Jump to content

Bye bye, Thorens!

Lestat
 Share

Recommended Posts

Ja, dat heb ik ook gelezen. Ik weet het niet zeker, maar betekent "platter", waarvan ze zeggen dat die van polyvinyl is, niet draaiplateau? "The turntable features a 20mm thick platter that is made of solid black polyvinyl. Underneath the platter there are 9 gold plated weights..." Dit in tegenstelling tot de "plinth".

Ach, we kunne toch echt wel van MJ op aan! En idd is platter niet hetzelfde als plinth.... :ph34r:

Blijft natuurlijk wel zo dat je gewoon onzettend kan genieten van de acryl versie, hoor! :PB)

Greetz,

Lestat

Haha! Ja, ik heb de doorzichtige beluisterd en het klonk z

De zwarte plaat is polyvinyl ipv acryl in de transparante versie. Is een duurder (wordt gegoten), beter (betere eigenschappen) materiaal. In de zwarte versie krijg je ook de motor van de Bellavista. Misschien valt de meerprijs van 100 euro dan wel mee.

mj

De basis is zoals iknu heb kunnen lezen van zwart Acryl daarin kan die 100euro niet zitten, maar de motor van de Bellavista kan natuurlijk daar welvoor zorgen en is die 100euro vast wel waard. :rolleyes:

duidelijk

Marcel

P.S.: En ik durf toch echt wel te beweren dat een Bluenote een Project eruit speelt qua muzikaliteit!

Dat mag je zeggen :) trouwens een Bleu Note mag ook wel beter zijn, we praten potvolblomme ook over nogal dure draaitafels h

De zwarte acrylen plaat van de Piccolo is dikker en heeft een hogere dichtheid.

mj

Euuh ik ben kunststof bewerker en ik weet toevallig dat acryl in welke kleur dan ook een vergelijkbare dichtheid heeft, het pigment verhoogt niet de dichtheid, sterker nog te veel pigment kan de eigenschappen van een kunststof naar de kl*oten helpen.

Marcel

Hoi M Pekel,

Intussen ben je vast helemaal klaar voor een serieuzere draaitafel. Ben benieuwd wat het gaat worden: een Bluenote zou ik zeker op de shortlist zetten! B)

Succes!

Een Bluenotegaat denk ik te ver boven mijn budget komen (ik wil namelijk geen RB250 arm) en dan past het ook niet meer bij de rest van de set.

Ik ben rustig aan het orienteren op de Rega P3, Project Xpression, Project Xperience en Goldring GR2.

De P3 en Xpression heb iknaast elkaar gehoord en ik moet zeggen dat het verschil vooral een kwestie van persoonljke smaak is, niet dat de Rega dus echt veel beter klinkt.

De Xperience heb ik ook beluisterd, klonk erg goed mar ik kon bij die winkel het nergens mee vergelijken (ja een Dual 415) <_<

De Goldring GR2 heb iknog niet beluisterd, wel de GR1.2 en die vond ik niet ZO :( maar misschien dat een GR2 anders/beter klinkt.

Groet Marcel

Beste,

(ik wil namelijk geen RB250 arm)

Dan vallen er heel veel draaitafels af behalve Bluenote, want Rega heeft natuurlijk Rega armen,ook Transrotor gebruikt Rega armen , niet te vergeten Clear Audio,Nottingham Annaloog ook ,Goldring ook,NAD ook, heel veel meer ook , dus het wordt gemakkelijk.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste,

Dan vallen er heel veel draaitafels af behalve Bluenote, want Rega heeft natuurlijk Rega armen,ook Transrotor gebruikt Rega armen , niet te vergeten Clear Audio,Nottingham Annaloog ook ,Goldring ook,NAD ook, heel veel meer ook , dus het wordt gemakkelijk.

MvG,

Haudio

Ik bedoel vooral dat als ik zeg 800euri voor een DT uitgeef ik wel een arm verwacht met hoogte instelling, in verband met het gebruik van andere elementen.

Op zo`n goldring zou eventueel een easyriser gemonteerd kunnen worden toch?

Dus bijv een Rega P3 met easyriser onder de RB300 zou ik ook willen overwegen. :rolleyes: ik vind de P3 zeker goed klinken en het uiterlijk vind ik ook erg mooi.

Marcel

Beste,

Dan vallen er heel veel draaitafels af behalve Bluenote, want Rega heeft natuurlijk Rega armen,ook Transrotor gebruikt Rega armen , niet te vergeten Clear Audio,Nottingham Annaloog  ook ,Goldring ook,NAD ook, heel veel meer ook , dus het wordt gemakkelijk.

MvG,

Haudio

Ik bedoel vooral dat als ik zeg 800euri voor een DT uitgeef ik wel een arm verwacht met hoogte instelling, in verband met het gebruik van andere elementen.

Op zo`n goldring zou eventueel een easyriser gemonteerd kunnen worden toch?

Je suggereert toch niet dat een Bluenote draaitafel met Rega-arm compatebileitsproblemen heeft en daardoor een beperkte element-keuze? :huh:

Dit lijkt me een vraag voor de importeur/dealer... :rolleyes:

Hint, hint!!!! :lol:

Al is uiterlijkerwijs een Piccolo met een Rega arm niet mijn eerste keuze, het brengt de speler wel een stukje dichter in de buurt voor je, M. Pekel!

En als je gaat luisteren wat de Piccolo met de B5mk2 arm doet, vind je dat geld echt niet meer teveel betaald voor de sound en hoeveelheid emotie die je ervoor terugkrijgt! B)

Ga gewoon een keertje luisteren!

Dit lijkt me een vraag voor de importeur/dealer...  :rolleyes:

Hint, hint!!!! :lol:

Al is uiterlijkerwijs een Piccolo met een Rega arm niet mijn eerste keuze, het brengt de speler wel een stukje dichter in de buurt voor je, M. Pekel!

En als je gaat luisteren wat de Piccolo met de B5mk2 arm doet, vind je dat geld echt niet meer teveel betaald voor de sound en hoeveelheid emotie die je ervoor terugkrijgt! B)

Ga gewoon een keertje luisteren!

Tja Bleu Note`s B) mooi hoor :rolleyes: klinkt vast ook geweldig.

Maaaar iets boven mijn budget op dit moment, zeker met een Blue Note arm.

Je kan iets wensen maar het moet ook betaald worden he ;)

Marcel

Tsja, ik weet er alles van..... En wie niet!

En een tweedehands Rega oid?

Of toch een Thorens :rolleyes::lol::ph34r:

TD166-mah.JPG

Ja, deze ziet er ook echt mooi uit! Hmm.. Qua uiterlijk moeilijk kiezen: Bluenote, rega, thorens... :D

Tsja, ik weet er alles van..... En wie niet!

En een tweedehands Rega oid?

nou liever geen tweedehands, daar heb ik in het verleden al te veel van versleten.

Marcel