Lestat Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Denk er maar eens goed over na, nu in 2005, middenin het digitale tijdperk een analoog apparaat aanschaffen.... Nee, ik heb geen last van een veel te laat Fin de Si Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 Tsjonge wat 'n mooi verhaal en wat 'n lyriek! Trouwens, niet alleen spullen en een winkel om van te dromen, maar ook klanten om van te dromen. Lestat en Henk, allebei gefeliciteerd Ieder krijgt toch kennelijk wat hij verdient. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 Trouwens, niet alleen spullen en een winkel om van te dromen, maar ook klanten om van te dromen. Lestat en Henk, allebei gefeliciteerd Ieder krijgt toch kennelijk wat hij verdient. Mee eens. Wat is het ook een rakker h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 Leuk verslag. Klein vraagje; Die grote verschillen die je bij Sneek hoorde, hoor je die thuis ook zo? Dat kan ik niet uit je verslag halen. Ik neem zonder meer aan dat die tafel veel beter is, maar ruimtelijkheid e.d. zijn natuurlijk ook een kwaliteit van de set waar ie op aangesloten stond. Je schrijft nl. over grote verschillen tussen tafels, terwijl je het over verschillende totale sets hebt. Ik vraag het echt niet om te zeuren of zo hoor, maar ben gewoon benieuwd hoe de verschillen bij jou thuis zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 top. toppiejop(p)ie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 Wow, wat een geweldig verhaal! Als ik nu mijn huidige draaitafel vergelijk met m'n nieuwe Consonance CD speler, besef ik pas goed wat ik eigenlijk mis (een goede draaitafel moet nog mooier klinken). Ik begin ook kriebels te krijgen................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 Dat gaat leuk worden Lestat. Dat ruimtelijke effect wordt nog sterker naarmate het inspelen vorderd . Bij het luisteren begin ik meestal met een paar cdtjes. Dat klinkt doorgaans zeer interessant. Daarna is het de beurt aan de Linn/Ace combo. Tja... [Open deur mode]mucho ruimte, waardoor het geluidsbeeld helemaal openbreekt en allerlei onontdekte zaken naar boven komen.[/Open deur mode] En geen speciale persingen of zo. Nee, "gewone" albums van "gewone" artiesten. Maar beroerde opnames blijven beroerd klinken. btw: gefeliciteerd met deze verrijking van je muziekbeleving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 28 april 2005 Author Report Share Posted 28 april 2005 Allereerst bedankt voor de leuke reacties op mijn verhaaltje! Om zo goed mogelijk antwoord te geven op de vragen en mijn mening te kunnen bekrachtigen het volgende; Ook mijn portemonnee heeft het niet al te breed, ik was al geruime tijd min of meer aan het sparen, want er jeukte toch nog iets - en nee, douchen helpt niet! - Ik had al vaak met AS gebeld voor info en advies over het plaatsen van andere luidsprekers of eindversterking voor mijn luidsprekers om het stereobeeld wat beter neer te kunnen zetten. Nu heb ik wel de hele tijd analoog gebruikt als ijkpunt, omdat SACD, DVD-A en HT doeleinden m.i. genoeg power leverden. ( Dit werd trouwens bevestigd door het Duitse blad Audio, die van die handige puntensystemen hanteert om speakers met versterking te kunnen matchen, ook dit had een bepaalde H.N. uit S. mij ingefluisterd.... ) Toen Henk mij enige tijd geleden kond deed van zijn aankomend importeurschap, en ik die website bezocht was de knoop voor mij snel doorgehakt, ik wilde echt asap naar Sneek voor een luistersessie.... Het gevolg is hierboven te lezen... Ik noemde Hancock omdat ik vannacht van plan was die als laatste op te zetten, rustige jazz met een mooie opname! Ik heb die plaat al langer, en ken hem dan ook erg goed, gister vooral veel gebruikt als testplaat in Sneek. Mijn LP-collectie bestaat voor het overgrote deel aan platen die ik heb gekocht in kringloopwinkels etc. , waarbij ik altijd de plaat goed bekijk en schoonmaak alvorens ik hem afspeel. Hiermee heb ik in 99% van de aankopen geluk gehad, en af en toe zit er wel eens wat minder tussen. Is wel de kick, niet waar? Die Thiels komen toch nog steeds erg dicht bij mijn geluid, alleen kan ik de set bij AS als iets meer gedetailleerd neerzetten, vooral het laag, terwijl mijn speakers gesloten zijn, met een erg "in your face"geluid, wat mij nog steeds bekoort. daarbij vind ik het hoog bij mij thuis weer wat sprankelender dan op de set bij AS, hieraan is m.i. de door mij gebruikte speakerkabel ( QED Silver Profile 12 ) debet. Ook de BlueNote Pre die aangesloten was maakte meer los in de plaatsing, maar mijn Nad'je heeft volgens mij in deze opstelling meer te bieden dan de ASR die ik gister gehoord heb. We hebben nl. de BlueNote vergeleken met ASR ( die toch wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Bedankt voor de uitgebreide verhalen. Leuk, zo'n nieuwe aankoop die je verwachtingen waarmaakt. En het wordt nog mooier na inspelen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Leuk en enthousiast verhaal. Het doet me denken aan mijn eigen ervaringen, inmiddels zo'n 4 jaar geleden toen ik bij Haudio een nieuw draaitafel ging beluisteren. We hebben die dag flink wat afgeluisterd. Inmiddels ben ik al weer aan de zoveelste upgrade van m'n Leonardo toe (M-drive en metalen plateau) en heb gisteren weer eens een zeer aangename en gezellige dag met Haudio doorgebracht. Ik heb uiteraard ook de Bluenotes bewonderd en even geluisterd naar het model in de luisterruimte met de Thiels. Ik kan me goed voorstellen dat je h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 En wat doe je met de ouwe puck? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 En wat doe je met de ouwe puck? Heb ik nog niet over nagedacht maar als de nieuwe puck bevalt, gaat de oude er waarschijnlijk uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 En wat doe je met de ouwe puck? Heb ik nog niet over nagedacht maar als de nieuwe puck bevalt, gaat de oude er waarschijnlijk uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 maar ook klanten om van te dromen. Beste, Klopt , .....................en weet je, zo hebben wij veel van deze klanten, maar het zijn inmiddels geen klanten meer Het is onze'' Audio Familie'' MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Alsnog mijn hartelijke felicitaties voor de voortreffelijke keuze! Ik hoop dat je (jullie?) er heel veel lol aan zal beleven. De Piccolo klinkt niet alleen super, het ziet er ook nog prachtig uit: op een fotootje is dat eigenlijk niet goed weer te geven. Zelfs aan zoiets als de optionele stofkap is meer dan gemiddelde aandacht besteed. Heel veel luisterplezier toegewenst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 22 mei 2005 Author Report Share Posted 22 mei 2005 Alsnog mijn hartelijke felicitaties voor de voortreffelijke keuze! Ik hoop dat je (jullie?) er heel veel lol aan zal beleven. De Piccolo klinkt niet alleen super, het ziet er ook nog prachtig uit: op een fotootje is dat eigenlijk niet goed weer te geven. Zelfs aan zoiets als de optionele stofkap is meer dan gemiddelde aandacht besteed. Heel veel luisterplezier toegewenst! Dank je! Dat plezier heeft zich echt al wel bewezen, en is me nu al meer waard dan de hele tafel ooit gekost heeft! Inderdaad is het een plaatje... Alhoewel ik veel geniet, is mijn partner best wel gecharmeerd van het uiterlijk, zeker t.o.v. mijn vorige speler, een massieve Thorens. Post jij ook nog een recensie ( met foto... )? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Alsnog mijn hartelijke felicitaties voor de voortreffelijke keuze! Ik hoop dat je (jullie?) er heel veel lol aan zal beleven. De Piccolo klinkt niet alleen super, het ziet er ook nog prachtig uit: op een fotootje is dat eigenlijk niet goed weer te geven. Zelfs aan zoiets als de optionele stofkap is meer dan gemiddelde aandacht besteed. Heel veel luisterplezier toegewenst! Dank je! Dat plezier heeft zich echt al wel bewezen, en is me nu al meer waard dan de hele tafel ooit gekost heeft! Inderdaad is het een plaatje... Alhoewel ik veel geniet, is mijn partner best wel gecharmeerd van het uiterlijk, zeker t.o.v. mijn vorige speler, een massieve Thorens. Post jij ook nog een recensie ( met foto... )? Greetz, Lestat Hoewel ik de kern van mijn ervaringen heb omschreven, zal ik waarschijnlijk ook nog een recentie schrijven. Het is een bijzondere draaitafel met een bijzonder geluid en verdient derhalve aandacht. Voor wat het waard is: hieronder staat vast een plaatje. Overigens zijn er nog 3(!) modellen boven de BellaVista. Gezien de ervaringen tot nu toe ben ik intussen wel benieuwd hoe het topmodel klinkt: audio-heaven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 Ben wel benieuwd wat die Piccolo en de BellaVista kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 23 mei 2005 Author Report Share Posted 23 mei 2005 @ BellaVista: ROI? Ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar het geluid van andere Bluenote's! Gewoon ter vergelijking! Wil jouw combi ook wel eens horen! @ jepe!: Informeer even naar een prijslijst op www.audioselectief.nl , er staat een linkje met "Vraag het Henk" en hij zal je met plezier terugmailen! Om zomaar een prijs te noemen zou niet eerlijk zijn, want er zijn zo veel combinaties te maken, andere armen, elementen, kleurstellingen, met of zonder stofkap, en ga zo maar door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 Jiskefet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 Ik heb wel de indruk dat Henk's zaak prima is en ik geloof ook dat hij een heel goede zaak heeft, maar waarom geen online prijslijst van de basis modellen. Dan kan je nl zelf al een beetje orienteren wat het zoal kost. Ik neem aan dat de draaitafels sec vaste prijzen hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 Ik heb wel de indruk dat Henk's zaak prima is en ik geloof ook dat hij een heel goede zaak heeft, maar waarom geen online prijslijst van de basis modellen. Dan kan je nl zelf al een beetje orienteren wat het zoal kost.Ik neem aan dat de draaitafels sec vaste prijzen hebben? Beste Jepe ! Dat is niet zo simpel om dat er heel veel mogelijkheden zijn. b.v. een Bluenote Piccolo Clear zonder arm en element 595,00 een Bluenote Piccolo Black zonder arm en element 695,00 een Bluenote Piccolo Clear met een B-5 Mk II arm 1190,00 een Bluenote Piccolo Clear met een Borromeo arm 1770,00 een Bluenote Piccolo Clear met een Bellaria arm 2390,00 een Bluenote Piccolo Clear Package deal B-5+dc 1150,00 Ook is de Piccolo uit te rusten met een Rega RB 250 595,00 +250,00= 845,00 Zo is ook de Black in div uitvoeringen Ook de Bellavista/Bellavista Signature etc. Je begrijpt dat het dus niet zo simpel is , stuur mij je E-mail adres en je krijgt de volledige prijslijst. MvG, Henk Niemeijer Ps als iemand hier aanstoot aan neemt dan zal ik deze post verwijderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 24 mei 2005 Report Share Posted 24 mei 2005 Ik heb wel de indruk dat Henk's zaak prima is en ik geloof ook dat hij een heel goede zaak heeft, maar waarom geen online prijslijst van de basis modellen. Dan kan je nl zelf al een beetje orienteren wat het zoal kost.Ik neem aan dat de draaitafels sec vaste prijzen hebben? Beste Jepe ! Dat is niet zo simpel om dat er heel veel mogelijkheden zijn. b.v. een Bluenote Piccolo Clear zonder arm en element 595,00 een Bluenote Piccolo Black zonder arm en element 695,00 een Bluenote Piccolo Clear met een B-5 Mk II arm 1190,00 een Bluenote Piccolo Clear met een Borromeo arm 1770,00 een Bluenote Piccolo Clear met een Bellaria arm 2390,00 een Bluenote Piccolo Clear Package deal B-5+dc 1150,00 Ook is de Piccolo uit te rusten met een Rega RB 250 595,00 +250,00= 845,00 Zo is ook de Black in div uitvoeringen Ook de Bellavista/Bellavista Signature etc. Je begrijpt dat het dus niet zo simpel is , stuur mij je E-mail adres en je krijgt de volledige prijslijst. MvG, Henk Niemeijer Ps als iemand hier aanstoot aan neemt dan zal ik deze post verwijderen. Ga zo door! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 mei 2005 Author Report Share Posted 24 mei 2005 PS1. Wat is er met je plaatje (avatar?) gebeurt? Die vorige was prachtig, maar dit vind ik toch ietsje minder. PS2. Zou je kunnen uitleggen hoe je zo'n plaatje in het forum kunt krijgen? Ha, die BellaVista! PS1: Heb speciaal voor de "liefhebbers" de vorige avatar teruggezet. De nieuwe was van dezelfde band, nl. Cradle of Filth, en dan de vocalist; Dani Davey, voor wie ik een zeer groot respect koester! De dame die je nu weer terugziet is de cd-inlay van hun 2e offici Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts