cgm Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 juli 2005 Report Share Posted 23 juli 2005 Een ONgewone speaker, leuk voor feestjes http://page.freett.com/knisi/sb-9500-h.jpg (als je m niet ziet) PS dat zijn 15" units Erg nuttig die handvaten (speaker weegt 190 kilo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 2 augustus 2005 Members Report Share Posted 2 augustus 2005 Gisterenavond opgehaald voor een vriend van mij , echt nog in nieuwstaat !! * Tannoy Eaton uit 1975 * Wat ze nu zo bijzonder maakt ,....gekocht voor exact hetzelfde bedrag als wat ze 30 jaar geleden nieuw hebben gekost ...!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 2 augustus 2005 Report Share Posted 2 augustus 2005 Gisterenavond opgehaald voor een vriend van mij , echt nog in nieuwstaat !! * Tannoy Eaton uit 1975 * Wat ze nu zo bijzonder maakt ,....gekocht voor exact hetzelfde bedrag als wat ze 30 jaar geleden nieuw hebben gekost ...!!! Euh Arden? heb je je pilletjes wel gehad? wie geeft er nou voor 30 jaar oud spul het zelfde wat ze nieuw gekost hebben Kevin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 2 augustus 2005 Report Share Posted 2 augustus 2005 Erg nuttig die handvaten (speaker weegt 190 kilo) Mogen het ook handvatten zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 2 augustus 2005 Report Share Posted 2 augustus 2005 Gisterenavond opgehaald voor een vriend van mij , echt nog in nieuwstaat !! * Tannoy Eaton uit 1975 * Wat ze nu zo bijzonder maakt ,....gekocht voor exact hetzelfde bedrag als wat ze 30 jaar geleden nieuw hebben gekost ...!!! Maakten ze toen ook al subwoofers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 augustus 2005 Report Share Posted 2 augustus 2005 Erg nuttig die handvaten (speaker weegt 190 kilo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 augustus 2005 Report Share Posted 2 augustus 2005 Gisterenavond opgehaald voor een vriend van mij , echt nog in nieuwstaat !! * Tannoy Eaton uit 1975 * Wat ze nu zo bijzonder maakt ,....gekocht voor exact hetzelfde bedrag als wat ze 30 jaar geleden nieuw hebben gekost ...!!! Maakten ze toen ook al subwoofers Zijn dual concentrics. De tweeter zit achter de stofkap. Onderschat deze kisten niet, dit kan heel indrukwekkend klinken! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 augustus 2005 Report Share Posted 2 augustus 2005 Maakten ze toen ook al subwoofers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 augustus 2005 Report Share Posted 2 augustus 2005 Al vanaf 1926 (maar de dual concentric vanaf 1947) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 3 augustus 2005 Members Report Share Posted 3 augustus 2005 Euh Arden? heb je je pilletjes wel gehad? wie geeft er nou voor 30 jaar oud spul het zelfde wat ze nieuw gekost hebben Kevin Die pilletjes heb ik niet nodig hoor....en die prijs , ze staan niet voor niets bij het topic bijzondere luidsprekers ! Buiten dat prijs-verhaal , probeer ze maar eens 2e hands te vinden , ze zijn al vrij zeldzaam , en dan in nieuwstaat is helemaal een enorme opgave. Op deze set zat zelfs geen krasje ! Zelf heb ik 2 van deze setjes , 1 set als achterkanalen , en 1 set op de slaapkamer. Die heb ik allebei gekocht voor een stuk minder , maar als je het spuiten/fineren e.d. erbij op gaat tellen , ben je aan het eind van het verhaal ook een hoop geld kwijt. Dus wat is dan duur...(zoek ze ook nog voor allebei mijn dochters , voor op hun slaapkamer ... ) Als je die Eatons aansluit op een goede stabiele versterker , zal je nog verbaasd staan over de klank van deze "baby-Tannoy's''... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Euh Arden? heb je je pilletjes wel gehad? wie geeft er nou voor 30 jaar oud spul het zelfde wat ze nieuw gekost hebben Kevin Die pilletjes heb ik niet nodig hoor....en die prijs , ze staan niet voor niets bij het topic bijzondere luidsprekers ! Buiten dat prijs-verhaal , probeer ze maar eens 2e hands te vinden , ze zijn al vrij zeldzaam , en dan in nieuwstaat is helemaal een enorme opgave. Op deze set zat zelfs geen krasje ! Zelf heb ik 2 van deze setjes , 1 set als achterkanalen , en 1 set op de slaapkamer. Die heb ik allebei gekocht voor een stuk minder , maar als je het spuiten/fineren e.d. erbij op gaat tellen , ben je aan het eind van het verhaal ook een hoop geld kwijt. Dus wat is dan duur...(zoek ze ook nog voor allebei mijn dochters , voor op hun slaapkamer ... ) Als je die Eatons aansluit op een goede stabiele versterker , zal je nog verbaasd staan over de klank van deze "baby-Tannoy's''... De kwaliteit betwijfel ik niet zeker als er altijd rustig mee gespeeld is, maar de nieuw prijs betalen van iets wat 30 jaar oud is het is gaan antiek. Echt veel waard wordt het nooit omdat het toch wel om een massa produkt gaat, dus een goede investering zou ik het niet willen noemen marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 3 augustus 2005 Members Report Share Posted 3 augustus 2005 Echt veel waard wordt het nooit omdat het toch wel om een massa produkt gaat, dus een goede investering zou ik het niet willen noemen marcel Hier zie je een prijslijst uit die tijd... ...toen kocht je ze dus voor 500 gulden het stuk. Voor die tijd een hoop geld , maar wat koop je tegenwoordig nog voor 225 euro het stuk. Dan klinken die Eatons toch een stuk beter. Als je ze dan ook nog in nieuwstaat hebt vindt ik het in ieder geval niet te duur. Geldbelegging is het sowieso niet , maar praat eens met die figuren die 1500 euro voor een LP van the Beatles neerleggen...(toch ook ooit een massaproduct ?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Echt veel waard wordt het nooit omdat het toch wel om een massa produkt gaat, dus een goede investering zou ik het niet willen noemen marcel Hier zie je een prijslijst uit die tijd... ...toen kocht je ze dus voor 500 gulden het stuk. Voor die tijd een hoop geld , maar wat koop je tegenwoordig nog voor 225 euro het stuk. Dan klinken die Eatons toch een stuk beter. Ik heb de mijne voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 3 augustus 2005 Members Report Share Posted 3 augustus 2005 Ik heb de mijne voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Ik heb de mijne voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Om nog weer even een luidsprekertje te laten zien die erg speciaal klinkt maar toch betaalbaar is (1500 Euro): De 47 Labs 4722 Lens Ik heb hem vandaag gehoord bij Hifi Solutions in Amsterdam op een Chord Coral set (Blu loopwerk, DAC64, Prima v.v., Mezzo e.v.) met Nordost Red Dawn XLR interlinks en 47 Labs OTA luidsprekerkabel. Er stonden ook nog een Vroemen Bambina en een PMC DB1+ naast. Die Bambina is een, voor Nederland, nieuwe speaker uit Duitsland (sinds 2002). Hij stond hier op proef. De set was natuurlijk veel te goed voor de speakers maar, ik kreeg daardoor w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Staat nog een (nieuw) paartje te koop bij W&W audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 4 augustus 2005 Report Share Posted 4 augustus 2005 http://www.theanalogdept.com/analogfan.htm Deze kerel speelt nog op Celestion Ditton 33! Die heb ik onlangs tussen het grof vuil gevonden! In perfecte staat (behalve het vernis). Met een gewone versterker klinkt het heerlijk beginjaren 70, vooral met Pink Floyd ed... op mijn "beste set" Sumo, Pioneer SDP 901, Thorens TD 160 met SME valt op hoe mooi gebalanceerd het hoog en midden wel is, het laag vond ik te boomig, zou er meer of andere demping in steken, en het spijtige vooral dat de muziek niet zo loskomt van de speakers, ws door de brede baffle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 augustus 2005 Report Share Posted 4 augustus 2005 http://www.theanalogdept.com/analogfan.htmDeze kerel speelt nog op Celestion Ditton 33! Die heb ik onlangs tussen het grof vuil gevonden! In perfecte staat (behalve het vernis). Met een gewone versterker klinkt het heerlijk beginjaren 70, vooral met Pink Floyd ed... op mijn "beste set" Sumo, Pioneer SDP 901, Thorens TD 160 met SME valt op hoe mooi gebalanceerd het hoog en midden wel is, het laag vond ik te boomig, zou er meer of andere demping in steken, en het spijtige vooral dat de muziek niet zo loskomt van de speakers, ws door de brede baffle. wat heeft die meneer Analoguefan om zijn arm zitten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex70 Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Ik dacht dat het nu wel eens tijd werd om mijn "oude beestjes" hier op het forum te vermelden, vooral na de discussie omtrent een paar luidsprekers met dezelfe respectabele leeftijd als mijn set Janszen ZVS-2 (hybride) electrostaten. Deze boxen hebben in 1977 onveer 1300 gulden (p/stk)gekost. Ik heb ze twee en half jaar geleden overgenomen voor 85,00 Euro. Ik denk dat ze redelijk bijzonder zijn, ik ben ze in Nederland nog niet tegen gekomen, maar heb wel op een aantal sites gezien dat er een redelijke cult omheen is in de VS. Ik vind ze geweldig klinken en mensen die mijn set hebben gehoord, zij er ook van onder de indruk. Een aantal maanden gelden, ben ik met een mede hobbyist bij een open dag geweest waar een aantal sets te beluisteren waren. Er stond o.a een set Thiel boxen, die we hebben beluisterd. Bij thuiskomst hebben we met z'n tweeen mij set beluisterd en we vonden beide het geluid bij mij thuis mooier. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Zijn er nog meer forum leden, die deze boxen kennen? Oh ja, ik stuur ze aan met MF X-Pre en twee XA-50 monoblocs. Alex I heb er wel foto's van, maar het lukt my niet om er hier eentje in te voegen. Mij set saat op hifi.nl http://my.hifi.nl/index.php?user=189 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 http://www.theanalogdept.com/analogfan.htmDeze kerel speelt nog op Celestion Ditton 33! Die heb ik onlangs tussen het grof vuil gevonden! In perfecte staat (behalve het vernis). Met een gewone versterker klinkt het heerlijk beginjaren 70, vooral met Pink Floyd ed... op mijn "beste set" Sumo, Pioneer SDP 901, Thorens TD 160 met SME valt op hoe mooi gebalanceerd het hoog en midden wel is, het laag vond ik te boomig, zou er meer of andere demping in steken, en het spijtige vooral dat de muziek niet zo loskomt van de speakers, ws door de brede baffle. wat heeft die meneer Analoguefan om zijn arm zitten? Hij mocht van zijn vrouw geen kauwgum meer onderaan de luisterzetel plakken!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Nou, gewoon zijn ze zeker niet , maar bijzonder wel Net een mini-disco Altec Lansing met die diffractiehoorns! Is dat geen Seas woofer? Mooie web-site, zou ik ook wel willen! RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex70 Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Nou, gewoon zijn ze zeker niet , maar bijzonder wel DAnk U ome Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex70 Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Nou, gewoon zijn ze zeker niet , maar bijzonder wel Net een mini-disco Altec Lansing met die diffractiehoorns! Is dat geen Seas woofer? Mooie web-site, zou ik ook wel willen! RastaPhil Ik weet niet wat voor woofer er in zit.Weke website bedoel je? Alex. Ik ben trouwens gek op reggea muziek, met name Lucky Dube, Marley en Tosh en natuurlijk Toots an the Maytals Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts