depeter Posted 14 augustus 2002 Report Share Posted 14 augustus 2002 Hallo allemaal, Wie kan mij iets vertellen over de thorens stabilizer......? b.v het nut er van, en eventuele prijs. VR GR DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 augustus 2002 Report Share Posted 14 augustus 2002 Gelukkig heet ik niet Allemaal, want ik ken het ding niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 augustus 2002 Report Share Posted 14 augustus 2002 Nou Sodeju dat valt me dan van je tegen. De Thorens stabiliser is een platengewicht dat bestaat uit een aantal aan elkaar gebonden ronde "staven" van verschillende dikte. De bedoeling is ongetwijfeld om door een bepaalde gewichsverdeling de plaat efficienter aan te kunnen drukken. Ziet er zeer fraai uit en ik meen ergens gelezen te hebben dat dit gewicht nog steeds in de handel is. Ik zoek het op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 augustus 2002 Report Share Posted 14 augustus 2002 Kijk bij www.thorens.ch onder "plattenspieler.Ik kan zo'n plaatje helaas nog niet zonder hulp op het forum plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 augustus 2002 Report Share Posted 14 augustus 2002 Geplaatst door carl:Nou Sodeju dat valt me dan van je tegen. De Thorens stabiliser is een platengewicht dat bestaat uit een aantal aan elkaar gebonden ronde "staven" van verschillende dikte. De bedoeling is ongetwijfeld om door een bepaalde gewichsverdeling de plaat efficienter aan te kunnen drukken. Ziet er zeer fraai uit en ik meen ergens gelezen te hebben dat dit gewicht nog steeds in de handel is. Ik zoek het op. Aaaaah, dat ding . Volgens mij hebben ze die nog bij Spring Air en kost ie Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 16 augustus 2002 Report Share Posted 16 augustus 2002 Kan dit geen kwaad voor de lagers van de Thorens? Het is dan wel hun eigen product maar toch....... Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 16 augustus 2002 Report Share Posted 16 augustus 2002 Geplaatst door JGCK:Kan dit geen kwaad voor de lagers van de Thorens? Het is dan wel hun eigen product maar toch....... Mvrgr John Hoi John, Daar hoef je je niet echt zorgen over te maken. Het lager van de Thorens is feitelijk de centrale as, die in een speciale bus draait. De puck geeft een extra neerwaartse druk op het plateau, die verder geen belasting vormt voor het lager. Je kunt hooguit wat meer aandacht aan de smering besteden. Een punt van aandacht is overigens ook de vering van de arm/plateau combinatie. Ik weet niet zeker wat de invloed hierop is, met name bij de zeer oude modellen. Wellicht is hier extra demping van de veren of plaatsen van nieuwe (zwaardere) veren een optie! Misschien kan Haudio hier wat meer over vertellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts