Blade Posted 26 mei 2005 Report Share Posted 26 mei 2005 Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb een handje ceramische zekeringen bij de electroboer gehaald ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 mei 2005 Report Share Posted 26 mei 2005 Ben alleen benieuwd of jij alleen de 5 x 20 zekeringen hebt vervangen of ook de wat grotere 06 x 32 uitvoering. Ik kan namelijk in de goedkope ceramische reeks deze maatvoering niet vinden en ik heb er echt nog 2 nodig voor mijn eindversterker. Anders moet ik deze alsnog van AHP laten komen. Ik weet niet wat voor zekeringen je precies moet hebben (qua stroom), maar kijk hier eens: FARNELL Ik heb de zoekfunctie al beperkt tot 32mm lange, keramische zekeringen. Je kunt zelf nog selecteren op stroom en snelheid en dergelijke. Je kunt er waarschijnlijk niet zelf bestellen (Farnell levert volgens mij niet aan particulieren), maar misschien kun je wat via je werk regelen of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blade Posted 26 mei 2005 Report Share Posted 26 mei 2005 Ik heb de zoekfunctie al beperkt tot 32mm lange, keramische zekeringen. Je kunt zelf nog selecteren op stroom en snelheid en dergelijke. Je kunt er waarschijnlijk niet zelf bestellen (Farnell levert volgens mij niet aan particulieren), maar misschien kun je wat via je werk regelen of zo... Beste Henrie, Bedankt voor deze snelle reactie. Ik heb inmiddels gekeken op de site, en kom daar wel iets tegen wat er op lijkt, maar deze zekering is snel en volgens mijn info moet ik trage hebben. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik niet weet wat de reden zal zijn voor de keus tussen snel en traag, maar wat ik er nu in heb zitten van Littlefuse is allemaal traag. Dus of ik moet verder zoeken, of ik kan ook een snelle zekering gebruiken. Zeg het maar, ik weet het niet. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 26 mei 2005 Report Share Posted 26 mei 2005 Ik heb de zoekfunctie al beperkt tot 32mm lange, keramische zekeringen. Je kunt zelf nog selecteren op stroom en snelheid en dergelijke. Je kunt er waarschijnlijk niet zelf bestellen (Farnell levert volgens mij niet aan particulieren), maar misschien kun je wat via je werk regelen of zo... Beste Henrie, Bedankt voor deze snelle reactie. Ik heb inmiddels gekeken op de site, en kom daar wel iets tegen wat er op lijkt, maar deze zekering is snel en volgens mijn info moet ik trage hebben. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik niet weet wat de reden zal zijn voor de keus tussen snel en traag, maar wat ik er nu in heb zitten van Littlefuse is allemaal traag. Dus of ik moet verder zoeken, of ik kan ook een snelle zekering gebruiken. Zeg het maar, ik weet het niet. Groeten, Marcel Ik heb 1 van t8amp die is 30x6.5,rest is alles 1a t of f 20x5. Ik ben gewoon naar de eerste de beste onderdelen boer gelopen,geen idee wat het merk is. maar het werkt als een tierelier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 mei 2005 Report Share Posted 26 mei 2005 Heb 't onlangs ook zelf mogen vergelijken.Een kennis van mij heeft dezelfde versterker als ik, alleen heeft hij sinds kort zo'n AHP zekering er in. We hebben beide versterkers aandachtig naast elkaar beluisterd, maar....geen enkel waarneembaar verschil Ik ben blij dat je het zelf zegt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 mei 2005 Report Share Posted 26 mei 2005 Beste cqm, Ja hoor, meten!! Gaan we dat weer krijgen. De 'bekende' meetdiscussie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 10 juni 2005 Report Share Posted 10 juni 2005 Ik heb vandaag een AHP-klankmodule 3i in de meterkast laten zetten. Kosten iets van 100 euro (incl. 23 euro voor de zekering). De elektricien die de boel voor elkaar heeft gemaakt keek wel bedenkelijk, maar was snel klaar. Vanmiddag geluisterd. Via de tuner viel me al een verandering op. Net alsof het geluid schoner is geworden. En jawel, via de CD-speler is het verschil nog groter. Inderdaad een schoner geluid, meer details, muziekinstrumenten zijn beter te volgen, etc. Nu luister is naar de draaitafel, en ja ook hier openbaart zich de verbetering. Het was ook begonnen met de modificatie van mijn Sphinx phonoversterker. Die is door Artspeak onderhanden genomen, waarbij tevens de zekering is vervangen door een APH zekering. Ik zal hear binnenkort verslag doen van deze upgrade. In ieder geval staat de Sphinx weer stevig in het schap. En dat terwijl ik begin dit jaar toch sterk heb overwogen om de Sphinx te vervangen door de Roxsan phono. Audiovorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Ik heb vandaag een AHP-klankmodule 3i in de meterkast laten zetten. Kosten iets van 100 euro (incl. 23 euro voor de zekering). De elektricien die de boel voor elkaar heeft gemaakt keek wel bedenkelijk, maar was snel klaar. Vanmiddag geluisterd. Via de tuner viel me al een verandering op. Net alsof het geluid schoner is geworden. En jawel, via de CD-speler is het verschil nog groter. Inderdaad een schoner geluid, meer details, muziekinstrumenten zijn beter te volgen, etc. Nu luister is naar de draaitafel, en ja ook hier openbaart zich de verbetering. Het was ook begonnen met de modificatie van mijn Sphinx phonoversterker. Die is door Artspeak onderhanden genomen, waarbij tevens de zekering is vervangen door een APH zekering. Ik zal hear binnenkort verslag doen van deze upgrade. In ieder geval staat de Sphinx weer stevig in het schap. En dat terwijl ik begin dit jaar toch sterk heb overwogen om de Sphinx te vervangen door de Roxsan phono. Audiovorden Hallo Audiovorden! Het is goed te lezen dat je ook voor weinig geld een stap kunt maken. T.z.t. hoop ik je voorbeeld te volgen, maar ik zie op tegen de 'verbouwing'. Groet, BellaVista (NB. Veel plezier van de ArtSpeak modificatie!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ER EE Posted 11 juli 2005 Report Share Posted 11 juli 2005 Nog een getuigenverklaring. Mede n.a.v. deze discussie ook eens wat ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blade Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 Wow, Heb net via de post mijn AHP 6 x 32 2,5Ah zekeringen ontvangen. Had mijn complete set (CD-speler, VV en EV gedeeltelijk) al voorzien van LitleFuse keramische zekeringen, dit was ongeveer 2 maanden geleden (weet niet precies meer, maar dat is in deze topic wel terug te vinden) en dat resulteerde al in een licht beter resultaat, ik had alleen nog niet de hoofdzekeringen van de eindversterker omdat deze in de maat 6 x 32 niet voorhanden waren van LitleFuse. Dan maar van AHP bestellen (samen met ReneN) en heb ze dus vandaag ontvangen. Heb ze er net ingezet en WOW, wat een verschil, er wordt gewoon een podium voor je opgebouwd met plaatsing en zuiverheid. En dat met een "koude" versterker. Het blijkt dus wel dat de keramische zekeringen in het interne van mijn eindversterker pas optimaal werken als de hoofdzekeringen ook zijn vervangen door keramische. Echt een hele stap vooruit. Een aanrader van het zuiverste water, en hier is het woord zuiver wel heel toepasselijk bedoelt. Ik ga nu gauw weer luisteren, de ballen en tot later. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 7 september 2005 Report Share Posted 7 september 2005 De elektricien die de boel voor elkaar heeft gemaakt keek wel bedenkelijk, maar was snel klaar. hwahwhahwahwahwha Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 september 2005 Report Share Posted 7 september 2005 De elektricien die de boel voor elkaar heeft gemaakt keek wel bedenkelijk, maar was snel klaar. hwahwhahwahwahwha Nou, de contacten zijn ook weer gereinigd. De oude zekeringen opnieuw plaatsen geeft volgens mij hetzelfde effect Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 7 september 2005 Report Share Posted 7 september 2005 Dan maar van AHP bestellen (samen met ReneN) en heb ze dus vandaag ontvangen. Heb ze er net ingezet en WOW, wat een verschil, er wordt gewoon een podium voor je opgebouwd met plaatsing en zuiverheid. En dat met een "koude" versterker. Het blijkt dus wel dat de keramische zekeringen in het interne van mijn eindversterker pas optimaal werken als de hoofdzekeringen ook zijn vervangen door keramische. Echt een hele stap vooruit. Jaaaaaaaaa hoor ik zeik bijna in me broek van het lachen hup andere (veel te dure) zekeringen er in en je hebt ineens een geheel andere versterker Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 september 2005 Report Share Posted 7 september 2005 Heb ze er net ingezet en WOW, wat een verschil, er wordt gewoon een podium voor je opgebouwd met plaatsing en zuiverheid. Jullie kunnen nu wel lachen maar een paar werklui die een heel podium komen bouwen voor de prijs van een paar zekeringetjes is echt geen geld. Alle ondernemers dromen van zulk personeel. Zelfs J.v.d. Ende heeft dat niet voor elkaar gekregen. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 september 2005 Report Share Posted 7 september 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blade Posted 7 september 2005 Report Share Posted 7 september 2005 Jaaaaaaaaa hoor ik zeik bijna in me broek van het lachen hup andere (veel te dure) zekeringen er in en je hebt ineens een geheel andere versterker Marcel Zelf zeker nog geen geld in durven investeren? Ook bij eerst muziek en dan pas HiFi zal dit helpen. Probeer het eerst en oordeel dan pas op dit topic! En dan nog iets, als je dit topic in zijn geheel had gelezen was jouw reactie met (veel te dure) zekeringen wel iets genuanceerder geweest. Zie LittleFuse Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Blij dat ik geen zekeringen in mijn systeem heb. Uhhh O ja ik heb nu geen systeem meer (bijna alles verkocht wegens verhuizing). Alleen nog een t-ampje (makkelijk mee te nemen ), en die heeft geen zekering...dus hoef ik ook niet te denken aan die te vervangen. Trouwens ik zie wel een dergelijk nut in vervangen van dat soort dingen maar ik neem aan dat een goede fabrikant er al een goede zekering in stopt. Net zoals je aan neemt dat die de printplaten van goede sporen voorziet. Misschien is de volgende trend het opnieuw laten sporen van je printplaten met nog betere materialen??? Beter soldeer??? Enz....gelukkig raken we voorlopig nog niet uitgetweaked. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumber Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Hallo allemaal heft iemand er wel is aan gedacht om de zekeringen en zekeringhouder gewoon een keer schoon te maken met contactspray (contakt 60 en daarna naspoelen met kwee niet meer hoe het heet maar zelfde fabrikant) deze zijn namelijk ook niet vrij van corrosie en vervuiling. mijn ervaring hiermee is dat het allemaal ietjes verfijnder gaat klinken en net iets meer microdetails hoorbaar maakt. (voor de sceptici met placebo en psychisch willen horen neigingen : m'n vrouw die fijn aan het winkelen was viel het ook op zonder dat ze wist wat ik gedaan had en zonder vraag van mijn kant gaf ze aan dat er iets veranderd was en dat het lekkerder klonk) neem gelijk je smeltzekering en houder in je stoppenkast, interlinks en cinchaansluitingen mee als je toch bezig bent. daarna kun je weer fijn genieten en scheelt het een paar nieuwe zekeringen. m.vr.grtjzz iedereen daffy Om corrosie helemaal te voorkomen tussen de zekering en houders zou je deze ook gewoon vast kunnen solderen, heb je altijd contact.Philips deed dit al in hun oude buizen radio's uit de 50'er jaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 september 2005 Report Share Posted 28 september 2005 Ook ik heb de AHP's gekocht. Ik ga ze deel voor deel plaatsen. Vandaag de voorversterker gedaan: betere afbakening van stemmen en instrumenten, en het laag is wat strakker geworden. In het weekend komen de CD en tuner aan de beurt, dan ergens in de loop van volgende week de "binnenkant" van de EV en dan de hoofdzekering van de EV. En als laatste de 2 stoppen in de zekeringenkast. Kan ik stap voor stap volgen wat er gebeurt........ Wordt vervolgd...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blade Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 oktober 2005 Author Report Share Posted 1 oktober 2005 ik heb inmiddels in de CD speler het kristal gebituumd (maar niet in-gekit, wellicht wil Van Medevoort in de buurt solderen, er gaat een ander klok in). En ook de condensatoren op de versterker-prints in de AW250 allemaal een bituum-dakje gegeven. dat was ook de moeite waard! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 Hallo allemaal heft iemand er wel is aan gedacht om de zekeringen en zekeringhouder gewoon een keer schoon te maken met contactspray (contakt 60 en daarna naspoelen met kwee niet meer hoe het heet maar zelfde fabrikant) deze zijn namelijk ook niet vrij van corrosie en vervuiling. mijn ervaring hiermee is dat het allemaal ietjes verfijnder gaat klinken en net iets meer microdetails hoorbaar maakt. (voor de sceptici met placebo en psychisch willen horen neigingen : m'n vrouw die fijn aan het winkelen was viel het ook op zonder dat ze wist wat ik gedaan had en zonder vraag van mijn kant gaf ze aan dat er iets veranderd was en dat het lekkerder klonk) neem gelijk je smeltzekering en houder in je stoppenkast, interlinks en cinchaansluitingen mee als je toch bezig bent. daarna kun je weer fijn genieten en scheelt het een paar nieuwe zekeringen. m.vr.grtjzz iedereen daffy Om corrosie helemaal te voorkomen tussen de zekering en houders zou je deze ook gewoon vast kunnen solderen, heb je altijd contact.Philips deed dit al in hun oude buizen radio's uit de 50'er jaren. Hallo Allemaal vandaag de stoute schoenen maar aangetrokken en op AHP pad gegaan. 3 X ahp zekeringen t 800 ma 250v voor de cd speler. ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Beste, Ik ben sinds kort zelf ook dealer van AHP producten. Ik heb ze zelf geprobeerd in mijn dac, en ik was niet onder de indruk. In die zin ik hoor geen verschil. Ik snap het ook niet helemaal, want dan heb je een zekering met mooi vergulde contacten en een vergulde smeltdraad, maar kijk eens naar de blikken contacten waar je hem instopt!! Het vervangen van de hele zekeringhouder en zekering voor een insoldeer zekering maakt (klankmatig) meer verschil. Mijn bryston's hebben gelukkig geen zekering, maar een grote powerswich die naar buiten klapt als er teveel stroom loopt. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Beste, Ik ben sinds kort zelf ook dealer van AHP producten. Ik heb ze zelf geprobeerd in mijn dac, en ik was niet onder de indruk. In die zin ik hoor geen verschil. Ik snap het ook niet helemaal, want dan heb je een zekering met mooi vergulde contacten en een vergulde smeltdraad, maar kijk eens naar de blikken contacten waar je hem instopt!! Het vervangen van de hele zekeringhouder en zekering voor een insoldeer zekering maakt (klankmatig) meer verschil. Mijn bryston's hebben gelukkig geen zekering, maar een grote powerswich die naar buiten klapt als er teveel stroom loopt. Groeten, Bas Je doet het helemaal verkeerd Sebastiaan je had moeten zeggen dat je enorme verschillen hoort en dat je ze volgende week in de aanbieding hebt, elke 10e AHP zekering gratis dat is veel beter voor de omzet Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts