conqubite Posted 2 mei 2005 Author Report Share Posted 2 mei 2005 Hoewel je het woordje "gewoon" hier wel kunt schrappen vindt ik de speakers van TAF zeer intrigerend. De vormgeving moet je van houden maar ik hoop nog een keer iets van TAF te mogen beluisteren. Voor wie een aparte monitor wil die toch behoorlijk laag gaat. Een "vloerstaander", de synergie Of de Royal Excalibur met zijn kleine broertje de gewone Excalibur. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 2 mei 2005 Report Share Posted 2 mei 2005 Hoewel je het woordje "gewoon" hier wel kunt schrappen vindt ik de speakers van TAF zeer intrigerend. De vormgeving moet je van houden maar ik hoop nog een keer iets van TAF te mogen beluisteren.Voor wie een aparte monitor wil die toch behoorlijk laag gaat. Conqubite Ik heb ze gehoord op het laatste VAD show. Wel waard om te gaan meluisteren als je in de markt bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 2 mei 2005 Report Share Posted 2 mei 2005 Als ik aan gewone maar toch bijzondere luidsprekers denk, dan denk ik aan de Mission 76x lijn. Heel gewoon, soms heel bijzonder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 mei 2005 Report Share Posted 2 mei 2005 Bose is ook gewoon maar toch bijzonder.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 2 mei 2005 Report Share Posted 2 mei 2005 Ik vind dat dit kleine speakertje Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 11 mei 2005 Author Report Share Posted 11 mei 2005 Voordat ik mijn huidige luidsprekers kreeg had ik een paar Jamo power boxen. Gingen kogelhard..... Achteraf waren ze niet eens zo slecht Mijn broer heeft ze nog jaren gebruikt. Jamo heeft een slecht imago maar ik heb altijd begrepen dat de concert serie erg goed is, met name de D870. Veel beter dan men verwacht van Jamo. Ik kom ze nooit tegen maar ik zou ze best eens willen horen. Toch ook een beetje jeugdsentiment. Goede componenten en deze vloerstaander ziet er erg goed uit en de specs zijn ook erg goed. Laag volgens specs tot 30 Hz, dat is niet verkeerd en schijnbaar goed aan te sturen. Iemand ervaringen??? Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 11 mei 2005 Report Share Posted 11 mei 2005 Voordat ik mijn huidige luidsprekers kreeg had ik een paar Jamo power boxen. Gingen kogelhard..... Achteraf waren ze niet eens zo slecht Mijn broer heeft ze nog jaren gebruikt.Jamo heeft een slecht imago maar ik heb altijd begrepen dat de concert serie erg goed is, met name de D870. Veel beter dan men verwacht van Jamo. Ik kom ze nooit tegen maar ik zou ze best eens willen horen. Toch ook een beetje jeugdsentiment. Goede componenten en deze vloerstaander ziet er erg goed uit en de specs zijn ook erg goed. Laag volgens specs tot 30 Hz, dat is niet verkeerd en schijnbaar goed aan te sturen. Iemand ervaringen??? Conqubite Er zitten in iedergeval Seas drivers in Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 11 mei 2005 Report Share Posted 11 mei 2005 Diapason Adamantes (redelijk prijzig) Tannoy M1, vreselijk goedkoop maar ik heb er erg goede herinneringen aan Translator impact 30 (voral de niet indrukwekkende en toch zeer inndrukwekkende lage tonen) Acoustic Energy Aesprit 309 (heerlijk geluidsbeeld/plaatje vna de muziek) Als ze destijds nog leverbaar waren had ik zeer waarschijnlijk geen Quad esl-63's gehad maar deze jongens. Ik was namelijk eerst op zoek naar deze Acoustic Energy's, toen deze niet leverbaar waren liep ik enkele weken later tegen een stel esl-63's aan... Geen spijt van overigens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 12 mei 2005 Report Share Posted 12 mei 2005 Qua uiterlijk en innerlijk bekoren mijn MA Monitor3 luidsprekers me nog steeds heel erg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maale Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 BBC ls3/5a Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 Probeer een fotootje van de Gallo Reference 3 te plaatsen, ik krijg 'm hier niet in geplakt.... Ik heb 'm nog niet gehoord, maar 't is een bijzonder ding: http://www.snijders-hifi.com/web/gallo_reference.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 Probeer een fotootje van de Gallo Reference 3 te plaatsen, ik krijg 'm hier niet in geplakt.... Ik heb 'm nog niet gehoord, maar 't is een bijzonder ding: http://www.snijders-hifi.com/web/gallo_reference.php Ziet er idd erg apart uit... En z'n prijs zou ook nog best eens kunnen meevallen (hangt natuurlijk af van hoe ie klinkt)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 My goodness Die Gallo reference maakt, wat mij betreft, kans op de lelijkste luidspreker aller tijden award Als 't gaat om gewoon en toch bijzonder, dan sluit ik me geheel aan bij Maale Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 My goodness Die Gallo reference maakt, wat mij betreft, kans op de lelijkste luidspreker aller tijden award Als 't gaat om gewoon en toch bijzonder, dan sluit ik me geheel aan bij Maale Och, het heeft wel wat weg van een kapinstrusaxluidfoonmentsprekerstok.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 Hallo, Mijn buitengewone speakers zijn gewoon niet gewoon. Kijk maar op de volgende sites. http://www.fischer-fischer.de/start.html en http://verityaudio.com Van de Fischer en Fischer heb ik eens het genoegen gehad de SN/SL400 te beluisteren. Prachtig strak laag en zeer gedetailleerd. Van de Verity's ken ik zowel de Fidelio als de Parcifal. Alles klopt aan die dingen qua klankkleur. Maar vooral de muzikaliteit en het gebrek aan vermoei Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 Martion Bullfrog; 15 inch woofer, centrale hoorn, 96dB, 45x45x45; 25kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 mei 2005 Members Report Share Posted 14 mei 2005 Laat ik deze er dan maar bij zetten , Dat zijn dus de Tannoy Arden's waar ik thuis met heel veel plezier naar luister. Dit gaat echt bloed hard , maar blijft altijd zuiver. En het laag...Vergis je niet in het formaat, er zit een 38 cm dual-concentric in. Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 mei 2005 Members Report Share Posted 14 mei 2005 Tenzij ze de opname liggend heeft ingezongen... Over het algemeen is de afbeelding iets lager als bij de referentiesystemen . maar niet met het idee dat ze zitten of liggen. Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maale Posted 14 mei 2005 Report Share Posted 14 mei 2005 My goodness Die Gallo reference maakt, wat mij betreft, kans op de lelijkste luidspreker aller tijden award Als 't gaat om gewoon en toch bijzonder, dan sluit ik me geheel aan bij Maale Goed gezien Ze klinken inderdaad heel erg goed, de ls3/5a. Heb er nog geen met kop en schouders bovenuit 'horen' komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 14 mei 2005 Report Share Posted 14 mei 2005 Ze klinken inderdaad erg goed, de ls3/5a. Heb er nog geen met kop en schouders bovenuit 'horen' komen. Misschien is het dan leuk om de kleine Harbeths (van de vorige pagina) er eens naast te zetten. Het is een doorontwikkeling op de BBC speaker. Zelfde afmetingen en filosofie. Misschien dat je dan gaat sparen . Of anders is het een bevestiging van je huidige (goede!) keuze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maale Posted 14 mei 2005 Report Share Posted 14 mei 2005 Ja, dat zal ook een hele goede keuze wezen!, ben eigenlijk meer opzoek naar de 11 ohm's ls3/5a van Harbeth. Ik weet dat die nog droger en neutraler klinkt dan de 15 ohm's versie, die ik dus heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 mei 2005 Members Report Share Posted 14 mei 2005 Hear staan ze te koop: eBay Heb ik gezien. Wat een geld he voor een paar luidsprekers uit 1976. Die van mij hebben trouwens die stofkap niet in het hart zitten. Bij het re-conen heb je de optie om ze eraf te laten , wat trouwens een enorme verbetering is. In Delft is een bioscoop (waar ik de naam effe niet van weet) ,en die heeft ze in de aula staan. Ik heb ze er al eens op gewezen dat ze daar op z'n kop staan , maar ze zijn nog steeds niet omgedraaid. Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts