Jump to content

Het gewone maar toch bijzondere luidspreker topic

conqubite
 Share

Recommended Posts

@ Spido

Als wat de hoorn uitkomt 'versterkt' wordt zal wat er via de mond in gaat wel 'verzwakt' worden. Niets om je zorgen over te maken.

De compressie/decompressie heeft op zich niets met de hoorn te maken, maar met het feit dat er een 'compressie-driver' aan gehangen wordt. Dat is een keuze. Dat hoeft niet, je kunt ook 'gewone' drivers gebruiken.

Een hoorn versterkt niets, het is een omzetter of transformator.

Een luidsprekerunit is eigenlijk veel effectiever in het opbouwen van druk dan snelheid. De hoge druk, lage snelheid van de luchtdeeltjes bij de hoornhals wordt omgezet naar lage druk, grote snelheid bij de hoornmond. Dat doet een hoorn erg effectief met een hoog rendement.

• 2 weeks later...
Oud draadje, nieuw leven en zo.... Ik weet niet of ze gewoon en ook niet of ze bijzonder zijn, maar sinds gister staat er een paartje Apogee Centaur Major's in mijn woonkamertje.

72177485kx0.jpg

Die stonden al een hele tijd op Marktplaats....

Mooie speaker trouwens.. m'n broer speelt met de gewone Centaur.

:)

Yep, het zijn ze van MP. In prima conditie voor een mooie prijs. Ik ben nu een beetje aan het stoeien met de opstelling, dat maakt heel veel verschil. Maar je kunt horen wat voor een bijzonder potentieel er in zit. Nu hoef ik het er alleen nog maar uit te halen.... B)

Yep, het zijn ze van MP. In prima conditie voor een mooie prijs. Ik ben nu een beetje aan het stoeien met de opstelling, dat maakt heel veel verschil. Maar je kunt horen wat voor een bijzonder potentieel er in zit. Nu hoef ik het er alleen nog maar uit te halen.... B)

'n nadeel van die dingen is dat ze nogal wat ruimte achter de speaker nodig hebben. Minimaal 'n meter of zo... :)

Hoewel er bij www.hifi.nl een stuk te lezen staat over een amerikaans onderzoek m.b.t. het feit dat het oordeel vrouw steeds belangrijker bij de aanschaf van audio en video apparatuur.

Hebben ze Siltech daar toch kennelijk geen boodschap aan want die presenteren gewoon een nieuwe speaker van 160 kilo per stuk en WAF (Wife Accepting Factor) van 25 onder 0.

Het zal ongetwijfeld een goed klinkende gewone maar toch bijzondere luidspreker zijn maar ik snap niet dat Siltech voor +/- 70.000 euro per paar niet een wat meer gestijlde speaker heeft ontwikkleld.

siltech_sc1.jpg

siltech_speaker_pop.jpg

siltech_speaker_pop2.jpg

Ik bedoel het oog wil ook wat.

Mick :unsure:

Feli Satch!....Mijn introductie tot apogee was de Centaur Minor.......Het was mijn eerste kennismaking met ribbons. van Liempd zegt dat de speakers veel ruimte achter nodig hebben, maar dat is bij dit type niet zo omdat de woofers in een gesloten kast zitten, het is een hybride speaker.

Als Apogee je pakt zou ik ook eens een kijkje nemen op hun forum....

http://www.audioworld.com/cgi-bin/sw/forum...cs&number=1

Mooie speaker die major...en zo te zien....zien die ribbons er nog prachtig uit...vond de prijs die de verkoper vroeg echter veel te hoog....

Mooie speaker die major...en zo te zien....zien die ribbons er nog prachtig uit...vond de prijs die de verkoper vroeg echter veel te hoog....

Gelukkig maar, kon ik ze goedkoper meenemen. :D Overigens een veilige investering: heb nu al een (Duitse) aanbieding waar ik aanzienlijk winst op kan maken, maar daar heb ik ze niet voor gekocht. Steekt voorlopig met kop en schouders uit boven alles wat ik aan mijn set heb gehangen, inclusief veel duurdere weergevers. Alleen die plaatsing.... een paar centimeter schuiven en het beeld is totaal anders :wacko: . Het houdt me in ieder geval van de straat voorlopig. B)

Hoi....echt een goede koop....want ribbons zijn prachtig! Heb zelf daarna nog de Caliper en de Diva gehad....de laatse is een echte aanrader.....is niet zo richting gevoellig als andere types, overal in de kamer geluid dus....en wat voor geluid! Op zulke speakers hoor je ook echt het verschil tussen verschillende aangesloten apparatuur en bekabeling.... ;)

Tis trouwens een prototype

Oh, dus ze gaan die industriele broodtrommel (dat grijze ding; waarschijnlijk van polyester), met daarin waarschijnlijk het filter, nog vervangen door een met goud, fluweel en diamanten ingelegd exemplaar? ;):D

• 3 months later...

Oh ja die ken ik nog: "It was the name machine where the hand which is sold as for the general system reaches" :huh:

:lol: RastaPhil

• 2 months later...
wat voor merk is dat , heb ik nooit eerder gezien?

gr :confused: hj :mad2:

Heb ik geprobeerd terug te zoeken... Ik kwam niet verder dan >> Art&Voice << op hun site kan ik echter niks vinden van die speakers.

Ze stonden kennelijk vorig jaar op een beurs in Hannover.

:)