Jump to content

Bye bye, Thorens!

Lestat
 Share

Recommended Posts

• 7 months later...

Ik lees veer interessants over bluenote draaitafels. Na het eerst bij mij wat dichter bij huis gezocht te hebben ben ik in Sneek beland. Hier heb ik de piccolo gehoord, waar ik erg van onder de indruk was. Ik zie hier dat sommige forumbezoekers de zwarte piccolo hebben; ik lees bij sommige winkels dat het basis materiaal van de zwarte draaitafel van een ander materiaal is. De (niet overal even mooi vertaalde) folder rept alleen van acryl. Zijn er klankverschillen tussen de transparante en de zwarte?

Met vriendelijke groet,

Een beginnend vinyl liefhebber :)

Ik ben de trotse bezitter van een zwarte Bluenote Piccolo

Gerald-Draaitafel-Bluenote.jpg

(met dank een ReneN voor het maken van de foto)

Als ik het goed begrepen heb is het materiaal van de zwarte Picolo hetzelfe als van de Bellavista. Ik weet er technisch te weinig van af om uitspraken over klankverschillen te kunnen doen.

Ik ben de trotse bezitter van een zwarte Bluenote Piccolo

Gerald-Draaitafel-Bluenote.jpg

(met dank een ReneN voor het maken van de foto)

Als ik het goed begrepen heb is het materiaal van de zwarte Picolo hetzelfe als van de Bellavista. Ik weet er technisch te weinig van af om uitspraken over klankverschillen te kunnen doen.

Mooi h

Ja, deze is echt prachtig.. Ik vind de doorzichtige trouwens ook erg mooi :)

Gelukkig, maar!

Hij speelt ook nog steeds als een plaatje! Vorige week een "servicebeurt " gehad, even opnieuw laten afstellen, nou ja, "even"........ :lol:

En dan hoor je dat er in nog geen jaar inspelen een hoop gebeurd is, de naaldkracht was te laag, en de dwarskrachtcompensatie diende t

Dank je gruiter, de foto's laten echt zien hoe mooi hij is.

Lestat, het klinkt heel goed! Dank je voor het hartelijk welkom!! Duistere wereld? Nu was ik net reviews aan het lezen over Lehmann's "Black cube"... En staat Black Sabbath al op een

Gelukkig, maar!

Hij speelt ook nog steeds als een plaatje! Vorige week een "servicebeurt " gehad, even opnieuw laten afstellen, nou ja, "even"........  :lol:

En dan hoor je dat er in nog geen jaar inspelen een hoop gebeurd is, de naaldkracht was te laag, en de dwarskrachtcompensatie diende t

BlueNote maakt muziek!!!

Jazeker!

Maar niet alleen BlueNote.

:D:P:lol:

Een Pro-ject draaitafel die de helft kost maakt ook heel mooi muziek, misschien wel net zo veel als een Bleu Note. :rolleyes:

Marcel

Beste Jepe !

Dat is niet zo simpel om dat er heel veel mogelijkheden zijn.

b.v. een Bluenote Piccolo Clear zonder arm en element 595,00

een Bluenote Piccolo Black zonder arm en element 695,00

een Bluenote Piccolo Clear met een B-5 Mk II arm 1190,00

een Bluenote Piccolo Clear met een Borromeo arm 1770,00

een Bluenote Piccolo Clear met een Bellaria arm 2390,00

een Bluenote Piccolo Clear Package deal B-5+dc 1150,00

Ook is de Piccolo uit te rusten met een Rega RB 250 595,00 +250,00= 845,00

Zo is ook de Black in div uitvoeringen

Ook de Bellavista/Bellavista Signature etc.

Je begrijpt dat het dus niet zo simpel is , stuur mij je E-mail adres en je krijgt de volledige prijslijst.

MvG,

Henk Niemeijer

:rolleyes:

Ps als iemand hier aanstoot aan neemt dan zal ik deze post verwijderen.

Met alle respect Henk maar waarom moet in gods naam een draaitafel waarvan alleen de kleur anders is 100euro meer kosten :confused:

De rest van de prijzen kan ik me nog iets bij voor stellen i.v.m. andere armen enzo.

Marcel

Wellicht is een zwarte plaat een ander materiaal, wat hem duurder en moeilijker maakt om te maken? Persoonlijk is doorzichtig bij mij thuis beter te plaatsen, maar als ik Gruiter zijn speler zie, pas zwart weer beter bij hem thuis! Geweldig, toch, die keuze?

P.S.: En ik durf toch echt wel te beweren dat een Bluenote een Project eruit speelt qua muzikaliteit!

De zwarte plaat is polyvinyl ipv acryl in de transparante versie. Is een duurder (wordt gegoten), beter (betere eigenschappen) materiaal. In de zwarte versie krijg je ook de motor van de Bellavista. Misschien valt de meerprijs van 100 euro dan wel mee.

mj

Hoi MJ Ok, ik geloof dat Bluenote zijn duurdere draaiplateaus van polyvinyl maakt, niet de basis, deze is geloof ik bij de zwarte versie van een ander soort acryl dan bij de doorzichtige. De strekking van je verhaal blijft natuurlijk hetzelfde. :)

Hoi MJ Ok, ik geloof dat Bluenote zijn duurdere draaiplateaus van polyvinyl maakt, niet de basis, deze is geloof ik bij de zwarte versie van een ander soort acryl dan bij de doorzichtige. De strekking van je verhaal blijft natuurlijk hetzelfde. :)

Ik denk dat je van MJ wel kunt aannemen dat ie de juiste informatie heeft.