Jump to content

Het gewone maar toch bijzondere luidspreker topic

conqubite
 Share

Recommended Posts

Echt veel waard wordt het nooit omdat het toch wel om een massa produkt gaat, dus een goede investering zou ik het niet willen noemen :D

marcel

Hier zie je een prijslijst uit die tijd...

plist2.jpg

...toen kocht je ze dus voor 500 gulden het stuk. Voor die tijd een hoop geld ,

maar wat koop je tegenwoordig nog voor 225 euro het stuk.

Dan klinken die Eatons toch een stuk beter. Als je ze dan ook nog in nieuwstaat hebt vindt ik het in ieder geval niet te duur. Geldbelegging is het sowieso niet , maar praat eens met die figuren die 1500 euro voor een LP van the Beatles neerleggen...(toch ook ooit een massaproduct ?)

Volgens mij de Quad ESL55/57 de enige speaker die normaal in 2e hands prijsde nieuwprijs overstegen is. De Tannoys zijn denk ik een goede tweede. Let op: voor hetzelfde geld had je in die tijd een stel Bose 301 (!). Ik zelf heb de Cheviot, Little Red Monitor en Balmoral gehad. Heel veel Tannoy speakers lopen al meer dan 20 jaar mee. De nieuwste modellen van de GRF, Edingburgh, Westminster, enz, kosten vaak 4 maal zo veel dan 20 jaar geleden.

Tannoy dual-concentrics waren, en blijven een goede investering, omdat er veel liefhebbers voor zijn.

Als ik die prijzen zie van de Tannoys toen, zou ik ze, als ze in nieuwstaat zijn, z

• 4 weeks later...

Ik ben niet bij Pluimgraaf geweest, maar heb deze speakers beluisterd bij De Stemvork in Uden. Dit heb ik in het topic "Andere Speakers???" erover geschreven:

Na de Dali aan de tand gevoeld te hebben, liet de eigenaar (ben z'n naam ff kwijt) me ook nog de nieuwe Vincent LS-310 speakers horen ok een Vincent set. De speakers had hij net een paar dagen binnen en zijn blijkbaar een primeur voor Nederland.

Op de Vincent set speelde dit heel erg aangenaam. OK, het laag was niet helemaal onder controle door de ge

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

recht%20van%20voor.jpg

Schuin%20van%20voren.jpg

Meer plaatjes op

My Webpage

Echt een bijzondere luidspreker. Open, gedetailleerd, droog en snel. Met bijzonder veel en strak laag voor zo'n klein kastje. Wel een beetje dicht bij de muur plaatsen maar het klinkt te gek.

Gekocht in de kringloopwinkel voor 50 eurootjes (set)

Oh ja, heb ze nog vergeleken met Von Schweikert VR1. Vond deze oudjes veel completer en prettiger klinken (iets minder ruimtelijk en minder hoog, maar dit viel alleen op bij een AB vergelijk.)

Dat zijn erg leuke meevallers Ruben, wanneer je voor 50,- euro dusdanig aangenaam verrast kunt worden.

Ik ken 't merk niet, maar ik denk dat ik ze ook niet zomaar voorbij gelopen zou zijn, als ik ze had gezien in een kringloop winkel.

Dat zijn erg leuke meevallers Ruben, wanneer je voor 50,- euro dusdanig aangenaam verrast kunt worden.

Ik ken 't merk niet, maar ik denk dat ik ze ook niet zomaar voorbij gelopen zou zijn, als ik ze had gezien in een kringloop winkel.

ik heb er niets mee. :rolleyes:

ik heb er niets mee. :rolleyes:

Kun je ook eens wat anders posten dan alleen 'ik heb er niets mee' (o.i.d.)?

Ik heb er wel wat mee. :D

Ik vind ze er keurig uit zien, en de woofer oogt ook nog erg netjes. Ik had ze ook zeker gekocht als ik ze bij een kringloopwinkel zag staan.

Maar, zie ik het goed op de foto dat er in de tweeter een klein deukje zit? Linksonder in het bolletje.

Groeten

Edwin

zo denk ik er over. :D

ik vind er niet zo veel speciaal aan. :D

zo beter genuanceerd. :D

Het is wel zo, dat je voor een paar honderd Euro meer, beter deze kunt kopen. :D

Magnat Vector 55, voor een prikkie te vinden op marktplaats.nl. En klinkt werkelijk als een klok. :D

vector55_200.jpg

eltax :D

Hoe kan Joopus nou weer zeggen dat 'hij er niets mee heeft'......... je hebt ze niet eens gehoord.

Na goed, maakt mij niet uit, ik heb voor een prikkie twee hele spannende speakers.

Hoewel mijn B&W's Matrix 803 meestal in de basis staan luister ik er zeer regelmatig naar. Ze vervelen ook totaal niet, iets wat ik bij maar weinig speakers heb. Het is allemaal wat kleiner dan de B&W's maar het klinkt heel levendig.

Verder: Ze zijn helemaal perfect, dat 'deukje' in de tweeter is geen deukje maar een zwart vlekje.

Volgens een vriend van mij zijn de units van Audax.

Groet,

Ruben

uid189_e3dbce969528e62f7ebb978f7e2a07f5.jpg

Nou, gewoon zijn ze zeker niet :o , maar bijzonder wel :D

Net een mini-disco Altec Lansing met die diffractiehoorns! ;) Is dat geen Seas woofer? Mooie web-site, zou ik ook wel willen! :) RastaPhil

Ik weet niet wat voor woofer er in zit.Weke website bedoel je?

Alex.

Ik ben trouwens gek op reggea muziek, met name Lucky Dube, Marley en Tosh en natuurlijk Toots an the Maytals

Soory, een maandje afwezig geweest :D

De website die ik bedoel is die TheAnalog Dept

De woofers zijn wss geen Seas want de coating van de draadjes van de spreekspoel ligt er precies te dik op! B)

Jaaa die reggae artiesten ken ik wel hoor! Allemaal hun eigen stijl, Lucky Dube vind ik ook wel gaaf, hij is wel niet zo bekend hier in Europa. Mijn vrouw heeft zowat al zijn werk op CD :) Ik vind "The Way It Is" h

Hoe kan Joopus nou weer zeggen dat 'hij er niets mee heeft'......... je hebt ze niet eens gehoord.

Na goed, maakt mij niet uit, ik heb voor een prikkie twee hele spannende speakers.

Hoewel mijn B&W's Matrix 803 meestal in de basis staan luister ik er zeer regelmatig naar. Ze vervelen ook totaal niet, iets wat ik bij maar weinig speakers heb. Het is allemaal wat kleiner dan de B&W's maar het klinkt heel levendig.

Verder: Ze zijn helemaal perfect, dat 'deukje' in de tweeter is geen deukje maar een zwart vlekje.

Volgens een vriend van mij zijn de units van Audax.

Groet,

Ruben

ik ken :D ze h

Oh ja Joopus?

Kan je er iets meer over vertellen want ik kan er he-le-maal niets over vinden op internet?

Waar komt het bijvoorbeeld vandaan en welk jaar moet ik aan denken?

Groet,

Ruben

snoekkie. :D

Dit is het enige wat Snoekkie erover kan vinden. :D Kennelijk is Acoustic Analysing gestopt met het maken van luidsprekers. Ik heb eerlijk gezegd ook nooit eerder van het merk gehoord. :)

http://www.snijders-hifi.com/web/acousticanalysing.php

tva8-1.jpg

schijf-c.jpg

En deze bananenstekkers van Acoustic Analysing. Het grappige is, dat ik zelf deze pluggen heb. Maar ik was het merk inmiddels weer vergeten.:D

bc1050.jpg

Groeten

Edwin