conqubite Posted 26 oktober 2005 Author Report Share Posted 26 oktober 2005 Even dit topic weer nieuw leven in blazen. Een luidspreker die me erg doet denk aan de modellen van Meadowlark uit het begin van dit topic. Voor zover ik het heb begrepen heeft meadowlark het niet gered. Wil je zoiets dan komt deze in de buurt. De Xavian XN 360. Als ik het goed heb begrepen hebben de Xavians over het algemeen een stevige versterker nodig hoewel de spec Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 27 oktober 2005 Report Share Posted 27 oktober 2005 xavians klinken geweldig mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 4 januari 2006 Author Report Share Posted 4 januari 2006 Dit draadje moet zo af en toe gereanimeerd worden, jammer.. Ik heb altijd speciale aandacht voor makkelijk aanstuurbare luidsprekers en niet alleen omdat ik een niet al te zware versterker heb maar ook omdat ik denk dat het klaarblijkbelijk wel kan een luidspreker te maken die gemakkelijk aan te sturen is. Ik snap dan niet zo goed waarom bepaalde merken dan alleen maar luidsprekers maken die alleen door van die bakbeesten van versterkers in toom gehouden kunnen worden. Dat roept bij mij dan alleen nog maar meer weerstand op. Maar terug naar de speaker. Ik kom zo af en toe het merk Triangle tegen. Helaas is er niet zo veel over bekend en al helemaal niet in Nederland. De informatie die te vinden is is een beetje gemengd. Er zijn mensen superenthousaist en er zijn mensen die ze toch wat te scherp vinden klinken. Iedereen is het er wel over eens dat het midden van triangle speakers van grote klasse is. De laagweergave is niet superdiep maar op de een of andere manier interesseren ze me. Ze hebben hun eigen drivers. En net als Von Scheikert hebben enkele modellen ook een tweeter en/of middentoner aan de achterkant. Kent iemand dit merk en wie kan er wat van zeggen. Enkele plaatjes uit de stratos serie de australe En uit de esprit serie de celius esw De afwerking is ook dik in orde, mooi om te zien. Een high res pic van de celius vindt je hier http://www.triangle-fr.com/images/esprit-co-x4.jpg en de australe hier http://www.triangle-fr.com/images/f-stratos-acajou3.jpg Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
lleto Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Weer een nieuwe toevoeging in het kader van betaalbare, lekkere speakers. Ik gebruik hier Klipsch staanders (RF-35). Een heerlijke Amerikaanse speaker die zonder tweede hypotheek te kopen is. Als ik zoek vind ik veel mensen die Klipschen gebruiken in combinatie met Marantz versterkers. Mijn geintegreerde PM7200 kan (in mijn oren) goed overweg met de Klipsch speakers... Nu zelfs in de aanbieding voor EUR 500 per speaker bij Olie en Olie*. Arnold * geen connecties en geen belang Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 ik heb in mijn korte audio bestaan nog maar weinig speakers gehoord .naar deze heb ik wel een avond naar mogen luisteren.kosten wel wat maar wat een geluid. revel ultima's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Hebben jullie ook al eens een echte luidspreker gehoord? AUDIO-NOTE ANE/LX SIGNATURE Nooit van gehoort he? www.audio-cube.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Hebben jullie ook al eens een echte luidspreker gehoord? Wat is dat, een echte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 leg dat mij ook is uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Geen uitleg mogelijk gewoon beluisteren. Dan is de uitleg overbodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Weer een nieuwe toevoeging in het kader van betaalbare, lekkere speakers. Ik gebruik hier Klipsch staanders (RF-35). Een heerlijke Amerikaanse speaker die zonder tweede hypotheek te kopen is. Als ik zoek vind ik veel mensen die Klipschen gebruiken in combinatie met Marantz versterkers. Mijn geintegreerde PM7200 kan (in mijn oren) goed overweg met de Klipsch speakers... Nu zelfs in de aanbieding voor EUR 500 per speaker bij Olie en Olie*. Arnold * geen connecties en geen belang Ik ben zelf blij met m'n: Klipsch RB5-II De combi Klipsch en Unison Research Unico (P) is ook een goed huwelijk. Soms zou ik wat meer body willen hebben (m.n. bij rockmuziek) en fantaseer daarom wel eens over een mogelijke vervanging. Aan de andere kant klinkt het midden en hoog zo fijn en natuurlijk, dat ik ze eigenlijk toch liever wil houden. Voor mijn gevoel is elke speaker een compromis (de ene blinkt uit in het ene aspect en de andere blinkt uit in een ander aspect). De Klipsch vloerstaanders zijn bij mij thuis iets teveel van het goede (de klank wordt "groffer" en het laag te "bonkerig"). Zou toevoeging van een sub die heel subtiel mee-ademt m'n set helemaal af kunnen maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Frans, Ik heb maar 1 paar AN speaker beluisterd (AN-J ???) en dat was die bij Luc. Helaas krijg je daar geen duidelijk beeld van wat de speaker kan, omdat hij 'm "opgesmukt" heeft met een stel subs en een paar supertweeters. Het klinkt bij Luc wel subliem, maar als ik bedenk wat hij er allemaal bij heeft "gebouwd", denk ik dat de AN geen "echte speaker" is. Ik heb me al vaker afgevraagd of het niet verstandiger zou zijn de hele klimbim eruit te doen en idd een full-range speaker in te passen, want full-range is die AN speaker van Luc dus zeker niet. In het middengebied zijn ze idd echt goed en ze gaan ook laag, maar met beperkingen, net als in het hoog blijkbaar. Blijkbaar idd, want anders had Luc er niet zoveel omheen gebouwd BTW, ik vond de Strata III er beter passen qua sound Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Roger Ik ben het niet met je eens wat je vertelt. De ANJ zijn gewoon heel neutral ook zonder extra . Wat beperkingen betreft die hebben alle speakers. Ik daag je uit om bij mij eens te komen luisteren.(zonder extra,s) Groeten frans PS. het licht er natuurlijk ook aan wat je zoekt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Geen uitleg mogelijk gewoon beluisteren.Dan is de uitleg overbodig. Toch wil ik graag uitleg. Jij bent er weg van begrijp ik zo, maar waarom? Ieder valt weer voor wat anders, dus jouw ideaal hoeft de mijne niet te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Geen uitleg mogelijk gewoon beluisteren.Dan is de uitleg overbodig. Toch wil ik graag uitleg. Jij bent er weg van begrijp ik zo, maar waarom? Ieder valt weer voor wat anders, dus jouw ideaal hoeft de mijne niet te zijn. Beste CGM Ga nu maar eens lekker luisteren ? Over ideaal heb ik niet gesproken? Ieder zijn eigen ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Beste CGM Ga nu maar eens lekker luisteren ? Over ideaal heb ik niet gesproken? Ieder zijn eigen ding. Nee, leg het nou maar lekker uit. De aanbeveling "echt" is voor mij te vaag om iets te gaan beluisteren, zonde van mijn tijd misschien. Ik heb ook al echte speakers staan, dus.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Beste CGM Ga nu maar eens lekker luisteren ? Over ideaal heb ik niet gesproken? Ieder zijn eigen ding. Nee, leg het nou maar lekker uit. De aanbeveling "echt" is voor mij te vaag om iets te gaan beluisteren, zonde van mijn tijd misschien. Ik heb ook al echte speakers staan, dus.. En daar heb je ook niet naar geluisterd? Na uitleg gekocht? Dit heeft natuurlijk weinig zin vindt je ook niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Roger Ik ben het niet met je eens wat je vertelt. De ANJ zijn gewoon heel neutral ook zonder extra . Wat beperkingen betreft die hebben alle speakers. Ik daag je uit om bij mij eens te komen luisteren.(zonder extra,s) Groeten frans PS. het licht er natuurlijk ook aan wat je zoekt ? Hoi Frans, Ik kan geen oordeel geven over de AN-J, omdat ik 'm alleen met "toeters en bellen" heb mogen beluisteren. Gezien de "extra benodigdheden" kom ik tot de conclusie dat ie toch een paar zwakke punten heeft, maar dat is niet meer dan een aanname. Ik kan er dus vreselijk naast zitten. Een "echte speaker", wat is dat dan? Je kunt het opvatten als het summum. Een speaker die geheel "oplost" in de ruimte. Of juist het tegenovergestelde. Iets dat naar een "kastje" klinkt. P.S.: Die "uitdaging" neem ik graag aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Beste CGM Ga nu maar eens lekker luisteren ? Over ideaal heb ik niet gesproken? Ieder zijn eigen ding. Nee, leg het nou maar lekker uit. De aanbeveling "echt" is voor mij te vaag om iets te gaan beluisteren, zonde van mijn tijd misschien. Ik heb ook al echte speakers staan, dus.. En daar heb je ook niet naar geluisterd? Na uitleg gekocht? Dit heeft natuurlijk weinig zin vindt je ook niet? Ja laat maar, je wilt/kunt het niet duidelijk maken dus best joh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Beste CGM Ga nu maar eens lekker luisteren ? Over ideaal heb ik niet gesproken? Ieder zijn eigen ding. Nee, leg het nou maar lekker uit. De aanbeveling "echt" is voor mij te vaag om iets te gaan beluisteren, zonde van mijn tijd misschien. Ik heb ook al echte speakers staan, dus.. En daar heb je ook niet naar geluisterd? Na uitleg gekocht? Dit heeft natuurlijk weinig zin vindt je ook niet? Ja laat maar, je wilt/kunt het niet duidelijk maken dus best joh. Ja, hij doet inderdaad wel z'n uiterste best om niemand geinteresseerd te maken in die 'echte' speakers van 'm... Sjonge... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Beste CGM Ga nu maar eens lekker luisteren ? Over ideaal heb ik niet gesproken? Ieder zijn eigen ding. Nee, leg het nou maar lekker uit. De aanbeveling "echt" is voor mij te vaag om iets te gaan beluisteren, zonde van mijn tijd misschien. Ik heb ook al echte speakers staan, dus.. En daar heb je ook niet naar geluisterd? Na uitleg gekocht? Dit heeft natuurlijk weinig zin vindt je ook niet? Ja laat maar, je wilt/kunt het niet duidelijk maken dus best joh. Ja, hij doet inderdaad wel z'n uiterste best om niemand geinteresseerd te maken in die 'echte' speakers van 'm... Sjonge... Hallo Henrie Wat maak je toch leuke opmerkingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Hebben jullie ook al eens een echte luidspreker gehoord? AUDIO-NOTE ANE/LX SIGNATURE Nooit van gehoort he? www.audio-cube.nl Doe mij het origineel maar. Snell type E II Of anders de Snell type J II (zelf 10 jaar mee gespeeld) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Hebben jullie ook al eens een echte luidspreker gehoord? AUDIO-NOTE ANE/LX SIGNATURE Nooit van gehoort he? www.audio-cube.nl wat is nou een "echte" speaker ?. zitten wij hier met zn allen naar namaak speakers te luisteren ofzo ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Beste CGM Ga nu maar eens lekker luisteren ? Over ideaal heb ik niet gesproken? Ieder zijn eigen ding. Nee, leg het nou maar lekker uit. De aanbeveling "echt" is voor mij te vaag om iets te gaan beluisteren, zonde van mijn tijd misschien. Ik heb ook al echte speakers staan, dus.. En daar heb je ook niet naar geluisterd? Na uitleg gekocht? Dit heeft natuurlijk weinig zin vindt je ook niet? Ja laat maar, je wilt/kunt het niet duidelijk maken dus best joh. Ja, hij doet inderdaad wel z'n uiterste best om niemand geinteresseerd te maken in die 'echte' speakers van 'm... Sjonge... Hallo Henrie Wat maak je toch leuke opmerkingen. Dank je! Misschien kan je dan nu uitleggen wat je bedoelt met 'echte luidsprekers'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Ik hoop woensdag deze luidsprekers aan te gaan schaffen als opvolger van mijn elektrostaten: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1893 Het zal een leuke combinatie worden, de T&A A3000 eindtrap met speakers met 91 dB gevoeligheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 Ik hoop woensdag deze luidsprekers aan te gaan schaffen als opvolger van mijn elektrostaten: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1893 Het zal een leuke combinatie worden, de T&A A3000 eindtrap met speakers met 91 dB gevoeligheid zien er mooi uit . veel luister plezier. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts