en gaat tot 37 Hz dus een redelijk diepe laagweergave. Hetzelfde geldt voor de monitor, niet heel goedkoop maar toch het overwegen waard als je een goede en makkelijk aanstuurbare monitor wilt Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 Ik weet niet precies wat ze kosten maar wat mij betreft mogen ze nog wel in dit topic hoor . Ik geloof dat die grootste vloerstaanders, de MS5, al iets van 5500 per stuk zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 29 april 2005 Members Report Share Posted 29 april 2005 Ja, ik weet dat het een vriendje van me is , maar de luidsprekers zijn echt de moeite waard... http://www.doumois.nl/ (dan maar weer die site , krijg verdomme die foto's niet in mijn berichten) Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Ja, ik weet dat het een vriendje van me is , maar de luidsprekers zijn echt de moeite waard... http://www.doumois.nl/ (dan maar weer die site , krijg verdomme die foto's niet in mijn berichten) Groet Je bedoelt de images van die site die je plaatste ? zo moelijk is dat toch niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 voor mij toch de tannoy revolution serie. iemand een plaatje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 Diapason Emera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 april 2005 Members Report Share Posted 30 april 2005 Je bedoelt de images van die site die je plaatste ? zo moelijk is dat toch niet Door een verbouwing wonen we 2 weken bij m'n schoonouders in , en die hebben een internetverbinding..........Echt een rampenplan. Maar ik kreeg al hulp. Dank Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 dank je wel voor de moeite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 Ondanks het verzoek voor gewone maar toch bijzondere speakers, worden de speakers in iedere post duurder. Ik doe dan ook maar mijn duit in het zakje ................... Wilson Audio Maxx, niet alleen zeer mooi om te zien, maar ze klinken ook nog eens uitermate realistisch. Helaas zet het prijskaartje je meteen in de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 Om toch weer met de voeten op de aarde te komen en waarschijnlijk wat meer on topic, deze: In oer-uitvoering nog steeds een juweeltje. 2e hands moet je een dergelijke setje voor ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 Ik ben eigenlijk nog altijd heel tevreden met m'n eigen speakertjes. Ik vind ze het geld ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 Als we dan toch onze eigen speakers gaan aanbevelen als zijnde bijzondere luidsprekers.......dan hier de mijn toppertjes Klipsch RB 5II op cementgevulde zelfbouw stand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 De Dynaudio Audience 42 en 52 betaalbaar en, in mijn oren, heel erg goed. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Prachtige monitoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 In oer-uitvoering nog steeds een juweeltje. 2e hands moet je een dergelijke setje voor ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts