Richard 2 Posted 15 januari 2007 Report Share Posted 15 januari 2007 @ SpidoAls wat de hoorn uitkomt 'versterkt' wordt zal wat er via de mond in gaat wel 'verzwakt' worden. Niets om je zorgen over te maken. De compressie/decompressie heeft op zich niets met de hoorn te maken, maar met het feit dat er een 'compressie-driver' aan gehangen wordt. Dat is een keuze. Dat hoeft niet, je kunt ook 'gewone' drivers gebruiken. Een hoorn versterkt niets, het is een omzetter of transformator. Een luidsprekerunit is eigenlijk veel effectiever in het opbouwen van druk dan snelheid. De hoge druk, lage snelheid van de luchtdeeltjes bij de hoornhals wordt omgezet naar lage druk, grote snelheid bij de hoornmond. Dat doet een hoorn erg effectief met een hoog rendement. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 17 januari 2007 Report Share Posted 17 januari 2007 Sonicchair Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 17 januari 2007 Report Share Posted 17 januari 2007 Dat lijkt me toch wel heel speciaal! Vooral die korperschall generatoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 17 januari 2007 Report Share Posted 17 januari 2007 Sonicchair Nieuwe invulling van een oud idee: Compleet stereosetje: link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satch Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Oud draadje, nieuw leven en zo.... Ik weet niet of ze gewoon en ook niet of ze bijzonder zijn, maar sinds gister staat er een paartje Apogee Centaur Major's in mijn woonkamertje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Hier hoor je hear ook niet zo veel over: Is wat betreft looks misschien wat protserig, maar op een grote audioshow was het wel de enige luidspreker die naar mijn mening een beetje behoorlijk geluid wist neer te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Oud draadje, nieuw leven en zo.... Ik weet niet of ze gewoon en ook niet of ze bijzonder zijn, maar sinds gister staat er een paartje Apogee Centaur Major's in mijn woonkamertje. Die stonden al een hele tijd op Marktplaats.... Mooie speaker trouwens.. m'n broer speelt met de gewone Centaur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satch Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Yep, het zijn ze van MP. In prima conditie voor een mooie prijs. Ik ben nu een beetje aan het stoeien met de opstelling, dat maakt heel veel verschil. Maar je kunt horen wat voor een bijzonder potentieel er in zit. Nu hoef ik het er alleen nog maar uit te halen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Yep, het zijn ze van MP. In prima conditie voor een mooie prijs. Ik ben nu een beetje aan het stoeien met de opstelling, dat maakt heel veel verschil. Maar je kunt horen wat voor een bijzonder potentieel er in zit. Nu hoef ik het er alleen nog maar uit te halen.... 'n nadeel van die dingen is dat ze nogal wat ruimte achter de speaker nodig hebben. Minimaal 'n meter of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satch Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Dat hadden mijn vorige luidsprekers ook, een dubbele basreflepoort aan de achterkant, dus die ruimte is er wel. Deze zijn alleen iets dominanter om te zien en eisen wat meer van de versterker. Ik heb mijn eerste indrukken >>hier<< neergezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifimick Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Hoewel er bij www.hifi.nl een stuk te lezen staat over een amerikaans onderzoek m.b.t. het feit dat het oordeel vrouw steeds belangrijker bij de aanschaf van audio en video apparatuur. Hebben ze Siltech daar toch kennelijk geen boodschap aan want die presenteren gewoon een nieuwe speaker van 160 kilo per stuk en WAF (Wife Accepting Factor) van 25 onder 0. Het zal ongetwijfeld een goed klinkende gewone maar toch bijzondere luidspreker zijn maar ik snap niet dat Siltech voor +/- 70.000 euro per paar niet een wat meer gestijlde speaker heeft ontwikkleld. Ik bedoel het oog wil ook wat. Mick Link to comment Share on other sites More sharing options...
daultonlee Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Feli Satch!....Mijn introductie tot apogee was de Centaur Minor.......Het was mijn eerste kennismaking met ribbons. van Liempd zegt dat de speakers veel ruimte achter nodig hebben, maar dat is bij dit type niet zo omdat de woofers in een gesloten kast zitten, het is een hybride speaker. Als Apogee je pakt zou ik ook eens een kijkje nemen op hun forum.... http://www.audioworld.com/cgi-bin/sw/forum...cs&number=1 Mooie speaker die major...en zo te zien....zien die ribbons er nog prachtig uit...vond de prijs die de verkoper vroeg echter veel te hoog.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satch Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Mooie speaker die major...en zo te zien....zien die ribbons er nog prachtig uit...vond de prijs die de verkoper vroeg echter veel te hoog.... Gelukkig maar, kon ik ze goedkoper meenemen. Overigens een veilige investering: heb nu al een (Duitse) aanbieding waar ik aanzienlijk winst op kan maken, maar daar heb ik ze niet voor gekocht. Steekt voorlopig met kop en schouders uit boven alles wat ik aan mijn set heb gehangen, inclusief veel duurdere weergevers. Alleen die plaatsing.... een paar centimeter schuiven en het beeld is totaal anders . Het houdt me in ieder geval van de straat voorlopig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daultonlee Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Hoi....echt een goede koop....want ribbons zijn prachtig! Heb zelf daarna nog de Caliper en de Diva gehad....de laatse is een echte aanrader.....is niet zo richting gevoellig als andere types, overal in de kamer geluid dus....en wat voor geluid! Op zulke speakers hoor je ook echt het verschil tussen verschillende aangesloten apparatuur en bekabeling.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Ik bedoel het oog wil ook wat. Mick Oh, op de brandstapel ermee, rituele verbranding voor iedere speaker met een baspoort svp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Nou ik wil die Skaaning woofers wel hebben hoor. De mid heb ik al. Tis trouwens een prototype Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Tis trouwens een prototype Oh, dus ze gaan die industriele broodtrommel (dat grijze ding; waarschijnlijk van polyester), met daarin waarschijnlijk het filter, nog vervangen door een met goud, fluweel en diamanten ingelegd exemplaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Natuurlijk, je kent ze toch. Er moet nog platina geinjecteerd worden op het naamplaatje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 mei 2007 Report Share Posted 7 mei 2007 Ik zat meer aan de SB-RX 70 te denken: Een van de mooiste 'normale' speakers uit japan. Helaas heb ik nooit een paartje kunnen bemachtigen Bah, zo'n ding van 20 jr oud moet nog E 450.- opbrengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 mei 2007 Report Share Posted 10 mei 2007 In addition, please move aside your opinion thought and the like.? http://translate.google.com/translate?u=ht...Flanguage_tools Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 mei 2007 Report Share Posted 10 mei 2007 In addition, please move aside your opinion thought and the like.? http://translate.google.com/translate?u=ht...Flanguage_tools "All your base are belong to us." Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 10 mei 2007 Report Share Posted 10 mei 2007 Oh ja die ken ik nog: "It was the name machine where the hand which is sold as for the general system reaches" RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 Ok moi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 wat voor merk is dat , heb ik nooit eerder gezien? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 wat voor merk is dat , heb ik nooit eerder gezien? gr hj Heb ik geprobeerd terug te zoeken... Ik kwam niet verder dan >> Art&Voice << op hun site kan ik echter niks vinden van die speakers. Ze stonden kennelijk vorig jaar op een beurs in Hannover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts