René N. Posted 11 mei 2005 Report Share Posted 11 mei 2005 het eindresultaat kan/zal per installatie verschillen maar de allom bekende buil kun je hieraan niet vallen. Kom ze wel effe lene Mars........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blade Posted 11 mei 2005 Report Share Posted 11 mei 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 mei 2005 Report Share Posted 11 mei 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spijkie Posted 12 mei 2005 Report Share Posted 12 mei 2005 Leuk interessant topic, Ook ik ben even bij de groef in groningen naar binnen gelopen om 5 zekeringen voor mijn versterker(Vincent 382) te halen. Na ze vandaag geplaatst te hebben hoor ik gelijk verschil en zeer aangenaam. Het hele geluidsbeeld word iets rustiger , weer minder luistermoeheid en vooral de stem word beter gearticuleerd. Ik had geen idee dat 5 van die kleine zekeringen zo'n relatief groot verschil kunnen maken. Ik ben dan ook a technisch en het maakt mij niet uit wat t verschil is tov die andere glaszekeringen. Mijn philips 963 is ook bij de groef gemod tot volle tevredenheid. Ik hoor verschil en ben er blij mee. Groeten Spijkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 mei 2005 Author Report Share Posted 13 mei 2005 ik heb gisteren de resterende zekeringen voor de AW250 binnen, en ook een stop (en de laatste spulletjes voor een upgrade/renovatie van de Bryston). Vanavond gaat het erin, errug benieuwd. Rene: de automaat die voor je smeltzekering zit in de stoppenkast zou ik inderdaad ook aanpakken. Ik heb Ron Kemp de automaat 1,5 jaar terug laten vervangen en dat was ook goed te horen. En als je de de ontkoppeling onder je CD speler goed merkt, probeer dan eens twee dikke boeken er bovenop. maakt ook - vaak - nogal wat uit, die bovenkap staat lekker mee te zingen met de muziek. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 Rene: de automaat die voor je smeltzekering zit in de stoppenkast zou ik inderdaad ook aanpakken. Ik heb Ron Kemp de automaat 1,5 jaar terug laten vervangen en dat was ook goed te horen. groet Later stadium? (Niet meer voor de luistersessie?) En als je de de ontkoppeling onder je CD speler goed merkt, probeer dan eens twee dikke boeken er bovenop. maakt ook - vaak - nogal wat uit, die bovenkap staat lekker mee te zingen met de muziek. Ik heb de CD-speler helemaal vol met loodbitumen zitten, de bovenkant is dus ook lekker dood, en daar bovenop staat nu mijn (ook met bitumen beplakte) tuner, dus daar zit denk ik nu genoeg demping/verzwaring op. (Foto op mijn site klopt nu dus niet meer..... Groeten, Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 mei 2005 Author Report Share Posted 13 mei 2005 ja ik doe dingen ook stap voor stap. als het mis gaat - minder goed wordt - weet ik wat ik terug moet draaien. mijn philips SACD1000 reageerde overigens goed op enkele met zand gevulde zakjes erin (in de lege compartimenten). beetje extreem wellicht, maar werkte wel. de marantz SA11 moet nog naar Van Medevoort, daarna ga ik m zelf nog behandelen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blade Posted 13 mei 2005 Report Share Posted 13 mei 2005 En als je de de ontkoppeling onder je CD speler goed merkt, probeer dan eens twee dikke boeken er bovenop. maakt ook - vaak - nogal wat uit, die bovenkap staat lekker mee te zingen met de muziek. Beste Rob, Ik wil even reageren op jouw reactie m.b.t. de boeken op de behuizing van de CD-speler. Het meezingen van de kap kun je natuurlijk al opheffen door de binnenkant van deze kap te beplakken met loodbitumen. Heb ik in mijn Marantz ook gedaan (zowel binnenbovenkant als de binnenzijkant) en het klinkt van voorheen pisbakkenstaal naar nu een kluisdeur, zo klinkt overigens ook de CD lade als deze open en dicht gaat. E.e.a. wordt stabieler en degelijker. Blijft natuurlijk de vraag aan jou Rob, had jij daarbij ook nog loodbitumen in jouw CD-speler? Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 mei 2005 Author Report Share Posted 13 mei 2005 jawel. loodbituum op de kap en bodem, en vlakke delen binnenin (het ding was in compartimenten verdeeld met tussenschotten). en dan nog was te horen dat er een gewicht op lag (2 cm steen op vilt) en zand binnenin. bij de marantz ga ik er denk ik wat stukjes hout op de binnen-panelen plakken. schijnt een goede invloed op klank te kunnen hebben (naast dempen en zo). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 mei 2005 Author Report Share Posted 17 mei 2005 inmiddels heb ik de 4 andere zekeringen in de eindversterker vervangen, en de stop in de meterkast vor de audiogroep. wederom ben ik tevreden over de wijziging in het geluid, en ervaar ik die als vooruitgang. lees hoe voorzichtig ik het deze keer omschrijf ik moet wel een bij-effect vermelden dat ik nu ga waarnemen. de verschillen tussen opnamen en apparaten worden groter: middelmatige opnamen zijn leuk, geweldige opnamen (met blijkbaar veel detail en akoestiek in de opname) zijn echt gebaat bij dit soort upgrades. en zo worden ook de verschillen tussen de bronnen groter. echt goed begint uit te lopen op aardig. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Het is een nieuw gat in de markt http://www.6moons.com/audioreviews/isoclean3/fuses.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 mei 2005 Author Report Share Posted 21 mei 2005 ik dacht gisteren ff in mijn tuner kijken welke zekering erin zit. kon m op de schema's niet vinden, dus ff kijken. right. er zit helemaal geen zekering in. ben een beetje verbaasd. nou ja hoeft er ook geen betere in. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 ik dacht gisteren ff in mijn tuner kijken welke zekering erin zit. kon m op de schema's niet vinden, dus ff kijken. right. er zit helemaal geen zekering in. ben een beetje verbaasd. nou ja hoeft er ook geen betere in. groet Da's pech hebben! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 mei 2005 Author Report Share Posted 21 mei 2005 ja niks te verbeteren hahaha vraag me wel af waarom daar nou geen zekering in zit. zouden de Kenwoodjes geluid boven veiligheid hebben gesteld? en ik heb echt niet met mijn ogen dicht gekeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 ja niks te verbeteren hahaha Misschien nog wat met een betere antenne? Over aanpak van bron gesproeken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 mei 2005 Author Report Share Posted 21 mei 2005 al geprobeerd, alleen kan ik geen dak-antenne zetten hier. helaas ... overigens: wanneer er kwaliteit uitgezonden wordt (dus vaak Belgie en Engeland) dan is het behoorlijk verbazend goed, ook via kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 vraag me wel af waarom daar nou geen zekering in zit. zouden de Kenwoodjes geluid boven veiligheid hebben gesteld? en ik heb echt niet met mijn ogen dicht gekeken Gaat ie soms op batterijen ofzo Als het vermogen erg laag is zoals bij een tuner het geval is EN er zit een kortsluitvaste transformator in dan hoeft er geen zekering in. Er moet dan dit symbool op de kast staan en ook op de transformator: Let op, ogen open houden, het rechthoekje onder het onderste cirkeltje moet dicht zijn, is het open dan is de trafo niet kortsluitvast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 mei 2005 Author Report Share Posted 21 mei 2005 ja ik dacht al dat het mat het lage vermogen te maken had. ik zal eens kijken, weer wat geleerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Beste mensen, Een paar weken geleden heb ik de smeltzekeringen van mijn beide versterkers vervangen alsmede de zekering in de meterkast. Ook onder het motto baat het niet ... Welnu, de vooruitgang is niet schokkend maar wel duidelijk hoorbaar: in mijn set is de diepte- maar zeker de breedteafbeelding duidelijk toegenomen. Direct hoorbaar was ook de verbetering in het hoog, dat veel meer opgelost lijkt. Transparantie van het geluid in zijn geheel nam wat toe. In mijn set dus voor relatief weinig geld een leuke tweak. CD-speler komt binnenkort onderhanden (krijgt ook een laagje loodbitumen te slikken) Try it for yourself. Bertus Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Een paar weken geleden heb ik de smeltzekeringen van mijn beide versterkers vervangen alsmede de zekering in de meterkast. Ook onder het motto baat het niet ... Beste Bertus, Je hebt alleen de zekering in de meterkast vervangen? Dus geen nieuwe module erin? Welnu, de vooruitgang is niet schokkend maar wel duidelijk hoorbaar: in mijn set is de diepte- maar zeker de breedteafbeelding duidelijk toegenomen. Direct hoorbaar was ook de verbetering in het hoog, dat veel meer opgelost lijkt. Transparantie van het geluid in zijn geheel nam wat toe. In mijn set dus voor relatief weinig geld een leuke tweak. Elke verbetering is er weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Hallo, Inmiddels heb ik na mijn versterker en CD speler ook de meterkast onderhanden genomen. Automaat vervangen door een AHP unit met smeltzekering. Nogmaals een kleine verbetering: Breedte, diepte en detail. Hetzelde als bij Bertus dus. Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 25 mei 2005 Report Share Posted 25 mei 2005 Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb een handje ceramische zekeringen bij de electroboer gehaald ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 25 mei 2005 Report Share Posted 25 mei 2005 P.s. Bij subtiele verbeteringen,krijg ik altijd het iedee dat ik geen adem meer kan/durf te halen. Deze verbetering is van het type "big smile", ik zit iedere cd weer met een hele breeeeeede grijns op m'n gezicht ( 6 eurotjes,Whooooow). Theo Dit zijn van die verbeteringen, daar praat je beter niet over in het openbaar,voor je het weet moet je in de dwangbuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 mei 2005 Author Report Share Posted 25 mei 2005 ik constateer dat bijna iedereen die dit probeert blij is met het resultaat. zou het dan echt kloppen? leuk trouwens dat ook 'gewone' ceramische zekeringen hoorbaar beter zijn. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts