conqubite Posted 14 juni 2005 Author Report Share Posted 14 juni 2005 Smaken verschillen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Apart: Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Apart: Ziet er apart uit. Klinkt het ook een beetje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 ik heb er niets mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 ...een beauty van een speaker van .......Vincent. Smaken verschillen g elukkig wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Ietwat lage waf Van de zelfde maker, iets meer waf todat je de prijs hoort ($20000 pp) http://www.6moons.com/audioreviews/magico/mini.html http://www.sixmoons.com/industryfeatures/magico/magico.html http://www.magico.net/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Haha, heb ik je op een idee gebracht joh Met 13.000 gulden voor een paartje vind ik het geen 'gewone' luidspreker, hoewel het zeer zeker w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 DAt is een flinke winstmarge vergeleken met de genoemde $3500 per paar. http://smr-home-theatre.org/ces2001/loudsp...s/page_15.shtml Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 20 juni 2005 Author Report Share Posted 20 juni 2005 De aanleiding van dit topic was het bluenote importeurschap van AS van de draaitafels. Ik zag toen dat Bluenote ook heel interessante speakers heeft. Toen ik echter onderstaand verhaal vond was het voor mij een reden om ze toch nog eens apart hier te noemen. De bluenote A3. Hierover wordt het volgende gezegd, en hoewel uiteraard heel subjectief vindt ik dit een bijzonder interessant statement . one of those rare gems capable of electrostatic-type performance; but don't take our word for it, ask for an audition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 20 juni 2005 Report Share Posted 20 juni 2005 Nou, betaalbaar en heel mooi klinkende speaker. Mijn eVe II Hier een verslagje van de bouw -> De bouw van.. En dit alles aangestuurd met een 30 Watt ampje van Naim. De Nait5. Werelds geluid. Echt onvoorstelbaar. En dat voor een heel schappelijk prijsje Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 20 juni 2005 Report Share Posted 20 juni 2005 Mag ik mijn speakers ook plaatsen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 20 juni 2005 Report Share Posted 20 juni 2005 Mag ik mijn speakers ook plaatsen? die kent iedereen toch al Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 21 juni 2005 Report Share Posted 21 juni 2005 om je eigen uber subwoofer te maken. MAGNAT AGRESSOR 6000I is dezelfde als in deze speaker zit; Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 21 juni 2005 Author Report Share Posted 21 juni 2005 Nou, betaalbaar en heel mooi klinkende speaker. Mijn eVe II Hier een verslagje van de bouw -> De bouw van.. En dit alles aangestuurd met een 30 Watt ampje van Naim. De Nait5. Werelds geluid. Echt onvoorstelbaar. En dat voor een heel schappelijk prijsje Ja, ik volg je bouwproces wel. Als ik het goed begrijp heb je een 21 cm woofer voor het laag in een gesloten kast met een behoorlijke inhoud. Dat zal best een strakke laagweergave geven maar hoe laag gaat ie nou??? Dat vindt ik wel interessant. En wat is het klankkarakter?? Ik vind de Reference plus, waar de eVe volgens mij oorspronkelijk op gebaseerd was, niet helemaal mijn smaak qua klank. Je hebt ook niet helemaal dezelfde units als de oorspronkelijke eve toch. Wat doet dit met de klank en hoe zit het met het filter?? Opnieuw uitvogelen?? En het is dus een versterkervriendelijke luidspreker wat voor mij ook belangrijk is, heb ook (maar) 2x30 W ter beschikking. En heb je al een idee wat de begroting is voor deze set luidsprekers??? Het ziet er overigens goed uit. Het lijkt allemaal zo simpel als je die zelfbouwtopic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 21 juni 2005 Report Share Posted 21 juni 2005 Wilson Benesch Discovery $8200 Wilson Benesch Arc $6000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 21 juni 2005 Report Share Posted 21 juni 2005 @soundwave: als ik het goed zie is de speaker bezetting het zelfde als mijn top-kast. En dat voor $8200,- Check mijn speaker units en die van : @conqubite: mijn teller staat nu op Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 21 juni 2005 Author Report Share Posted 21 juni 2005 De ref+ niet helemaal jou smaak. Dat kan. Wat was er "verkeert" aan? wat is jou smaak? Het geluid is krachting, een zeer goede plaatsing met diepte en ruimtelijkheid. Het geluid is muziekaal en hij gaat lekker laag. Hoe laag exact weet ik niet. Maar niet tot 20 Hz iig bij -3dB. Als je 'm wat harder zet dan komt 'ie helemaal los en dan voel ik 'm wel richting de 20 gaan. Maar ik zou het eens na moeten meten. De enige unit die anders is dan het oorspronkelijke ontwerp is de woofer. Niet de 21W8555-01 maar de -00 versie. Net effe een iet wat andere Qts waarde. Maar ik hoor dat verschil nu niet. Wat voor amp heb jij tot je beschikking? Die naim amp van mij ziet er dan wel simpel uit maar is echt een krachtpatser. Onvoorstelbaar stabiel en detaillrijk. Je moet ook niet bang zijn om zelf te gaan bouwen. Gewoon eens beginnen en een goed stappenplan uitzetten. Je leert alleen maar en het wordt steeds beter en beter. En tijd, tja dat moet je wel maken. Wat ook belangrijk is is een goede werkplek (schuur/werkplaats) Ik moet er bij zeggen dat ik de ref+ gehoord heb met een marantz A/V receiver (wel uit het topsegment). Het kan zijn dat dit invloed heeft gehad. Ik het geluid een beetje te ingetogen, het hoog had wat sprankelender gemogen. Het laag vond ik een beetje rommelig en nogal wollig, niet strak dus. Daarnaast had ik het idee dat de speaker tonaal niet helemaal goed in balans was. Met andere woorden niet coherent. Het is wellicht de laatste jaren een beetje een trend geworden het daar over te hebben maar nadat ik enkele speakers heb gehoord die hier erg goed in waren is dat voor mij belangrijk geworden. Mijn versterker is de Sonneteer Campion, schijnt getest te zijn tot 2 ohm en moet als ik de verhalen mag geloven redelijk stabiel en krachtig zijn. Toch is het een feit dat niet elke luidspreker goed is aan te sturen met 30 W. Als je een Naim liefhebber bent zul je waarschijnlijk de Sonneteer ook wel kunnen waarderen. De Sonneteers klinken iets vriendelijker maar hebben ook wel weer wat overeenkomsten met Naim. Lees de review (sonneteer-penaudio set) op hifi nog maar eens. De laagweergave is belangrijk voor mij geworden sinds ik een subwoofer gebruik voor stereo en ik meer klassiek (incl orgel) ben gaan draaien en waarderen. Gereedschap is belangrijk voor zelfbouw. Ik heb dat maar beperkt maar kan wel een losse circelzaag, vaste zaagtafel en waarschijnlijk ook wel een frees lenen. Echt kwaliteitsspul is dat echter niet, op de losse circelzaag na want dat is een makita geloof ik. Is dat belangrijk als je bijvoorbeeld in verstek wilt zagen en lijmen?? Een garage is beschikbaar maar zeker niet ingericht als werkplaats. Ik zie echter vaak dat anderen ook veel buiten werken. En als allerlaatste en als ergste Electrotechnisch ben ik een kneus. Ik kan een lamp ophangen en een stekker vervangen maar daar houdt het ook bijna mee op. Een filter vanaf een schema in elkaar fabriceren zal al een grote opgave voor me worden Ik zie wel, misschien moet je gewoon eens beginnen als de tijd daar is. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 21 juni 2005 Report Share Posted 21 juni 2005 die ref+ is ook een BR ontwerp he? Die vanmij is geheel gesloten. En zeer strak van geluid. Geheel gevuld met glaswol die sub-kast. Hoe kan jij coherent het beste omschrijven? Ik vind het een lastig begrip. Wat bij mij is is als je je ogensluit dan lijkt het net als of er geen speakers staan maar een band die staat te spelen. zeker bij goede live opname's. Misschien was de akoestiek ook niet je van het toen je de ref+ beluisterd had? Ja de sonneteer heb ik het een en ander over gelezen. Helaas nooit zelf kunnen beluisteren. Alco was er vol lof over. Terwijl hij nu weer terug bij NAIM is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 29 juni 2005 Author Report Share Posted 29 juni 2005 Het is al weer even stilletjes in dit topic. Hoewel ik niet meer off topic kan worden denk ik, toch even een bijzondere luidspreker die niet meer gewoon is en eigenlijk ook niet bijzonder is maar heeeel erg bijzonder. Zo bijzonder dat hij hier mag worden genoemd De echte die hards kennen het wel. Dit is een kartonnen proefmodel van de real thing die deze man momenteel aan het voltooien is. Hij is bijna klaar. Dan is hij meer dan twee jaar bezig geweest. Meer weten?? Ga er dan maar even voor zitten........ http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=8497.0 Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Ja de sonneteer heb ik het een en ander over gelezen. Helaas nooit zelf kunnen beluisteren. Alco was er vol lof over. Terwijl hij nu weer terug bij NAIM is. Yep, ben nog steeds vol lof over Sonneteer. Met name over de Alabaster en de Campion. Ze klinken inderdaad iets vriendelijker in 't hoog. (beetje typische warme Klasse-A klank) Zou met beide merken prima kunnen genieten, maar heb uiteindelijk toch een lichte voorkeur voor de direktheid/heldere klank van Naim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Dit is een kartonnen proefmodel van de real thing die deze man momenteel aan het voltooien is. Hij is bijna klaar. Dan is hij meer dan twee jaar bezig geweest. Lijkt op zo'n ouderwets martelgeval met spijkers van binnen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 (...)Dit is een kartonnen proefmodel van de real thing die deze man momenteel aan het voltooien is. Hij is bijna klaar. Dan is hij meer dan twee jaar bezig geweest.(...) Deze man Kijk eens goed naar het plaatje Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 (...)Dit is een kartonnen proefmodel van de real thing die deze man momenteel aan het voltooien is. Hij is bijna klaar. Dan is hij meer dan twee jaar bezig geweest.(...) Deze man Kijk eens goed naar het plaatje Met opgewekte groet, Hahaha wat heb ze gemist, die opmerkingen van Dick Ik heb Erik (de bouwer die niet op die foto staat) ontmoet, als je ziet wat hij allemaal heeft gedaan om die speakers te bouwen en wat het heeft gekost dan mag je gerust van z'n 'levenswerk' spreken Het moet allemaal zo precies, zo netjes en zo speciaal, dat hou je niet voor mogelijk Heel apart is dat hij stap voor stap de bouw op het htforum heeft gezet en dat hij uit legt waarom hij het precies zo heeft gedaan. Dat zie je hear niet vaak gebeuren, nou ja, Erik Klijnsmit waagt een poging, maar dat is toch niet te vergelijken met bovenstaande project, al vind ik het wel leuk en origineel wat Erik hier doet Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 30 juni 2005 Report Share Posted 30 juni 2005 Ik heb inmiddels mijn speakers zo goed als af: (links)Trespaplaat in de kast gefreest. Plaatje is 6 mm dik. Mooi vlak weggewerkt. Later volgen nog de WBT aansluitingen. om het geheel mooi af te maken. (Rechts) De kleine snake die het signaal doorgeeft voor de topkast. Afgemonteerd met speakon LS-pluggen. Zodat er niet gauw een vergissng gemaakt kan worden met verkeert aansluiten. BTW, dit is een grond lak. In een later stadium worden ze gespoten in een nog nader te bapalen kleur (moeders keuze ) De rest van deze bouw staat op mijn site en heb ik op ander forums de nodige nuttige aandacht aangegeven zie: http://members.chello.nl/r.zondervan3/bouw.htm zie: http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=676 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts