m44 Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 tsja wat had je dan verwacht dit is de set van mijn oom in amerika. helaas nog nooit mogen beluisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 Beetje doof zeker je hebt laagbouw en hoogbouw Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 tsja wat had je dan verwacht dit is de set van mijn oom in amerika. helaas nog nooit mogen beluisteren Ik heb dus laatst bij Jitze zijn set beluisterd en hij meldde daarna nog even het volgende: O ja, volgens Paul Klipsch is het laag-probleem de grootste valkuil voor de muziek liefhebber...... en daar moest ik nu even aan denken..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 tsja wat had je dan verwacht dit is de set van mijn oom in amerika. helaas nog nooit mogen beluisteren Ik kan me niet herinneren dat iemand vroeg om JBL Ik denk trouwens niet dat dat systeem erg diep plaatst zo dicht tegen de muur, zal wel een PA geluidje geven gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 mijn vader (voordat ie alcoholist werd) is daar ooit geweest. en kon er niet over ophouden. nog steeds refereert hij daaraan als ultiem geluid. het laag schijnt zeer strak te zijn. hij heeft zijn set met name smangesteld om live opnames mee af te draaien. het geheel gaat lager dan 20 hz. hij is tolk en doet "iets"voor de regering en heeft poen zat maar droomt er niet over een andere set te kopen. die everest vond ie maar mat en oude wijn in nieuwe vaten zegt ie Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 Is he working for the CIA? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 zou best kunnen. heb echt geen idee. in ieder geval genoeg geld om een oud school gebouw te kunnen kopen. de helft is entertainment en de rest is het domein van zijn vrouw. hij heeft nog 2 sets staan. allemaal jbl. de Ti 250 gebruikt ie voor klassiek. de andere set weet ik niet meer. ik dacht een kamer vol monitoren die die afwisseld. 4312A enzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 Nou M44 ik begin haast te denken dat je op de loonlijst staat vd ned, imp. voor JBL gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 was het maar waar, lijkt me een wereld baan en een meer gemotiveerde vertegenwoordiger zullen ze niet vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 gewoon een busje kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 november 2007 Members Report Share Posted 9 november 2007 Om dit draadje ook maar weer eens omhoog te kicken, de afgelopen tijd heb ik nu enkele malen naar deze mogen luisteren... Magico V3 ... werkelijk fenomenaal. Een gesloten drie-weg met een werkelijk heel hoge afwerkingsgraad. De prijs ga ik hier nog maar even niet noemen, ik wacht eerst op de opmerking wat ze nu zo bijzonder maakt (geloof me, ze zijn het waard)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 november 2007 Report Share Posted 9 november 2007 Beetje jammer van die "bullit" tweeter in die Magico. Verder een aardige speaker om te zien. Ik houd het liever bij mijn eigen speakers op dit moment. (Natuurlijk ook maar tot er iets nog beters voorbij komt ) Redelijk betaalbaar en met de juiste versterking en genoeg ruimte om de speaker heen heel goed aan het zingen te krijgen. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 november 2007 Members Report Share Posted 10 november 2007 Beetje jammer van die "bullit" tweeter in die Magico. [...] Mvg. Miracle. Nou, jammer... Als ik mag kiezen tussen een Scanspeak Revelator Ringradiator of die tegenwoordig zo vaak gebruikte keramische handel met diamant en dergelijken, dan weet ik het wel hoor. Mochten die luidsprekers ooit nog eens in mijn budget passen, dan is het bye bye Tannoy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 http://www.masterhifi.ro/images/tannoy/revolutionR2.jpg voor mij de fijnste speaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Beetje jammer van die "bullit" tweeter in die Magico. [...] Mvg. Miracle. Nou, jammer... Als ik mag kiezen tussen een Scanspeak Revelator Ringradiator of die tegenwoordig zo vaak gebruikte keramische handel met diamant en dergelijken, dan weet ik het wel hoor. Mochten die luidsprekers ooit nog eens in mijn budget passen, dan is het bye bye Tannoy... Idd die keramische troep hoeft van mij ook niet in speakers. Is wel goed als antiaanbaklaag in pannen. De "bullit" tweeters vind ik het nadeel hebben dat ze veel TE gebundeld afstralen waardoor het voor mij TE pinpoint word. Ik wil graag een wat minder kleine sweetspot dan wat die tweeters veroorzaken. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Ik houd het liever bij mijn eigen speakers op dit moment. (Natuurlijk ook maar tot er iets nog beters voorbij komt )Redelijk betaalbaar en met de juiste versterking en genoeg ruimte om de speaker heen heel goed aan het zingen te krijgen. Mvg. Miracle. Miracle Hoe zou het komen, dat ik het hier volledig met je eens bent. Wereldspeakers !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ZEER GOED alternatief voor de Helicon 400 of voor diegenen die deze te duur vinden, luister eens naar de Triangle Genese Quartet a 2.600 p/paar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 ................................................ Hoe zou het komen, dat ik het hier volledig met je eens bent. Wereldspeakers !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ............................................... Ik denk omdat je er net zo tevreden over bent als ik en alle anderen die die speakers ook hebben. Lees ook de vele reviews, van zowel gebruikers als reviewers er maar op na. Allen zijn het erover eens dat het, zoals je al schrijft, wereldspeakers zijn. In de HiFi Test magazine van Maart/April 2004 worden ze zelfs "Hemelse dochters" genoemd en als Referentieklasse en High-end aangeduid. Zo zijn er vele recensies te vinden, ook van gebruikers, die alleen maar heel erg positief zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 zo,n metalen tweeter is niet wenselijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 zo,n metalen tweeter is niet wenselijk. Waarom niet volgens jou ??? En welke metalen tweeter in welke speaker bedoel je ??? Volgens mij maakt het niet veel uit van welk materiaal een tweeter is gemaakt, met het juiste filter kan ook een metaldoom goed klinken. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 veel te scherp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 veel te scherp. Ik neem aan dat je die Triangles bedoelt? toch is niet iedere metalen tweeter gelijk, hoor! Hoe is het nu met je teveel aan laag in de Chario's? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 veel te scherp. Beetje kritisch Joopie, er geldt binnen de hifi altijd 1 wet die altijd opgaat: eerst horen, dan oordelen. Wat je bij de Traingle ziet aan tweeter, is geen hoorntweeter maar een normale dometweeter in een hoornvormachtige trechter met een messing kegeltje ervoor om de spreiding te bevorderen. (zie deze gekozen oplossing als 1 van de vele wegen die naar Rome leidt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 veel te scherp. Dat hoeft niet perse hoor, Joopie. Neem bijvoorbeeld de B&W Nautilus serie. Ik heb een paar keer B&W N805's mogen beluisteren, zowel in een winkel en bij iemand anders als bij mij thuis. Ik vind 't prachtige speakers, maar 't enige wat me tegenhield was 't terughoudende hoog. (allesbehalve scherp!) En dat terwijl ze toch een metaldome tweeter hebben. ....kortom, 't hoeft niet schel te klinken. Groet, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 11 november 2007 Report Share Posted 11 november 2007 de tannoy r2 heeft geen te veel aan laag in huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 dit is de set van mijn oom in amerika. helaas nog nooit mogen beluisteren mijn vader (voordat ie alcoholist werd) is daar ooit geweest. en kon er niet over ophouden. nog steeds refereert hij daaraan als ultiem geluid. het laag schijnt zeer strak te zijn. hij heeft zijn set met name smangesteld om live opnames mee af te draaien. het geheel gaat lager dan 20 hz.hij is tolk en doet "iets"voor de regering en heeft poen zat maar droomt er niet over een andere set te kopen. die everest vond ie maar mat en oude wijn in nieuwe vaten zegt ie Maar zo te zien heeft je oom w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts