Jump to content

Bullet Plugs

carl
 Share

Recommended Posts

voor de prijs van de bullets zie oa www.deaudiofabriek.nl

de BP's zouden wel iets meer grip op de kabel mogen hebben (er zit wel zo'n schroefje in, maar bij dunne kabels zoals mijn zilveren coax doet dat niks).

groet

Hai allemaal,

Veel interessante info. Ik heb dus een kabel te leen van AH met Bullet plugs eraan. Die kabel klinkt weer net iets anders dan mijn zonder meer goede PBJ's. Net dat kleine beetje voller midden en wat bas. Of het aan die kabel of de pluggen ligt weet ik niet.

Ik vind die Bullet pluggen niet gammel wel een stuk lichter dan een normale plug. Voor de rest zit ik niet voortdurend om te pluggen. Ben benieuwd wat het verschil is tussen PBJ met en zonder. Hoe duur zijn die bullets eigenlijk?

Carl

Plus minus

Hoe verhoudt de Bullet plug zich tov de Neutrik Profi plug? Zit momenteel namelijk tussen die 2 te  twijfelen. Gebruik de bullet nu voor mijn DIY zilveren interlink, echter (mede door de dunne zilverdraad) ben ik niet echt te spreken over de stabiliteit van de aansluiting op de plug. Mijn nieuwe interlinks wil ik maken met Prefer kabel, die iets steviger zal zijn als de zilveren.

Zoals ik al zei: Op de juiste manier gemonteerd, vormen ze een perfect geheel met de kebel. Er zijn verloopjes tekoop (waarschijnlijk bij degene die ze verkoopt) die er voor zorgen dat de kabel perfect in de plug past. ;):)

Overigens blijkt de Bullet plug t.o.v. andere gangbare pluggen gehoormatig van een andere orde; verbetering. :)

Overigens blijkt de Bullet plug t.o.v. andere gangbare pluggen gehoormatig van een andere orde; verbetering. :)

En dat nu is echt geen kletskoek. :D

Klopt, dat is subjectief.. :D

Blijkt is Lijkt  zonder t  :D  :lol:

Ik ga er steeds minder van begrijpen hoor. :blink:

Beste ,

Voor mij zijn ze behoorlijk wat minder geschikt, want ik verwissel vrij veel interlinks.

Bij de Bulletplug hebben ze voor de massa een mooi scherp klein puntje gebruikt, bij vergulde of andere aansluitingen is het goud van de chassis ingang vrij snel verdwenen indien je de Bulletplug er regelmatig uithaald.

Dus erg snel beschadigingen en een snel verslechtert contact, dus hij blijkt niet beter te zijn , hij lijkt beter te zijn , want het is zeer snel slechter.

Zodoende dus . :rolleyes:;)

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Voor mij zijn ze behoorlijk wat minder geschikt, want ik verwissel vrij veel interlinks.

Kijk, nu komen we ergens. ;):D

Dat is inderdaad een zwak punt van die dingen. Niet alleen dat kleine massabultje, maar ook de constructie van de plug als geheel is niet de meest geschikte voor veel verplaatsingen. Ook bij het regelmatig los - en vastsolderen moet je erg voorzichtig zijn met deze plug, want dan werk je natuurlijk weer niet met verstevigingen als krimpkous.

Kijk, nu komen we ergens. ;):D

Dat is inderdaad een zwak punt van die dingen. Niet alleen dat kleine massabultje, maar ook de constructie van de plug als geheel is niet de meest geschikte voor veel verplaatsingen. Ook bij het regelmatig los - en vastsolderen moet je erg voorzichtig zijn met deze plug, want dan werk je natuurlijk weer niet met verstevigingen als krimpkous.

Beste CGM, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat als je de Bullets op een RCA chassisdeel schruift, de Bulletplug in het chassisdeel krast. Zo vernaggel je het chassisdeel. Of het contact na verloop van tijd daardoor minder wordt weet ik niet, maar je apparatuur vindt het minder prettig. En zeker als je een winkel hebt, zul je het wel laten, de chassisdelen te slopen. Het apparaat moet ook nog verkocht kunnen worden.

Beste CGM, daar gaat het niet om.

Beste Sodejuu,

Daar gaat het mij wel om. Ik begrijp dat van die chassisdelen wel, vulde de zwakke punten alleen even verder aan. Extra info.. ;)

Gegroet,

Ik heb een zelfbouw digitale interlink met Eichman (?) silver bullet pluggen. De eerste keer dat ik thuis kwam bleek de punt van de massa al een stuk vlak te zijn. Dus volgende dag terug en minder gebruikte mee gekregen. Ik denk dat vooral bij de massief zilveren plug (?) de slijtage extreem is. Een f

Originele prijs was ƒ110,40 per 4. Gelukkig zijn ze nou wat goedkoper. Bij Wil Blaauw heb je ze voor €6,05 p.st. excl. BTW en bij de Audiofabriek €30 per 4 inc. BTW.

Hoi iedereen ik volg al een tijdje dit forum, dit is evenwel de eerste keer dat ik me meng in een topic. M'n installatiebeschrijving moet je niet echt op letten, deze vraag kwam nogal als een verassing en ik heb er wat met m'n pet naar gegooid. Vooral de typenrs. kloppen niet altijd :rolleyes: Ik wou even melden dat in de hi-fi+ (UK magazine) van vorige maand (issue 37) ook een vergelijking tussen Silver Bullits en WBT0110cu en ag pluggen staat. De WBT's zouden zeker sterker zijn, dynamischer klinken, terwijl de Bullits "breekbaarder" zijn maar met een grotere fijnresolutie en stage...de Neutrik's die ook even ter tafel lagen werden afgedaan als inferieur. Over de beschadigingen aan de connectors door de extreme druk wordt met geen woord gerept, maar ik vind het wel ergens logisch klinken. Zo heb ik nog op een paar interconnects oude Monster pluggen zitten, die moet je ook klemmen; het is gewoon verschrikkelijk om die dingen aan- en af te koppelen, net of je met een schraapstaal over die arme vrouwtjes krast! Brrr! Ik zag onlangs nog dat Cardas ook zilveren pluggen levert, die zien er "normaler" uit, en, dacht ik, nog iets goedkoper dan Bullits. Binnenkort levert een collega van me me 4 stukken zelfgetrokken zilverdraad van 100cm, deze keer

Guest C J
Gegroet,

Ik heb een zelfbouw digitale interlink met Eichman (?) silver bullet pluggen. De eerste keer dat ik thuis kwam bleek de punt van de massa al een stuk vlak te zijn. Dus volgende dag terug en minder gebruikte mee gekregen. Ik denk dat vooral bij de massief zilveren plug (?) de slijtage extreem is. Een f